Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1667 ggr
Madmax
0

Era Nick

Så, hur kommer det sig att ni har valt just ert nick på detta forum?

Själv kommer Madmax från filmen Madmax Road Warrior. Tyckte att på den tiden så var det en bland de bättre man hade sett. Går också under namnet MadmaxTiger på andra forum där Madmax är upptaget. Tiger kommer från min grabbs hockeylag som kallar sig för Tigers. Även från Pansar Tigern.

Vissa använder sitt egna namn så ni behöver inte förklara, det är ju era föräldrar som får förklara det Flört.

denstore
0

Tja, Magnus betyder ju den store på latin, och jag använder ju jeans av de något större storlekarna, så det kändes rätt.

Har använt det på forum och ebay sedan mitten av 90-talet.

leo-
0

Det började en gång för länge sedan med att jag gick med i Iller iFokus och då blev det min gammelman som fick släppa till namnet. Leo en förkortning för Leonardo detta används både här och där i olika forum och är ett i mina ögon bra kort nick

Marcusjohnson717
0

Mitt var mycket enkelt! I det militära var jag 717 Johnson, som betyder att jag är född den 17 juli, så det har fått hängt med på sidor och mail genom åren!

//Marcus

[Orso]
0

Jag såg att det var vanligt med nick på detta forum så jag valde att ta mitt namn på ett annat språk. Den här gången blev det på Italienska.

Björn

Raldor
0

Namnet på en av mina gamla rollspels-figurer. Det har fått hänga med i lite olika samanhang.

Kjell

starhawk
0

I olika spel där man får ge sin karaktär ett namn har jag nästan alltid använt det, det var på den tiden man inte kunde ge ett speciellt långt namn, ett av dom första spelen var väl Elite vilket gav en viss inspiration

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

TommiN
0

Jag hade också ett annat nick förut när jag spelade CS på nätet,då hette jag Freeman,men nu så tänkte jag att jag tar lite enklare och personligare nick,TommiN. N:et står för mitt efternamn.

gigabyte
0

Jag pysslar med datorer så ett moderkort fick bli mitt nick

WildeSau
0

Mitt kommer från Luftwaffe. Jagdgeschwader 300 "Wilde Sau".

Wilde Sau kallades taktiken att mha sökarljus och det befintliga nattljuset spåra upp och attackera fientliga bombplan.

Men, om det finns någon som spelar Bf1942, Forgotten Hope, Eve of Destruction eller Desert Combat online får ni istället leta efter Eisenschwein Glad

// Janne

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

#3 Kul! Min tant fyller år den dagen också!

Mr Flip har jag kallats sen mitten på 80-talet då jag spelade i band! Därav namnet på mitt forum!
Sen har jag ofta använt mig av ChaosWarrior på diverse forum.
Azgaron började som ett namn på en rollspelsfigur, men vid nått tillfälle så var ChaosWarrior upptaget, och då passade jag på att byta, och numera använder jag det nästan ständigt!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Greenhorn
0

Mitt nick betyder typ nybörjare, gröngöling, nykomling osv på amerikansk slang. Jag tyckte detta nicket var passande på mig med tanke på att det bara är knappt två år sedan jag återupptog modellbyggandet så jag kommer vara novis inom denna hobbyn ett bra tag till.

Man får väl skaffa ett kaxigare nick den dagen man blir über-proffs på modellbygge FlörtCoolSkrattande

Maysula
0

Jag skulle regga mig på ett forum,minns ej vilket, försökte med varianter på Thomas men allt var upptaget, så då tänkte jag att man får söka efter nåt ovanligt. Tittade samtidigt på våran katt,

en ståtlig ras katt, en Helig Birma, hon hette Maysula Scandic Princess.  Så valet blev lätt! Detta namn har jag på de flesta forum jag besöker. Det uttalas" Majsoola" enl ursprungsägaren.

Katten kallades för Sessan, sörjd å saknad

Thomas

Tails
0

Tails kommer från spelet Sonic 2 men tanken på på modellbyggen och dyligt så tyckte jag även att "svans" är bra. Så kan man hänga efter de som kan mer än en själv.SkrattandeFlört

Tigrar har ju också svans;)

Mvh Hampus

[Tunnan]
0

Att jag kallar mig för Tunnan är inga konstigheter, jag gillar och har alltid gillat J29 Tunnan
Har ordet Tunnan i min epostadress ända sedan jag började med datorer för ca 10 år sedan

Och går man på utseendet så stämmer det exakt in på mig Flört 

Fast jag är lite längre än en sillatunna Flört

/Janne Arvidsson

ElLobo
0

Jag valde vid registreringen på den här sajten att inte ta det nick som jag i de flesta fall använder på olika modellforum. Inte heller valde jag det nick som jag använder på andra forum.
Istället valde jag den spanska formen av namnet på varg. Glad

[Henke29]
0

Hehe jag tänkte nog inte alls när jag valde mitt nickname..
Så de kan bli ibland..
Ångrar att man tog det..
Men nu har jag börjat bli kallad bara Henke..

Proosen
0

Har i olika sammanhang blivit kallad proosen eftersom jag heter Proos i efternamn. På den vägen är det, föga fantasifullt men det passar ju på mig.

Niclas

JaguarMkVII
0

Är stolt ägare av en 1954 års Jaguar MkVII och det låg nära till hands som nick. Har även ett annat som används bla på Flashback men det behåller jag för mig själv…

Jens

cyberdemon
0

Cyberdemon var en av bossarna i gamla PC-spelet DOOM som gavs ut -93, det var den första riktiga sk shootern och var så oehört fascinerande för sin tid så vi t o m designade egna banor. Nu är det länge sedan jag spelade just det spelet och grafiskt kan den ju inte mäta sig med dagens men namnet har jag använt länge…

/thomas

wrappe
0

Wrappe är väl en kombination av ett par olika nick:s och lite annat grejs. Var medlem på iFokus i ett tidigare skede, då hade jag nick psson, men det ena ledde till det andra och så blev de plötsligt wrappe.

/Inge P

medde
0

Jag är väl en typisk hästtok. medde är min travhingst som jag fick äran att äga i nästan 15 år. medde var även hans nick. Som på travbanan och  tävling hette Meadaow … Han fyllde en stor del av mitt liv, Även privat kallas jag för det mesta medde. Så valet av nick vart då lätt.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥