Strulig dator och krånglande sajt.
Vår dator och den nya mallen här gör att jag mer eller mindre fått ge upp att posta något med bilder. Så det lär nog bli låg deltagandefrekvens från min sida ett tag framöver tills allt funkar som det ska igen.
Har försökt att posta men det timar bara ut hela tiden så det känns inget kul att försöka längre.
På återseende!
Niclas
Har du någon inbyggd brandvägg som låser?
Björn

Tror att det mesta av problematiken ligger i gammal trött dator fullastad med skit. Har inte hittat alla skivor än men så fort jag gjort det så ska hela skiten blåsas och laddas om från scratch igen.
De mesta problem började efter c:a 1 års körning med Telia ADSL och deras säkerhetspaket. Far har samma problem med samma leverantör, datorn blev bara segare och segare för var dag som gick.
Nu ska vi snart få in fiber i kåken och då ska det bli ändring på hela uppkopplingsbiten. Blir väl ny leverantör också då det finns andra som lockar mera i utbudet till Falu stadsnät eller vad det nu heter?
Det går hyffsat att posta utan bilder men så fort jag försöker med en bild så pajar det ihop. Ska försöka med lite mindre bildfiler få se om det löser mina problem?
Niclas
Jag har ju också Telias säkerhetspaket på denna burken, och det strular ganska duktigt här ibland också. Datorn har svårt för att stänga av sig bla.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Kör själv med Telia bredband och XP med EI7, men har AVG (som är gratis) som virusprogram (då deras antivirus var segt liksom Norton som följde med datorn), det löste många "knutar" för min del. Den gamla datorn har Win98 och EI6 och det kan sluta hur som helst när man surfar! Men det beror på prestandan på datorn som inte går att skrämma upp mer med nyare programvara.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Hejsan var glada att ni slipper ett företag och dess tjänster ,,,dom Heter COM HEM personligen kallar jagdom COM BORT finns inte mycket hos dom somfunkar som det skall tyvärr …..
Det enda "bra" med dem är väl deras reklam! 
Azgaron
Ok och vad är bra med reklamen har nog inte fattat den då du för jag tycker den är lika kass som företaget ,,,bara att läsa på denna sida,,,fairshopping.se vad folk tycker
Gismo

Jag har nyligen avslutat över 10 års bredbandsabonnemang med Comhem. Kan bara säga att det finns sämre. ;)
Visst, jag har 100/100-lina nu, och det kan ju vara kul, men knappast på bekostnad av en totalt obefintlig driftssäkerhet i epost och uppkoppling. Vilka? Bredband2. Allvarligt talat tiofalt sämre än Comhem.
#7 Jag sa ju det, det enda som är "bra" med dem är ju deras reklam, och den är ju rätt löjlig!
Azgaron

Jag har kom hem sedan ett par år tillbaks det har varit nere två gånger som jag lagtmärke till men annars har det funkat finfint.

Vi har Com hem som kabelTVleverantör här i huset och det har ju varit problem ibland. Vad internet och telefon beträffar har vi emellertid Bredbandsbolaget och det fungerar jättebra, tills nyligen då vi hade ett åttadagars avbrott, fast det var ju egentligen inte deras fel att någon grävt av en fíberkabel. Bredbandsbolaget har sitt eget nät draget in i lägenheterna här, en kompis som hade Bredbandsbolaget via telejacket hade däremot bara problem
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus