Alltid synligt
Är det meningsfullt att ha 5 trådar som alltid synliga bland de senaste inläggen? Jag tycker det förstör överskådligheten.
Nog för att det är bra att kunna spika trådar, men kanske inte om de ständigt ligger överst ibland Senaste inläggen, istället för att ligga överst i resp. avdelning!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Funderade på det också.
Vi kan även lägga upp en ny kategori med allmännyttiga uppgifter och lägga de fasta trådarna där istället.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#2 Låter som en bra lösning

Jag menar mest att bra och dåliga säljare inte fyller någon särskild funktion som klistrade i kategorin/sorteringen senaste inläggen. Klistrade i köp & sälj, ja, men inte behöva se dem hela tiden.

Som det fungerar med klistrade trådar så blir det inte riktigt bra. Jag har också funderat på det där och det bästa är kanske att göra som Sau föreslår.

Tycker Sau's förslag är utmärkt.
"den här är en annan, en Airfix"

Ja, om man inte kan styra var de klistrade ska vara klistrade, så är Saus förslag utmärkt.

Jag är helt inne på Saus linje….
Instämmer med föregående talare 
/Tunnan

Vad ska kategorin heta? Ska vi kalla den "Nyttiga trådar"? Eller det kanske "_Nyttiga trådar", då borde den hamna överst av alla kategorier och kanske smidigare att hitta?
Andra förslag?

Jag lägger min röst på #2
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#10 Om vi lägger: 1. först så kan vi kalla den för vad som helst och då hamnar den så långt upp det går…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Tycker de vore en bra plan Stefan 

#12: Perfekt! 

Och trådarna är numera inte nålade, för då är vi ju tillbaka igen …
Nu är jag också nöjd 

#17: Jamen då så! År du nöjd, så är väl alla nöjda?! 

T.o.m. den gnälliga trådskaparen är nöjd, så det borde väl funka….

Ja, det där blev nog betydligt bättre! Nu går det ju att hitta trådar som önskelistan lätt och smidigt!
Fast möjligheten att spika trådar utan att alla hamnar i senaste spalten vore kanske nått att ta upp på support eller nått sånt!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#21-2: Redan gjort …

En annan sak jag stört mig på är att man inte får en epost-påminnelse om att man har fått nytt PM. Hade varit bra för oss tankspridda.
#23 Har du provat med denna funktionen som finns under bevakningar ?
"Bevaka när nya inlägg skrivs i din gästbok eller när du får nya privata meddelanden"
http://xxx.medlemmar.ifokus.se/Notifications/
Byt ut xxx mot ditt namn.
Där finns valet:
" Jag vill prenumera på alla nya inlägg och artiklar i denna sajt Detta val innebär att du får e-post när det skrivs ny inlägg eller artiklar i denna sajt. Du kan själv välja om du vill ha e-post direkt när något skrivs eller om du vill ha ett sammanfattande e-brev en gång per dag. Denna typ av prenumeration lämpar sig bäst om du vill hänga med i allt som skrivs i sajten. "
Texten är ju inte helt korrekt isåfall men ändå…..

Funkar inte för mig, så jag trodde det bara gäller gästboken….
Får väl försöka igen.