Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1582 ggr
AChristian
0

Humbrolsprayer

Hej!

Var någonstans på nätet köper man Humbols färger på sprayburk? 

Tror jag har frågat er innan, men kan inte hitta det "inlägget".

Christian

jeepsventa
0

Hej !

På nätet vet jag inte , men framöver ska jag sälja det där jag jobbar , Lundgrens Fsg.  i Bollebygd !

Håkan !

WildeSau
0

Här är den gamla länken

Moduni och Hannants har en del sprayfärger ifrån Humbrol.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

AChristian
0

#2 Tack för hjälpen.

Har kollat in Biltemas hobbyfärger. När det gäller deras primer så vill jag minnas att det står på burken att den endast kan användas tillsammans med deras färger. Finns det någon anledning till det eller är det bara ett färsäljningstrick?

WildeSau
0

#3 Det är väl det vanliga att hålla ryggen fri ifall färgen reser sig eller aldrig torkar om man blandar olika fabrikat.

Biltema själva har ju bilfärg, hobbyfärg och tidigare modellfärg och även där skiljer det väl sig lite på lösningsmedlet.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

leo-
0

Jag har använt Biltemas hobbyfärger ihop med Humbrolpenselfärger och det har funkat, bara man låter det torka ordentligt mellan lagren.

att pensla biltemas funkar oxå men det är ett väldigt jobb att rengöra penseln efteråt

[Tunnan]
0

Jag har köpt Biltemas färger och då även deras primer.
Har dock ej testat den än, men jag återkommer med mitt testressultat.

leo-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En färg som jag kan rekommendera i Biltemas sortiment är den väldigt mörkgråa som heter plastfärg och så visar dom en bild på en stötfångare

I min värld väldigt lik den tyska mörkgråa. Min Stug och 88:an är målad med den färgen

[Tunnan]
0

Ja den ser ju riktigt bra ut leo
Då ska vi inhandla den vid nästa tillfälle
Tack för tipset Glad

/Tunnan