Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 811 ggr
denstore
0

Alltid synligt

Är det meningsfullt att ha 5 trådar som alltid synliga bland de senaste inläggen? Jag tycker det förstör överskådligheten.

Azgaron
0

Nog för att det är bra att kunna spika trådar, men kanske inte om de ständigt ligger överst ibland Senaste inläggen, istället för att ligga överst i resp. avdelning!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

WildeSau
0

Funderade på det också.

Vi kan även lägga upp en ny kategori med allmännyttiga uppgifter och lägga de fasta trådarna där istället.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Raldor
0

#2 Låter som en bra lösning

denstore
0

Jag menar mest att bra och dåliga säljare inte fyller någon särskild funktion som klistrade i kategorin/sorteringen senaste inläggen. Klistrade i köp & sälj, ja, men inte behöva se dem hela tiden.

ElLobo
0

Som det fungerar med klistrade trådar så blir det inte riktigt bra. Jag har också funderat på det där och det bästa är kanske att göra som Sau föreslår.

Buran
0

Tycker Sau's förslag är utmärkt.

"den här är en annan, en Airfix"

denstore
0

Ja, om man inte kan styra var de klistrade ska vara klistrade, så är Saus förslag utmärkt.

JaguarMkVII
0

Jag är helt inne på Saus linje….

[Tunnan]
0

Instämmer med föregående talare Glad

/Tunnan

ElLobo
0

Vad ska kategorin heta? Ska vi kalla den "Nyttiga trådar"? Eller det kanske "_Nyttiga trådar", då borde den hamna överst av alla kategorier och kanske smidigare att hitta?

Andra förslag?

StefanW
0

Jag lägger min röst på #2

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

#10 Om vi lägger: 1. först så kan vi kalla den för vad som helst och då hamnar den så långt upp det går…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Tycker de vore en bra plan Stefan Skrattande

ElLobo
0

#12: Perfekt! Glad

ElLobo
0

Nu har jag gjort som Stefan föreslog. Se hur ni tycker att det verkar. Och kom ihåg att iFokus skuljer på forumstrådar och på artiklar, så kategori 1 finns i båda grupperna.

ElLobo
0

Och trådarna är numera inte nålade, för då är vi ju tillbaka igen …

WildeSau
0

Nu är jag också nöjd Glad

ElLobo
0

#17: Jamen då så! År du nöjd, så är väl alla nöjda?! Flört

denstore
0

T.o.m. den gnälliga trådskaparen är nöjd, så det borde väl funka….Flört

ElLobo
0

Skrattande Skrattande

Azgaron
0

Ja, det där blev nog betydligt bättre! Nu går det ju att hitta trådar som önskelistan lätt och smidigt!

Fast möjligheten att spika trådar utan att alla hamnar i senaste spalten vore kanske nått att ta upp på support eller nått sånt!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#21-2: Redan gjort …

denstore
0

En annan sak jag stört mig på är att man inte får en epost-påminnelse om att man har fått nytt PM. Hade varit bra för oss tankspridda.

WildeSau
0

#23 Har du provat med denna funktionen som finns under bevakningar ?

"Bevaka när nya inlägg skrivs i din gästbok eller när du får nya privata meddelanden"

http://xxx.medlemmar.ifokus.se/Notifications/

Byt ut xxx mot ditt namn.

Där finns valet:

" Jag vill prenumera på alla nya inlägg och artiklar i denna sajt Detta val innebär att du får e-post när det skrivs ny inlägg eller artiklar i denna sajt. Du kan själv välja om du vill ha e-post direkt när något skrivs eller om du vill ha ett sammanfattande e-brev en gång per dag. Denna typ av prenumeration lämpar sig bäst om du vill hänga med i allt som skrivs i sajten. "

Texten är ju inte helt korrekt isåfall men ändå…..

denstore
0

Funkar inte för mig, så jag trodde det bara gäller gästboken….

Får väl försöka igen.