Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 3169 ggr
Tails
0

Sommarbygge klart.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis flyttat till Karlshamn.. eller jag har bott här sen 1:a augusti. Det började med en reparation på chinchillabur 1:1. Det galler som satt runt om tidigare byttes ut mot tunna spånplattor då hårbollarna har förmåga att skvätta skräp runt om kring sig.

Tails
0

Bjarnes tråd på halvbandare satte fart på min egen halvbandare. En tidig dragon 251 C. Den var redan påbörjad men jag lyckades sätta fart på det. Min ribba var att bli klar så jag kunde få prova min nya airbrush så något utrymme för efterforskningar eller scratchbyggen var där inte vilja till. Jag vill tacka Bjarne för inspirationen =)

Tails
0

Här har vi ett av de större tråkigheterna i kitet. Men det är inget som inte går att fixa.

Tails
0

Annan vinkel på min "lagning". Detta var nytt för mig så det utbröt ett lokalt glädjetjut när jag insåg att jag lyckats fylla luckan med en plastbit.

Tails
0

Det är nog en bit kvar till scratchbyggandet…

Tails
0

Länkarna var lite av en mardröm och jag gick inte riktigt kläm på det. Första bandet tog 2.5h. Andra tog 45min. Det ska tilläggas att att tiden mäts i South Park avsnitt och att där förekom en lunch mitt i första bandet.

Tails
0

Hålet "fixat" och återigen ett mindre lyckorus som bringade mer glöd i bygget.

Tails
0

Premiär för nya sprutan. Detta gick åt skogen då jag råkat blanda matt lack och pansar gul istället för vitt och gult. Flaskorna ser likadana ut men om man använder sig av sina ögon så kan man läsa vad som finns i. Resultatet ser ni i koppen. Ser nästan ut som små likmaskar.

Tails
0

Mitt i byggveckan föddes det en chinchilla. Detta är inte som råttor som garanterat förökar sig utan detta ska tydligen ha med trivsel och tur att göra. Hur som helst var detta lite jobbigt då det är en mamma och en unge som parat sig.

Tails
0

Resultatet verkar må bra hittills och det är svårt att inte gilla den lilla pipleksaken.

Tails
0

Sen vart det fart i sprutan igen. Grund med humbrol och sedan gult med en lite sträck kors och tvärs. Det gick fruktansvärt fort med sträcken för jag har inte fått kläm på sprutan än. Sen blev det wash, torrborstning, dekaler och till sist en lätt skitspray. Jag tänkte först använda mig av MIG men jag tyckte det fick räcka med damm och skit.

Tails
0

Där är lite kvar att göra som lite slitage i ytan och inuti samt några vatten/bensin dunkar på bakdörrarna. All in all så var detta ett intressant bygge som jag nog inte gör om i första hand. Närmast på halvbandar fronten är nog den nyinförskaffade 8-ton Semitrack från tamiya.

Hoppas ni haft en lika livlig sommar. //Mvh Hampus

Azgaron
0

Trevligt bygge Hampus! Ser bra ut!

Söt Chinchilla!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

BjarneS
0

Kul att jag kan inspirera någon. Hoppas att banden inte tog knäcken på dig så vi får se fler halvbandare. Snyggt bygge och jag hoppas att du ändrar dig och bygger fler.

HaDe

Bjarne

[Henke29]
0

Den halvbandaren såg väldit fin ut tycker jag Skrattande
För att vara ett test me airbrusch så är de bra gjort..

Henke

Tails
0

# 13 tack - tamiyas 251:a  verkar kanske lite mer min melodi nu när man ser hur den ser ut.

#14 tackar för tycket. Jag tror det ger "spray n' pray" ett helt nytt ansikte.

Mvh Hampus

gigabyte
0

Halvbandare är alltid kul ,och din halvbandare har du fått till riktigt snyggt !!!  .gillar kammot och lagom skitig  ,, är svårt att sluta i tid med vädring ,men du har lyckas!, Roliga  dunbollar till husdjur ,ser gosiga ut att kela med Skrattande

TommiN
0

Snyggt Tails!!Glad

StefanW
0

#0-11 Tackar för alla bilderna! Snyggt bygge!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

classeman
0

Snyggt bygge och kul med alla bilder.

[Tunnan]
0

Trevligt bygge Tails.
Ser mycke trevligt ut tycker jag

/Tunnan

panther11
0

Snyggt bygge, jag gillar camo-målningen!

Sven-Erik
0

Snyggt Tails! Fin vädring och snyggt byggd modell! Halvbandare är SÅ fränt! Skrattande

Greenhorn
0

Klart snyggt bygge!!

Tails
0

Tack så hemskt mycket allihop!