Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1925 ggr
pebben
0

glad sommar alla här

smiter in och önskar alla en trevlig sommar även om det är lite risigt väder här just nu!

//pebben

ElLobo
0

En riktigt trevlig sommar till dig med! Hoppas allt är bra!

starhawk
0

Risigt och risigt, just nu ser det rätt bra ut, men en trevligt sommar på dig med!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Jag önskar dig en Glad Sommar också, Pebbiz! Cool

// Janne 

Ps. Vilket är bäst? En regnig modellbyggarsommar eller en varm och solig sommar? Skrattande

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

MattaP
0

Passar på att önska glad midsommar till alla. Sen mest för info pappaledig som man är hinner man bygga lite när tjejen ligger och sover :). Så några nya alster ska det bli under sommaren.

Ha en bra sommar alla

Matta

ElLobo
0

#4: Ha en bra sommar du med Matta!

denstore
0

Glad sommar till trådskaparaen, och alla andra, förresten.

#3 Självklart är en regnig sommar bäst för byggandet. Och för allergin. Men fint väder är ju bra för själen, så en solig dag i veckan är ju idealet…. Skrattande

[Henke29]
0

Ja en riktig glad sommar till alla på sajten Skrattande

Då får man ju något gjort oxå på midsommarafton..
Om de regnar hehe..

Henke

Madmax
0

Glad sommar. Och blanda inte förtunningen i groggen Flört. Själv har man äran att jobba under midsommar.

StefanW
0

Jobbar också under midsommarafton, så jag klarar mig ifrån små grodorna! Dessvärre så finns det andra reptiler att ta hand om!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

kul att höra av dig pebben ! Hoppas att du kan snart var med lite oftare här på forumet ,och en glad midsommar på dig o alla andra glada plast polare här

gismo76
0

Hallå på er alla får önska er en trevlig sommar även om ni jobbar eller inte. Får väl bara hoppas att det inte regnar för mycket. Vädret har ju varit lite halvskumt senaste dagarna

Gismo

Nore
0

Glad Midsommar med sill i dill o med tillbehör o trevlig sommarCool

TommiN
0

Glad midsommar till er alla därute!!

ElLobo
0

Självklart önskar jag även alla andra en trevlig sommar!

Sol och värme till de som så önskar, regn och rusk till de som vill ha det. Glad 

Sköt om er!

[Tunnan]
0

Jehepp, då var det la min tur att instämma i sommarvalsen
Glad midsommar på er alla. och sommar också givetvis.

Jag föredrar nog fint väder framför regn, men någon regndag i veckan gör ju inget.
Då kan man med gott samvete sitta inne och bygga lite.

Azgaron
0

Glad sommar på er allihop! Man får väl hoppas det blir både sol och byggväder! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0

Tack Pebben!

Å glad midsommar till dig och alla andra också önskas från ett lite regnsjukt Falun.

Niclas

Sven-Erik
0

Haj på daj pebbitz!

Vi saknar dig här på forumet skall du veta! Tomt utan våran glada pansargosse!

pebben
0

hehe pansargosse? o ja som sitter o filar på 2 st ja37or!  men det ska bli roligare ner det här är klart så man kan vara med lite bättre i svängarna här!  blir ju inte mycket byggt annars hehe!

//Mvh pebben

gigabyte
0

pebben, kul att höra något ifrån dig ,hoppas att du kan vara med lite oftare fram över!!

[Tunnan]
0

Jag säger det samma, kul att du hör av dig pebben
Hoppas du snart är med oss permanent igen så att säga. Glad

/Tunnan

StefanW
0

#19 Hej du glade! Trevligt att se dig här inne igen! Själv är jag glad!? Har fått hem datorn efter snart en månad på reperation och i morgon eftermiddag går jag på semester…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Grattis Stefan, det gör jag med.
Ska blir så himla skööööönt
Fira det med att imorgon eftermiddag åka in till stan och leta modeller och ev köpa någon elle någraCool

/Janne

ElLobo
0

#23: Gottegris! Flört

[Tunnan]
0

Nöff Nöff Flört

Buran
0

Glad sommar till er alla Skrattande

"den här är en annan, en Airfix"

leo-
0

samma härifrån

trodde jag hade skrivit men tydligen inte

pebben
0

ja hej igen alla glada! har varit på partaj i helgen var sjuk hela söndan! hoppas ni tycker synd om mig för det gorde jag men kul var det så länge det varade! hehe å det blev ny bil nu igen skam den som ger sej hehe! å än är det ju lite sommar kvar!

//pebben

ElLobo
0

#28: Hej på dig du! Kul att du tittar in igen! Om det var av partajet du var sjuk så får du skylla dig själv. Då var det självförvållat! Cool  Du är säker gullig med cementkeps och gamnacke …

Grattis till bilen. Vad blev det för något?

pebben
0

hehe! det kostar att ligga på topp! Räcka ut tungan

bilen blev en audi 100 -90 den här gången
med taklucka så rengnar det resten av sommaren så vet ni vems fel det är! hehe

//pebbiz

ElLobo
0

#30: Man kan inte få allt! Men du får väl visa att du vågar få lite fukt i luggen. Flört

gigabyte
0

#28 Huga festkeps ,roligare kan man ha,( men du har förmodligen sprallat runt på festen och slått klackarna i taket ) då blir det som det blir ;) hoppas att du kan vara med o bygga här på forumet snart pebben !

WildeSau
0

#28 Kört Gustavsbergbussen hör jag Skrattande

Grattis till DKW:n Flört

StefanW
0

#33 Ja, den där Audi går så dåligt för kolvringarna sitter ju kvar i grillen…

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#28. Hallo pebbitz! Varit ute på partaj? Hoppas du slog klackarna i taket och charmade damerna väl.
Jaha, det är till att ha gått och köpt lyxglidare ser jag! Kan nog bli varm och go till vintern. Skulle du sakna Toyotan så kan du ju alltid veva upp takluckan…Skrattande

[Henke29]
0

Ja hoppas du snart kommer tillbaka Pebben Skrattande

gigabyte
0

Så nu är det dax för pebben att höra av sig ,någon som vet hur det står till med våran panzar pebben .

StefanW
0

#37 Kan tala om att jag har pratat en bra stund med pebben och det mesta är bra, för om allt går vägen så har han snart uppkoppling till nätet igen. Så vi får hålla tummarna! Skulle hälsa så mycket till er alla!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#38. Hälsa så gott från mig med! Vore jättekul om han kan komma tillbaka "på riktigt" igen. Vi "miss you"!

gigabyte
0

Tack för det stefan !!

[Tunnan]
0

Tack för den hälsningen Stefan
Hälsa tillbaks om du pratar med honom någon gång innan han dyker upp här igen.

/Tunnan

pebben
0

hej igen! nu kom jag in tillslut hafft svårt att komma in här

men ni bygger dåligt med pansar här hehe det får vi snart ändra på!

var och handlade lite på liden så jag har börjat ladda inför hösten

auto unionen går bra snart dags för sbp det var visst nån som hadde fräckheten att kalla den dkw! hehe  vad det gäller uppkopling så får jag se vad det blir kvar när räkningarna är betalda tänkte skrota opeln i skövde skulle visst få en slant där men vi får se men ni får ha det så gott så länge så hörs vi snart igen! för jag saknar vårat glada byggar gäng!

//el pebbloz

starhawk
0

Jag har fått ihop ett litet lager stridsvagnar och nån eller några är på gång så det blir nog någon snart, men först vill jag bygga min TSR-2:a … men först måste ju hobbyrummet bli klart … väntan på hantverkare Rynkar på näsan Byggabstinensen är svår!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

gigabyte
0

hej på dig pebben ! så du har börjat ladda för hösten ,låter fint o visst är det skönt att bygg hösten är här , och hoppas att du kan vara med lite oftare fram över i höst !

Azgaron
0

Ja, det hade varit kul att se lite av dina byggen pebben! Kul också att få se vad du laddat upp med för kul!

Azgaron

Tails
0

När kommer nästa GB på pansar upp? Jag röstar för ett panther GB nu när så många verkar ha införskaffat det Skrattande

Jag röstar även för ett GB rent Allmänt.

Mvh Hampus

Sven-Erik
0

Hallå Pebbitz! Kul att se ett livstecken från dig! Nu är det länge sedan….Jorå, visst har det byggts pansar här inne! Inte jag själv direkt, men flera andra väldigt fina byggen! Hoppas att du laddar upp ordentligt nu och kommer tillbaks till matchen! Skrattande

ElLobo
0

Kul att höra av dig pebben! Ha det gôtt!

[Henke29]
0

Ja de var verkligen kul att höra av dig Pebben Skrattande
Hoppas du snart är här på sidan igen..
Saknar dina fina Pansarbyggen..

Henke

pebben
0

henke! kan inte öppna ditt pm med din address! ang ritningen till hallifaxen har inte glömt bort dej men kommer inte åt din adress!

jo jag hoppas också att kunna vara med lite mer permanent så att jag kan kolla era byggen lite offtare!  o kanske retas lite med sven-erik mon amigoz hehe

ja kör igång ett gb på pansar här nu! har redan slängt ihop min panther men har en jagdpanther ligandes

sitter själv å försöker få ihop ett mini art dio på en fransk gata me 2 ruiner typ rätt tråkigt att foga ihop bitarna men när det är gort blir det nog roligare

jo giga här har vi börjat ladda för hösten nu blev det en tamiya marder III med icm gubbar och afv sdkfz 11 o lite gubbar odyl

håkan! mathildan du köpte av mig visst är den helt sandfärgad på box arten?    oj vad långt inlägget blev hehe

//pebben

[Tunnan]
0

Tjena pebben
Kul att höra av dig
Har du sett att jag fick ihop kroppen på Su7an nu, den som var så snedvriden ? Flört
men hur resten blir är ju en annan sak Obestämd

/Tunnan

ElLobo
0

#50: Jag mejlar dig Henkes epostadress.

WildeSau
0

Skoj att du tittar in igen, pebben. Hoppas att det blir mer bestående snart.

#50 De har stökat runt lite grann här, så du måste förmodligen aktivera din site eller kanske det heter personlig sida för att PM ska fungera ordentligt.

http://pebben.medlemmar.ifokus.se/

gigabyte
0

#50 ser fram mot nya byggen från din panzarfabrik pebben !!!

[Henke29]
0

Det är lungt Pebben ja kommer inte bygga den på bra länge ändå hehe.
Annars kan vi ta de vid Locktorps träffen om du ska dit oxå ???
Nu är de så att min Email krångar för tillfället.

Henke

pebben
0

51 hehe det va inte illa tunnan! antar att du fick hjälpa den lite på traven först?

52 det tackar vi för el lobo!

53 tjeniz wilde sau! hs 129 är klar ska slänga in en bild så fort jag kan!  (fast den blev ju som den blev hehe)

54 haloosan giga!  fast det har inte varit nån pansar fabrik här i sommar men lite har jag att redovisa när det blir ordning på grejorna här!

55 klart att jag kommer på träffen! den vill jag inte missa  Skrattande

//pebben

Azgaron
0

#50 Den ligger visserligen långt in i högen, men såvitt jag kan avgöra är den helt sandfärgad på lådan!

Azgaron

Sven-Erik
0

#56. Tjeniz pebben! Har du också kommit på sne och bygger flyg?
Samma här, fast det går ju inte så fort då….
Kul att du kommer in lite oftare här! Tycker det är dags för musketörerna att samlas igen! Skrattande

pebben
0

57 tack för det håkan! har precis bytt till mig en men den har demon kammo på boxarten kul me lite udda ibland

58 hallo amigo! jo det e la på tiden! och jo lite flyg blir det ju ibland fast nu är det ruinen som gäller  hehe christer hadde en brud i ett badkar det vore la nått i nått av rummen ???????

//el pebblo

Azgaron
0

Visst är det! Låter som ett intressant kammo!

Brud i badkar! Låter som ett kul dioinslag! Flört

Azgaron

pebben
0

ja nog borde hon piffa till ruinen lite? hehe

//pebben

gigabyte
0

Vad kul att du kommer att vara här lite oftare pebben  .så det är höst nu , har själv ett litet lager hemma som väntar att byggas ,hoppas att det blir en riktigt regnig höst ;o)

pebben
0

jo nu ska bara den röda raketen in på sbp sedan ska jag jobba lite mer på å få en egen uppkoppling! å bygga på lagret lite inför vintern hehe

//pebben

gigabyte
0

Det låter alla tiders pebben Skrattande!!

[Henke29]
0

Jättekul att du är på G nu igen på sidan Skrattande
Vart lixom tomt när du försvann..
Härlit då ses vi på Locketorp..

Henke

Sven-Erik
0

#59. Självklart ska du ha en brud i badkar! Kommer mig att tänka på det fina diot med en pansarvagn som backar sönder ett hus! Uppe i det raserade rummet står ett naket befäl och en glädje-(spridande) tjej! Skrattande

gigabyte
0

#66 Det diot är helt enastånde ,tapeter o inreding av högsta klass för att inte tala om härliga hilda o kockwors kurt som står i bara mässingen Skrattande