Modeller och airbrushar
Fortsätter att plocka runt bland grejerna. Några saker kvar från förra listan, och några nya. Bilder kan fixas om det är önskvärt.
1/48:
Revell Eurofighter Typhoon 250kr
Eduard FW-190 A8 250kr
Eduard Fokker DVII dubbelboxning. 350kr
Planet Models Hughes H1 300kr (helresin)
En trave tävlingsplan från Testor. Laird Solution, Howard Ike, Mr Mulligan, Curtis Racer och Travel Air Mystery Ship. 80kr styck eller 300kr för alla 5.
1/400:
Heller Admiral Scheer. Något påbörjad. 150kr
Airbrushar:
Meiji MP-2 Obetydligt begagnad, som ny. 700kr
Iwata HP-CH High Line. Helt ny. Aldrig ur kartongen. 2000kr
Har pm om Eduard FW-190 A8 250kr
skulle behöva en finare spruta typ din Meiji MP-2 ,men då jag har köpt en trave modeller o tillbehör från hongkong och men vet ju inte om tullen slår till så för husfridens skull (jätte toffel varning ;) men om den är kvar senare i sommar så åker den :)
#2 Låter nästan lite illa där du Giga menar toffel varningen.
Nu ligger alafan på byggbordet håller på att försöka lägga lite extra detaljer i inredningen ,,,kablar ,slangar osv.
Tror dock inte jag hinner klart den till Modell Gbg men lovar att det kommer att komma bilder på den här inne när jag är färdig.
Gismo
# 3 Nej det är inte så farligt, jag har Hjälm !Kul att den kommer att byggas nu gismo !! o ursäkta tråd kapningen ,denstore

#2 Skicka ett PM så ska vi nog kunna komma överens om något.
Ingen svenskbyggare som är sugen på Fokkrarna? Överhuvudtaget så är de fantastiska modeller, och vill man någon gång prova biplan, så finns det nog inte enklare objekt att ge sig på.
Hmm, lite mycket på g just nu annars hade både det ena å det andra varit intressant!
Brukar inte bygga biplan, men tja, nångång ska man ju det också! 
Ska fundera lite!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#0 Vill fundera lite på de 5 tävlingsplanen, känner mig rikigt sugen på dem!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#7 Ett lätt åtgärdat problem. Kan stilla suget hyffsat omgående! 
Jag köpte in hela traven för ett par år sedan, med intentionen att försöka få ihop en liten samling av berömda tävlingsplan. Därför köpte jag H1:an också. Man borde väl komplettera med Testors Supermarine S6B och Bee Gee, och Zvesdas Macchi MC.72, men jag tror de är ganska lätta att hitta. Skojsiga plan, och framförallt ganska intressanta, för att vara civila, vilket för mig brukar kunna jämställas med slätstrukna.

190:an är nog tillbaka i säljhögen, och jag sänker priset på Iwatasprutan till 1800kr.
Ber om ursäkt för att jag inte har hört av mig som jag Lovat angMeiji MP-2 skickar ett pm, skall ha den om den fortfarande är kvar ,!

Oj, jo den är vikt till dig. Missade bara att nämna den. Sorry!
Har du nån bild på Fw 190an? Är lite (mycket) sugen! 
Azgaron
Du får gärna ta den Azgaron
Då ja har hamnat lite i pengakris för tillfället :)
Ber oxå om ursäkt att inte hört av dig till dig Denstore..
Henke

Ingen fara, Henke. Jag vet hur det kan bli ibland. :)
Azgaran, det är Eduards "vanliga" singelboxning. Jag tror man hittar ganska bra beskrivning på deras hemsida, www.eduard.cz
Och vill inte Azgaron köpa den så är jag mycke, mycke sugen.
Har väntat på en ifrån hobbybokhandeln nu i snart ett halvå utan att få någon
Så jag ger upp där nu.
Mvh: Janne
Såg ju rätt trevligt ut tycker jag! Om jag fattar dig rätt så menar du med vanliga, den med ets och flera versioner och inte weekend mao.
Du får väl ta och lägga den tillsammans med de andra! 
Azgaron
#16 har också givit upp den butiken,

Finns det något intresse för Humbrol eller Tamiya-färger? Jag ska byta till annat märke, så jag funderar på att göra mig av med dem.
Kan också skriva in att Iwata-sprutan nu är satt till 1700kr, så att det råder jämlikhet mellan forumen. :)

#19 Ja, det finns det!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

OK. Jag har alltså knappt 110 burkar Humbrol, av vilka runt 50 är oöppnade. Jag har gått igenom de flesta av de öppnade, och hör skvalpande från dem. Borde vara friska faktiskt. Kulörerna är främst matta för pansar och flyg.
Tamiya-färgerna är uppdelat i 27 små, och 23 stora burkar. De flesta av de små är aldrig öppnade. Samma sak här. Mest matta kulörer för pansar och flyg.

#21 Är intresserad! Prisbild?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Vad och hur mycket har du i Tamiyaväg?
Även Humbrol är ju iofs av intresse!
Azgaron

Just nu har StefanW första tjing på färgerna. Annars återkommer jag.
Jo, jag förstår det! Ville bara tala om att jag också är intresserad, om inte annat ifall det blir nått kvar efter Stefans härjningar! 
Azgaron

#25 Skall bara ha lite tuffa förhandlingar, så kommer det besked mycket snart! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare