Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1431 ggr
denstore
0

Penselmåla Vallejo Air?

Jag planerar att byta till Vallejo, men står i valet och kvalet mellan att köpa i stort sett bara Vallejo Air, eller köpa mixat mellan Air och Model Color, så att man både kan spruta och pensla. Någon som vet hur Air är att pensla, i nödfall?

Azgaron
0

Nej, tyvärr, men det hade nog varit bra att veta då jag gärna vill prova de färgerna också!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

panther11
0

Air är tunn men rätt bra täckning den är ju tunnad för airbruch. Jag kör bara med air för att spruta på tanks. Sen använder jag Model color till gubbar, bra resultat tycker jag. Men jag använder mycket Humbrolfärger tillsammans med Vallejo, för att i mitt tycke få det bästa resultatet.

starhawk
0

Enligt vad jag hört om Vallejo så är deras färg att betrakta som färgpigment som definitivt skall spädas, Vallejo Air är egentligen inte tillräckligt utspädd den heller utan bör också spädas innan den sprayas. Men detta är vad jag hört, själv slutade jag med Vallejo efter dom första försöken med "pigmentet" varför köpa pigment när det finns färg? jag föredrar Model Master, Gunze eller Tamiya, och efter att ha sprayat åtskilliga gånger med Model Master med utmärkt resultat ser jag ingen anledning att byta färgfabrikat

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus