Sommarbygge klart.

Bjarnes tråd på halvbandare satte fart på min egen halvbandare. En tidig dragon 251 C. Den var redan påbörjad men jag lyckades sätta fart på det. Min ribba var att bli klar så jag kunde få prova min nya airbrush så något utrymme för efterforskningar eller scratchbyggen var där inte vilja till. Jag vill tacka Bjarne för inspirationen =)

Sen vart det fart i sprutan igen. Grund med humbrol och sedan gult med en lite sträck kors och tvärs. Det gick fruktansvärt fort med sträcken för jag har inte fått kläm på sprutan än. Sen blev det wash, torrborstning, dekaler och till sist en lätt skitspray. Jag tänkte först använda mig av MIG men jag tyckte det fick räcka med damm och skit.

Där är lite kvar att göra som lite slitage i ytan och inuti samt några vatten/bensin dunkar på bakdörrarna. All in all så var detta ett intressant bygge som jag nog inte gör om i första hand. Närmast på halvbandar fronten är nog den nyinförskaffade 8-ton Semitrack från tamiya.
Hoppas ni haft en lika livlig sommar. //Mvh Hampus
Trevligt bygge Hampus! Ser bra ut!
Söt Chinchilla!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Kul att jag kan inspirera någon. Hoppas att banden inte tog knäcken på dig så vi får se fler halvbandare. Snyggt bygge och jag hoppas att du ändrar dig och bygger fler.
HaDe
Bjarne
Den halvbandaren såg väldit fin ut tycker jag 
För att vara ett test me airbrusch så är de bra gjort..
Henke

# 13 tack - tamiyas 251:a verkar kanske lite mer min melodi nu när man ser hur den ser ut.
#14 tackar för tycket. Jag tror det ger "spray n' pray" ett helt nytt ansikte.
Mvh Hampus
Halvbandare är alltid kul ,och din halvbandare har du fått till riktigt snyggt !!! .gillar kammot och lagom skitig ,, är svårt att sluta i tid med vädring ,men du har lyckas!, Roliga dunbollar till husdjur ,ser gosiga ut att kela med 

Snyggt Tails!!

#0-11 Tackar för alla bilderna! Snyggt bygge!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Snyggt bygge och kul med alla bilder.
Trevligt bygge Tails.
Ser mycke trevligt ut tycker jag
/Tunnan

Snyggt bygge, jag gillar camo-målningen!

Snyggt Tails! Fin vädring och snyggt byggd modell! Halvbandare är SÅ fränt! 

Klart snyggt bygge!!

Tack så hemskt mycket allihop!