Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 855 ggr
Raven
0

Trumpeter Tiger I 1/72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var min Tiger äntligen färdig efter många vedermödor (i synnerhet orsakade av banden, som jag nämnde i en annan tråd).

Raven
0

bild 2

Raven
0

bild 3

Raven
0

bild 4

Raven
0

bild 5

StefanW
0

#0-4 :thumbsup: 

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

fint jobb  speciellt i den lilla skalan Raven !

Madmax
0

En mycket snygg Tiger. Gillar hur du ha fått till det med kuggarna i drivlänkarna. Förvånad

Har du airbrushat kamofleringen eller penslat?

Azgaron
0

Mycket snygg Tiger Raven! Den har du lyckats med tycker jag!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Raven
0

Tackar alla!

#7 Det var tänkt att jag skulle airbrusha kamot, men min airbrush ville inte göra såna smala linjer utan att spotta. Det är säkert en inställnings- och teknikfråga, men jag lyckade inte. Så det är penslat på, vilket gjorde kanterna lite för skarpa i mitt tycke. Ville gärna ha lite "ludd" i gränsen mellan färgerna.

Greenhorn
0

Mycket snyggt bygge!!!!!!!!!!!!!!

Raven
0

… och nu är även vajrarna på plats, de som ligger på var sin sida om tornet. Hade glömt dem i hastigheten.Oskyldig

Proosen
0

Nu fick jag ångest över min Dragon Panther i samma pytteskala. Din Tiger ser fin ut, hoppas att jag kan få till min katt lika bra!

Niclas

Sven-Erik
0

Väldigt snygg mini-Tiger! Ser helt rätt ut trots sin lilla skala! Great!

[Tunnan]
0

Mycke fin liten tigerkisse
Att får till ett bra kamo är inte lätt med pensel, men det har du lyckats bra med tycker jag.
Tummen upp.

/Tunnan

[Henke29]
0

Ja de var verkligen en väldit fin Tiger du har fått till Skrattande
Tummen upp så att säga..

Henke

Tails
0

Oj en tiger till! :D

Som redan skrivits - Riktigt snyggt bygge! Jag tycker du kan sträcka på dig för de där linjerna du målat. Jag hyr dig gärna till att måla skisserna till mina linjer då jag tycker det är svårt. Det var bra att du skippade zimmeriter då det är #%#&¤ svårt att göra i 1/72.

Tipps till en "tiger mid" helt ut: Gör ett lika litet hål till för skyttens sikte(ska sitta, gissar på ½-1mm, höger om hålet på den högra sidan av kanonen sett framifrån)

Mvh Hampus

Raven
0

#16 Jo, jag såg faktiskt det extra hålet på diverse bilder (bl.a. Madmax bygge). Men jag iom att jag inte kan så mycket om Tigerns historia tänkte jag att det kanske fanns dem med ett hål också.

En annan liten irriterande detalj var att verktyget som ligger till höger där framme, som nu är målat svart, egentligen skall vara en yxa, men Trumpeter missade att göra ett blad till den (på byggbeskrivningen finns bladet med, färdiggjutet på plats på chassit), så jag bestämde mig för att det får nog vara nått brytjärn av nåt slag och bli stålfärgatGlad