Medlem #300!!!
Idag kl 12.15 så registrerade sig medlem #300 här inne på modellbygge!
Det var medde som är Sajtvärd inne på astronomi! Att det var en tjej som blev den 300.e medlemmen är extra roligt då vi inte är bortskämda med tjejer här inne! Välkommen hit och hoppas att du kommer att trivas ibland alla gubbar!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Grattis medde, till medlnr 300 på modellbygge!
Hej på dig medde, kul att det blev en tös ,som spräckte 300gränsen ! 300 inte dåligt ! Skulle vi inte kunna få mängdrabatt hos hobbyhandlare nu 

#2 Det är en av de saker som det jobbas på! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Willkommen medde.
Ja, välkommen medde!
Kul att 300 gränsen är nådd!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Oj
Men jisses vad kul. Tack snälla ni. Nu kanske det är hög tid att prova bygga en modell en dag. Har kollat mycket inne hos er och sett era enorma byggen, samt även fått en tråd inne på astronomi där några av er visat era byggen. Kan säga utan att ljuga, vi alla som är inne på astronomisajten är så imponerade av era fina byggen. Tack för den tråden.
Hoppas jag kan komma och ropa på hjälp den dagen jag tar mig mod och testar att bygga. Men testa måste jag göra en dag.
Tack!//Mvh medde (Som är mycket impad av er alla härinne)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Välkommen Medde!
Här finns hjälp att få i både kvadrat och kubik om inte kvadraten räcker. Klart du ska bygga något, finns nästan vad som helst så du hittar säkert något som passar.
Niclas
Jättekul medde 
Oh vilket flyt att bli 300 oxå hehe..
Nu får vi ta och leta efter en fin rymdfärja till dig som du kan bygga..
Henke
Grattis medde och välkommen hit till oss plastnördar 
Alltid trevligt med lite damsällskap
Hörde att du var här ifrån mina hemtrakter också…Torsås.
Jag bor i Bidalite, som kanske också låte bekant ?
Mvh: Janne ``Tunnan´´Arvidsson
8 här är en 
[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=leo&&BinaryId=6621d09a-511c-4244-bf3e-5c20697d6c74', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))
syns bättre i mitt fotoalbum här på ifokus
#8 Visst detta var verkligen superkul! Klart att det kommer bli en färja. Då vi ses "hemma" eller i sthlm kan du ju hjälpa mig och välja ut en snygg och bra färja. (tar mig nog vatten över huvudet nu)
#9 Tack! Det är måste vara Henke29 som avslöjat detta
Vi kanske ses då jag är på gång att ge mig "hem" ett tag snart. Jag ska ju ge Henke29 pappas häst Tella lite morötter:-)
#10 Gillar den helskarpt kul!
Kan så vara jaaa
Inte för att hästar är min grej, men Tella är en mycke snäll och trevlig häst
/Tunnan
#12 Visst är det våran vän som varit framme, men det är helt ok! Blir nu riktigt avis då jag hör att du träffat Tella!
Ja du blir inte besviken efter du har träffat henne.
Det är en stor och ståtlig dam, men mycke lugn och snäll.
Men hon sätter dom andra hästarna på plats om så skulle behövas, så det är ruter i henne också…det är bra. 
/Tunnan
#14 Det låter som en häst i min smak:-) Bara sett bilder på henne, men ska bli så kul att få se henne live!
Även vi kanske ses då? vem vet
Exakt, vem vet. 
Vi är ju kusiner Henke o jag och vi pratar dagligen med varandra och träffas ofta
Så risken är nog rätt stor att vi råkas
/Tunnan
Ja Tella brukar ofta bestämma i hagen så att säga..
Sigge har ju i och för sig ingen chans heller för den delen..
Och Blackie är så feg oxå..
Jepp hoppas de blir snart nu Medde 
#17 Det gör jag med!!! Men på söndag åker jag till Vimmerby, sen bär det till sthlm återigen på måndag kväll, men om planerna håller och ormäggen kläcks så sticker jag ner igen i slutet av den veckan//Glöm ej kramen till Tella.
Inte visste jag att ni var kusiner!!Skäms Henke29
Polare sa du inte kusin, men detta var ju bara en kul nyhet
God natt:-)
Upps hehe 
Oj då, kanske inte skulle har sagt detta 
Ursäkta mig
Sov Gott medde
/Tunnan

Välkommen medde, kul att det blir fler och fler kvinnor och tjejer som medlemmar. Och grattis till nr 300!
Hej "medde" och varmt välkommen till modelbyggarna! Har du sett vilka fantastiska rymdfarkostbyggsatser somliga har knåpat ihop -såväl verkliga som sience-fiction. Själv bygger jag bilar mest.
Pontus
#19/20 Det var bara en kul nyhet
#21 Tack! Tycker detta är urkul, visst är det roligare med en blandad kompott av medlemmar.
#22 Jo jag har sett all fina byggmodeller av rymdfarkoster, som impad av alla. Verkligen!
Bilarna är inte dumma dom heller:-)
Men…Flygplanen då? 
/Tunnan
Klart flygplanen är toppen, speciellt ett som heter Daisy!
Ja Daisy ja, henne skulle man ju har åkt med i höstas, men det blev ju inget med det pga för låg målnbas 
/Tunnan
#26 Jag och min tös har fått äran att resa med henne ett flertal ggr, helt underbart:-)
Sicka lyllosar va …
Ja där snacka vi flyg, man känner varje kolvslag i kroppen 
/Tunnan
Ja de blev ju ingen flygning för oss 
Men man ska aldrig ge upp..
Vill så gärna flyga en runda me Dasiy 
#28/29 Jag kan lova att ni kommer inte blli besvikna den dag ni kommer att få äran att kliva ombord på Daisy! För det känns som en ära att göra det. Är ni medlemmar i Flygande veteraner? Då har ni ju massor av chanser av att komma med på någon flygning. Samt hon brukar ju vara ute till september innan hon går tillbaka till arlanda för vintern. Ser henne ofta.
Nej ja är inte medlem där.
Men ska bli :)
#31 Det låter bra tycker jag, om du komer inom en snar framtid till sthlm ska jag ta dig till Daisy där hon finns, men hon går in i hangaren under september tror jag. Du talde väl om Star wars och då är det för sent. Men men
Ja men ja kan nog komma innan dess
Vore jättekul att få se henne igen Dasiy :)
Få lite bilder och så..
De är alltid kul att va i Stockholm :)
Henke
hej Medde kul att du blivit medlem hos modellbyggarna här.
Jag har inte varit med så länge här men jag kan säga dig att den dagen du börjar bygga behöver du inte vara orolig för att få tips och hjälp .. veteranerna här är nog gräddan av modellbyggare i sverige..
Om jag inte minns fel så skulle jag fixa till en gammal modell jag byggde i min ungdom och startade en tråd här om detta och fick mer och mer inspiration att bygga nåt nytt när man såg grabbarnas byggen och snart var man igång.
Det du skriver om mod att börja bygga behöver du inte tänka på, det är bara att tuta å köra 
Mvh Patrick

#30 Ja, man borde gå med i Flygande Vetereraner. Själv hör jag Daisy var och varannan dag, boendes under inflygningen till Bromma som jag är. Hääärligt ljud. Som silke i ens öron efter att en Fokker 50 piskat sönder dem strax innan.
#34 Tack! Med dessa ord ska jag nog ta mig mod att börja:-)
Ja det ser vi verkligen fram emot.
Ska blir kul att se dina verk medde.
/Tunnan

Hjärtligt välkommen Madde, hör bara av dej om du behöver hjälp i plast rymden, så får vi se vad vi kan ordna.
Buran
"den här är en annan, en Airfix"
#37 Det kommer nog ta en hel del tid innan jag "plitat" ihop något, men ser fram imot att börja testa lite, ni har ju verkligen fått mig taggad att testa. Men att komma till eran division här kommer att ta många långa år!
#38 Tack Buran! Dina ord värmde fint hos mig.