Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 7902 ggr
wrappe
0

En massa traktorer...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag skulle tipsa om kommande lördag den 30/8. den lokala Veterantraktorklubben här ute på Ostkusten anordnar en Veterantraktordag med visning och plöjning.

brukar komma en hel del traktorer och div maskiner som står och tuffar i alla hörn. Efter visning och presentation så är det ut i åkern som gäller. Allt från grållar till dubbelViktor.

Platsen är Bjursnäs, ca 2.5mil söder om kalmar längs gamla E22:an. Det kommer att vara skyltat från just gamla E22:an. Dem kör igång vid ungefär 10:00 och det brukar hålla på större delen av dagen.

För er som kommer söder ifrån så är det nog ungefär 2 mil norrut från Söderåkra. Kör man på motorvägen så svänger man in mot Halltorp, kör rakt fram i rondellen mot Värnanäs, där efter svänger man vänster nere på gamla E22:an mot Kalmar.

Det är kul att se alla gamla trotjänarna, så det kan jag rekomendera om nån här skulle råka vara i närheten.

Proosen
0

Synd att det är så långt ner från Falun, hade varit kul att snacka T-31 med initierat folk.

Niclas

Nore
0

Vilken helg ni får har skälv ett stort intresse för veteranmaskiner o hälst traktorer, men även grävmaskiner i olika slag

[Henke29]
0

Tackar så mycke för tipset :)
De blir nog en runda dit om man inte är i Jönköping..
Då man bor i Torsås så är de inte så långt ifrån.
Oh va gör man inte för att få se lite fina traktorer :)

Henke

Nore
0

#3. här får du en goding till

Nore
0

O här kommer en gammal åkerman, o ett hembyggeFlört

Nore
0

Hembygget

Nore
0

Nu till en fråga vad är detta för märke på denna traktor, den har förskräckliga 14hk med mekanisk hydral eller redskapslyft? Är det någon som vet, om inte så kommer jag tala om det så småningom.

Azgaron
0

Traktorer är väl inte mitt största intresse, men det är ändå kul att se dessa gamla kärror!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

wrappe
0

Vilka fina bilder Nore!

#7 Den där känner jag inte igen.. liknar lite vagt Renault men det är det väl inte? President??

Rattens placering.. den lite grova fronten.. Nä jag får snoka lite i mina arkiv och se om nåt sånt finns där.

Nore
0

#9. Stämmer helt o hållet, sen tillverkades en som var lite större motor fast samma fabrikat i motor austin o den traktorn kallades för general

wrappe
0

#10 Ja visst är det en BMB President. :)

[Henke29]
0

Mycke fina bilder :)
Jättekul att få se..

[Tunnan]
0

Alltid trevligt med traktorer

Den här gamla lingrävaren hittade jag  i mina gamla hemtrakter (Strömby)
Vet inte alls vad det är för märke på maskinen.

[Tunnan]
0

Hittade en annan rolig traktorbild
Känns som om han glömt någon viktig del på slaghacken Obestämd Flört

Nore
0

#13, Jag är till 90% säker att det är en lansverkverken, har alldrig kört lingrävare merän lite på veteranträff, jag konstatera snabbt att det är tur att dessa maskiner gått till historien, o man slipper sitta i en sådan dagarna i ända Men passar på att skicka en gammal klenod till, denna traktor hadde stått i tjugofem år med lite arbete o rengöring så starta den efter 6timmar

[Henke29]
0

Oh va härlit att se dessa gamla maskiner Skrattande
Skulle vatt kul oh kunna renoverat upp den som står i Strömby..
Men de finns inte pengar och ja är inte bra på sånt heller..
Men tycker de är synd att den står där oh rostar sönder..

Nore
0

#16. Du får göra en tur till mej en helg så skall jag aktivera dej i dessa maskiner, underbart motorljud o att de funkar med de åren på nackenGlad

[Henke29]
0

Ja de hadde ju vatt skoj Skrattande
Tyckte om att va på Motorns dag i Målila.
Dit kommer ja att åka även kanske redan nästa år..

[Tunnan]
0

Men om inte jag är helt fel ute så bor du inte så långt ifrån Locketorp Nore.
Det är ju dags för en byggträff i oktober så då får du kanske visa oss lite mera om traktorer? Flört

/Tunnan