Någon i Kristianstad?
Någon som bor i Kristianstad, eller dess närhet? Jag såg att de ska ha total utförsäljning på plastmodeller, 50% på vanliga priset. Kanske kunde i så fall denna någon titta efter ett par modeller åt mig? 
Hobbyfixaren eller ?
/Tunnan

Precis! Skulle kanske skrivit det också…..
Jag var där för ett par dagar sedan
Inte fick jag någon rabatt inte
Men man kanske skulle ta en tur nedåt igen då.

De lade visst ut om det på IPMS för ett par timmar sedan. Utförsäljningen varar till den 31. Jag har ingen möjlighet att åka dit, men det hade varit fint om någon kunde kolla efter ett par modeller till mig.
Vad är det du ska ha, jag kanske tar en sväng imorgon.
Har ju iog 15 mil dit, men jag tar det som en lite utflykt samtidigt
Man har ju semester…

Det jag skulle vilja att någon kollade efter är Airfix 1/48 SeaHarrier FA.2 och deras Buccaneer.
Hallå Tunnan var inne på Hobbyfixarenssida och kollade en modell jag är ute efter och om du skulle vilja kolla om den finns.
Ferrari F2002 - F1 world champion winning car
Pris: 995 kr
Artikelnr: 004-07493
Halva priset på det är ju bara 500kr den är jag intresserad av
Gismo76
gäller det bara Kristianstad inte Malmö oxå??
Visserligen har jag nästan lika långt till båda

Bara Kristianstad, tyvärr.

Har "bara" 12 mil till Kristianstad. Kanske man skulle ta sin kärra dit…..
Tunnan och ja ska dit på Onsdag
Hoppas de finns nått kvar till oss då 

Det gör det säkert. Ni är ju båda allätare, så det är ju bara att shoppa loss. Sen kan ni ju köra ner till Lund och dricka kaffe…
Ja det hade varit gott det, men tyvärr så hinns nog inte det med då vi ska fortsätta vår färd upp till Växjö och Huseby efteråt.
/Tunnan

Ohhh! Jag bor i Karlshamn. Men det blir nog tåget för min del. Om ni känner att ni måste ha en 3:e part i baksätet så skicka ett pm
Mvh Hampus 
Ja ner går ju bra, men hem blir lite värre
/tunnan
Fast jag vet inte än hur många vi blir.
Henke o jag är ju klart, men det kan blir ytterligare 2st.
¨Får reda på det ikväll förhoppningsvis.

#16 Lyckostar!…
Stefan - Modellbyggare

#16 Jag kan tåga hem. Det är navigeringen i Kristianstad som jag inte klarar. Jag kan gå vilse i en telefonkiosk med sönderslagna rutor 
Men om det är ont om plats och dyligt så är det ingen undergång.
Mvh Hampus
Jag PM:ar dig
/Tunnan
#14, 19 Du kan få lift hem med mig och Hammer 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#21 great
Ja det ser ju ut som att vi ska köra med två bilar härifrån, så om du vill så finns det plats här också.
Både dit o hem
/Tunnan
denstore: tyvärr så hittade jag varken Harrien eller Buccaneren som du ville har.
Skulle dom har funnits eller var det bara en chansning ?
/Tunnan

#24 Chansning, så det är ingen panik.
Okay, men jag ska hålla ögonen öppna om det dyker upp nått.
/Tunnan

Jag skulle bara handla lim och färg.
Jag gjorde till och med en saftylapp så jag inte skulle köpa något utanför den.. De hade inte färgerna jag ville ha och limmet var slut så… 5 nya 1/35 dragon kit >_>
Mvh Hampus
Men dom lådorna innerhöll ju limtuber och färgburkar
Eller var det inte så ??? 
/Tunnan

#27 Känner igen känslan!…."skulle bara ha" och sedan kom man hem något i plast, men inte är man ledsen för det! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Kul att få träffa dig Tails 
Men vilka fina köp du gjorde bara Dragon…
Henke
Och bara Tigrar? 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#30 Nöjet var på butiksägarens sida ^_^ och right back at ya :)
Trevligt med en fika med. Det bidde inte bara dragon - där kom till en liten Tamiya med.
#31 tyvärr såg jag inte en Tiger 1 1/35 någonstans =(
På bilden är även mina fötter med då det var ett hett samtal under resan både dit och hem. Då jag nyligen flyttat så har alla mina skor försvunnit. Skorna jag bar under flytten går inte vara i samma kvarter som
Ja de var verkligen trevlit me fika och snacka ett tag 
Var sugen på en Tiger 1a i skala 1/72 Dragon men ja vet inte hur den är…
Henke

De ska vara riktigt bra. Speciellt de med zimmeriter. Jag hade tagit en late för jag tror gummiremmarna är en mardröm att måla 1/72.
Mvh Hampus

#34. Apropå gummiremmar i 1/72. Har någon nått tips om hur man får färgen att sitta. Särskild typ av primer? Den primer jag körde med, Alclad II, lossnade rätt friskt.
Okej!
Var lite synd att ja inte tog den då..
Aja man får vara nöjd me dom modeller man kom hem me..
Kommer att satsa på en bra Tiger 1a i modell framöver..
Helst igentligen i skala 1/48

Missade jag den Tigern O.o?
Den hade varit med mig annars xD

#37 Jag håller på med den i just detta nu (inte köpt i Kristianstad). Lite bilder finns i Azgarons nya forum. Men det var nära att den fick sig en flygtur ut från balkongen ikväll, just pga dessa #§%¤$ banden. Som sagt, först och främst lossnade färgen, sedan gick axeln till det bakre hjulet av när jag försökte lägga bandet tillrätta.
Finns det nåt knep som jag missat, för att få färgen att sitta kvar?

#38 Fungerar inte varnlig primer eller någon humbrolfärg?
Jag har aldrig hört om detta felet. Jag hoppas ni använder superlim till banden nu för vanligt lim är nog inte så bra.
Mvh Hampus

#39 Jag använde Alclad II primer, men den lossnade så fort man tittade på banden. Nu har jag satt på banden och skall reparera målningen på banden det sista jag gör. Sedan vågar man inte röra den.