En modellbutik i Chengdu.
I dag var jag inne i Chengdu igen och hade kameran med mig, sprang förbi en av modellaffärerna jag brukar handla i och tänkte att jag kunde ta några bilder för skojs skull.
Killen som äger den är student och tjänar mest pengar på att bygga och måla modeller ått andra, och det har tydligen blivigt ganska vanligt enligt honom, det är många som köper modeller och låtter andra bygga och måla dom i stället för att köpa färdiga modeller som är betydligt dyrare.
Här är i alla fall några bilder på hans "lilla" butik, för stor är den inte.
Fisken33
Trevlig liten butik! Mechen på skylten ser ju intressant ut!
172:- för den modellen verkar ju helt Ok tycker jag!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#5 Jo den är hellt ok, han skulle ha lite mer och lite nyare modeller bara, plus att det är den damigaste av dom jag har varit inne i, men vad kan man vänta sig av en ung student
.
Ja det var väll överkomligt tycker jag.
Fisken33

Kul med ett litet repotage ifrån utlandet! Kanske lite mer rustikt än vad man är van med här hemma, men det kan säkert bli bra för det! 
Kanonpris på SU 100:an! Dessutom en Premium Edition!

#4: Jo, en SU-100 har man ju funderat på, hade dom månne en till? kunde eventuellt vara intressant, kanske, tja, jag vet inte
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#7 Tackar, det kommer väll fler bilder på andra butiker nån gång hoppas jag, dom ligger ju inte närsgårds precis här, men det blir nog en tur snart igen, måste skaffa färg till min ubåt snart.
#8 Jag såg bara en när jag var där, men han hade en SU-85a såg jag och dom är ju nästan lika dana, det var en dragon med, men ingen premium edition dock, men jag kan höra med honom om han har några fler.
Fisken33

#9: Jo jag ver att SU-85:an är i det närmaste identisk, men det skall vara en SU-100 annars får det vara, men jag har ännu inte bestämmt mig om jag skall ha en, så spring inte iväg och köp någon på direkten
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ja de var verkligen kul att få se dina bilder 
Mer sånt gärna
Henke
#10 Nej då det är ingen fara.
Fisken33

Jag håller med Sven-Erik, det var kul med ett repotage från utlandet. Sådant tycker vi om!
Finns det fler som är ute och far och som bara *råkar* ramla på någon hobbyaffär, så passa gärna på att ta lite bilder så ni kan dela med er av intrycken och sortimenten. Det tror jag alla uppskattar.
Om ni tyckte att det var intressant så kanske ni vill se lite bilder från där jag bor, dom är bara tagena från balkongerna.
http://cid-d121a008de26cdfa.spaces.live.com/default.aspx
Dom finns på denna sida under albumet "På min gård"
Fisken33

#14: Intressant! Kul att se hur du har det.
Jag slås av hur grönt och lummigt det är utanför husen, inga grå och trista gårdar där. Men poolen, är det någon (förutom kanske fåglar) som använder den? 
#15 Det var, när vattnet var genomskinligt.

Kul med bilder från din bostad! Hur kommer det sig att du bor i Kina?
Jättekul att se 
Kul att få se lite bilder från ett annat land..
#17 Jag träffade min fru här, och jag var arbetslös så då tyckte jag att jag kunde flyta hit, det är ju det nya möjligheternas land så varför inte.
Fisken33

#19: Hur har det gått? Har du hittat något jobb ännu eller letar du fortfarande?
Hur tycker du att det är att bo och leva i Kina?
#20 jo det har gått bra en så länge, har bot här ett år nu och jag kan inte säga att jag ångrar mig, det finns lite småsaker man saknar men det går att leva utan, det värsta är väll alla kompisar man har kvar där.
Jag jobbade ett tag som engelska lärare på ett kindergarden här men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig, så just nu gör jag lite av varje, men det är mest engelska men kan lära ut här om man är västerläning, letar väll lite efter något fast också men som sagt det är mest lärarjobb man kan få.
Fisken33

#21: Intressant! Tack för att du delar med dig av erfarenheterna. Jag hoppas det ordnar sig så att du får något fast och bra jobb.
#22 Ja det ska väll lösa sig hoppas jag.
Fisken33

Härligt! Ser klart roligare ut! Nästan som hemma hos Tunnan..(vad man har sett på bilderna iaf) 
Ja, det där såg ju lite mer välfyllt ut!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#28. Kul att se! Är det stort modellintresse i Kina? Samma ålder på byggarna?
Trevliga modell bilder från Kina ,,du varför inte bli en modellförmedlare i plast i lite större skala ?
Jättekul att få se bilder från Modellbutiker från Kina 
De var ett bra lager me modeller där..
Henke
#29 Ja det är ganska stort, men det har blivigt allt vanligare att man låtter andra bygga och måla, och åldern är väll den samma 30 och uppåt.
Fisken33
# 30 Finns det bara kunder så ska det väll funka det med.
Fisken33
men den var så billig så jag kunde inte motstå, bara 189 yuan ca 172 kr, det kunde det vara värt tyckte jag.