Instabil hemsida
Efter uppgraderingen av iFokus så lider den av barn sjukdomar som heter duga.
Ibland kan man komma in till första sidan, men att ta sig vidare till andra delar i forumet går inte. Ibland kommer man inte in alls.
Har man väl kommit in, och postar ett inlägg, resulterar den ibland i dubbelposter. Även om man har kommit in kan man inte ta sig vidare inom modelbygge, men man kan hoppa till tex medlemarnas bilder.
De skulle nog har väntat med att uppgraderat sidan till dessa irriterande saker hade försvunnit. Bättre att leva med en äldre och fel man redan vet om, än att börja med ny sida med nya fel.
Vissa har tydligen kraftiga fel med meddelanden osv.
Jag är däremot glad över att de har hoppat över massa flash grejor här och där. Körd ändå med flashblock. Kan verkligen rekomenderas till bla Aftonbladets hemsida som bara dräller med flash reklam.
Möjligt att detta redan har tagits upp någon annan stans.

#0 Ja, det har varit en hel del som inte fungerat som det var tänkt, men nu verkar det som om de löst många knutar, bl.a. skall pm fungera igen (det enda är att man inte kan radera, men det har de löst med att alla har obegränsad utrymme med pm. till de har löst det!)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Njae, helt OK är det ju inte. Man kan fortfarande inte ta bort, och framförallt så är det ju irriterande att man inte kan bläddra. I alla fall har jag inte hittat någon funktion för det.
Sen gillar jag inte alls scrollningen på sidan. Det ofattbart mycket bättre med en central scrollning av sidan.
Meddelanden och Mina vänner öppnar jag med högerklick- ny tab så slipper man de här förhatliga popupfönstrena.
Scrollar gör jag mha autoscroll på den mittre musknappen, Home och End.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Fast jag står ändå fast vid att den förra versionen var bättre. Jag ser faktiskt inga riktiga förbättringar, och då känns det som att man borde följt det gamla amerikanska ordstävet, "if it ain´t broken, don´t fix it". Det som borde fixats vore citat-funktion, och ett par andra småsaker, medan man nu istället fick bloggmöjlighet och popuppfönster. Visst kan man skrolla hela sidan, och visst kan man använda home och end, men vad är fördelen? De funktionerna förhindrades ju knappast av att kunna scrolla spalterna som man gjorde förut. Likadant har man tagit bort en av mina favoritfunktioner, alltså "senaste inläggen" uppe i högra hörnet. Jag gillade, och nyttjade faktiskt den funktionen mycket, då jag inte bara är hardcore modellbyggare, utan faktiskt även har andra intressen i livet, och utöver dem t.o.m. kunde tycka att det var kul att snabbt läsa ett inlägg från något annat forum, som jag kanske aldrig hade besökt annars.
#3 Visst är det väl bra att man kan göra så, och tack för det tipset!
Jag förstår dock inte varför de lagt dem som pop-up öht!
Jag menar de tar bort ramar för att det är ute med ramar! Hur ute är det inte med pop-up då! Tur att de gjort det så att man slipper trycka ctrl för att hindra pop-upstopparen!
#4 Kan inte mer än hålla med!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag är väl en obotlig gnällspik, men ärligt: Jag tycker det suger!
Sajten går oerhört trögt och känns okontrollerbar. Gillar heller inte att man måste börja leta sig fram för att komma upp på inläggen igen. Ja, jag vet att det är gratis men ändå…….

#6 Under sista inlägget finns till vänster så står det:
Upp till inläggslistan i blått, klicka där och du kommer upp till första inlägget.
eller tryck på Home knappen på tangentbordet så händer samma sak (oavsett var du befinner dig i tråden!).
Vart försöker du komma när du upplever att det går trögt? Från till vad? Med lite mer information så skall vi nog lista ut vad det är som gör att det spökar för dig!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Saken är kanske att man inte alltid vill trycka på tangenter för att navigera på sidan. Med gamla modellen, så kunde man i stort sett göra vad man ville utan bråk, med ett par enkla musrörelser. Nu känns det som att man antingen får scrolla som en iller, eller pilla med knappar. Jag känner som Azgaron att man har tagit bort ramarna av modeskäl, och min erfarenhet är att det sällan är lyckat poppa till ett redan fungerande koncept.

Har sajten fått tuppjuck idag?? Har skrivit inlägg som inte kommer med när man klickar på "skicka kommentar".
Varför måste man scrolla hela sidan för att läsa trådar?? blää
När jag ska vsra på meddelanden så sträcks hela sidan ut och sedan så går det inte att släcka ned den efteråt, utan jag får går tillbaka ett par snäpp.
Visst…det funkar ju det också, men lite irriterande är det allt.
/Tunnan

Inte bara du, tunnan. Samma fel här. Man kan ju backa tillbaka, men det är ju som du säger hyffsat irriterande.