Lämnar er
Efter vad som hände här i Söndags så har jag funderat och kommit fram till att jag tänker försvinna härifrån. Någon av värdarna eller medarbetarna får gärna ta bort mina uppgifter. Mina åsikter om en person här kommer inte att ändras och för att undvika mer bråk är det bäst att jag inte finns här.
Tack för den här tiden Mvh Johnny

Bara för att ni tycker olika om en fråga,så måste det inte betyda att man inte kan vara med i alla fall….
Ert"tjafs" i Söndags var väl inte av det värre slaget…och bråk undviker man genom att inte umgås,och det är det inget krav på här…här snackar vi plast,lim och hobby…det är ju därför vi är här…
Mvh Ante
(vi hörs väl?)
Tycker de är väldit tråkit att du lämnar sidan på grund av det..
Hoppas du ändå kommer tillbaka hit till sidan..
Henke
Tappade själv galoscherna o lite till bara för några dagar sen här på forumet ,men det var väl inte så farligt detta här ni munhöggs lite , och man kan inte bli älskad av alla, alltid ,du övergeagerar, precis som jag gjorde ,stryk ett streck över hela historien ,om du inte vill ha med den personen i fråga så ha inte det ,men inte skall du lämna forumet för det ,så stanna kvar och gör inte detta till en stor fråga för dig !
MVH Galoss giga

Giga har helt rätt, och är stark som insåg det själv. Varför vill du avstå från hela forumet, för att du har hamnat på snedden med en person och hans beteende? Ignorera honom, och försök ha lite kul istället. Och ja, jag har själv blivit förbannad på folk på olika forum, men enda anledningen att lämna det är ju om man känner att man har alla emot sig, eller om det är moderatorer/admin/ägare som man har problem med.
Tack alla för era uppmuntringar men just nu är bygglusten nere på noll. Tänker ändå göra ett uppehåll så får vi se senare om jag kommer tillbaka.
Johnny
vad hände har missat det totalt

#0+5 Som jag skrev till dig så tycker jag att du inte skall försvinna enbart p.g.a att du inte kommer överens med en person. Jag kommer att se till att alla din uppgifter finns kvar, så att du kan hälsa på och komma tillbaka när du själv känner för det. Du skall känna att dörren alltid står öppen när bygglusten kommer tillbaka. Så jag säger inte adjö, utan vi ses igen!
Mvh
Stefan
Stefan - Modellbyggare

#6 Läs i tråden: Dåliga säljare så får du mer information.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ah, kom igen nu starliner!! Man kan inte vara vän med alla människor i hela världen tyvärr. Du råkade ut för en oseriös säljare, sånt har säkert hänt de flesta av oss här på forumet. Det är alltid surt att bli av med pengar, men låt inte det ta glädjen i byggandet av dig! Det positiva i det tråkiga är att ingen på detta forum lär handla av den personen efter att ha läst tråden om dåliga säljare. Du har massor av vänner här. Lämna inte världens bästa modellbyggarforum!!!
/Patrik

Heh, okej.. nu måste jag tyvärr kapa tråden, ber om ursäkt för det starliner, jag hade egentligen tänkt vara tyst.
#9 Du menar att jag är oseriös för att 1 affär utav ~1200st gick fel?
Jag skrev i "oseriösa säljare"-tråden för att försöka klara upp det hela, jag ville inget annat, jag har inget emot dig eller någon annan.
Dock finner jag det extremt irriterande att vara med på listan över "oseriösa säljare", därmed ville jag reda ut det hela.. och det gick väl sådär, hade inte du eller ni försökt gjort samma sak?
Att bli svartlistad eller liknande är inte något jag gillar att bli, därav mina försök att reda upp allt.
Jag har _aldrig_ blåst någon varesig på pengar eller annat, folk som har handlat utav mig inkl starliner har _alltid_ fått vad dem ska ha.
Det som istället har hänt är att det har tagit tid, ibland några dagar.. i bland någon eller några veckor. (det senare är väldigt ovanligt, men har förekommit vid starliners fall)
Nu ska jag inte yttra mig något mer såvida jag inte måste, du kan gärna stanna kvar Starliner, jag har absolut inget emot dig, istället kan jag försvinna ifrån detta forum då det ändå inte känns som om att jag tillför något.

Jag förstår inte varför ngn ska behöve försvinna??alla kan väl vara här,man bhöver inte älska alla..inte ens sin egen mor..fråga mig
Hallå på er förstår mycket väl om man inte har någon bygglust nu på sommaren men bara försvinna härifrån tycker jag låter lite tråkigt. Och som Giga skrev man kan reagera för kraftigt på saker men när man sedan tänker över det så är det inte så farligt.
Gismo76

Jag tycker att om det känns jobbigt för stunden så kan man ta en paus och fundera lite på vad man egentligen tycker och tänker. Men snälla Johnny, gå inte iväg för alltid, lämna dörren på glänt och glutta in här lite då och då.
Tror att jag talar för de flesta när jag säger att ingen hyser något agg för det inträffade.
En sak som vi alla måste ta med i beräkningen är också detta mediums tröghet och svårighet att förmedla känslor på ett lättuppfattat vis. Det är mycket lätt att en formulering feltolkas och någon känner sig trampad på och sårad därav.
Här blir vi enbart serverade det skrivna ordet utan allt det underliggande som finns med i en konversation över kaffekoppen. Varken blick, kroppsspråk eller leenden syns speciellt bra. Det här är en av anledningarna att man bör hålla sig till ett så rakt språk som möjligt och enbart hålla sig till aktuellt ämne.
Måste också berätta att jag för en tid sedan kände precis samma sak som du pga. ett fånigt missförstånd. Det var extremt nära att jag tackade för mig just där och då. Några dagars betänketid gav dock vid handen att jag varken kunde eller ville kasta in hatten och på så vis erkänna mig överbevisad och besegrad pga. mina åsikter.
Kom snart tillbaka om du bestämmer dig för periodvila.
Niclas
ossby o starliner ingen skall lämna forumet . Gå nu vidare och älta inte detta längre ,livet är för kort o byggmodellerna är många ;) men allvarligt, lägg ner detta tramsande, var vänner o bygg modeller o skit i stoltheten för stoltet tynger lika mycket som ev rättvisa ,jag skall själv försöka att tygla mitt något impulsiva sätt här på forumet ,så lägg ner detta och bygg o handla av varandra och ha trevligt tillsammans !
Snälla starliner, kom tillbaka igen när du känner för det.
Och Ossby också
Att vara bittra på varandra är som att har en varhärd i skälen
Och det löser inga problem.
Jag förstår att det känns lite surt just nu kanske, men det måste får ett slut nu.
Så jag hoppas verkligen att ni båda stannar kvar hos oss, för ni behövs, var så säkra.
/Tunnan
Först och främst vill jag tacka alla för era uppmuntrande ord. Okej jag stannar kvar men eftersom jag inte har någon större lust att bygga så tittar jag in någon gång ibland. Får se senare hur det blir.
Johnny
skönt att du stannar !!!!!

Ett bra beslut.

SÅ JA!

Skönt att du gav det en andra chans Johnny!
Bygglusten infinner sig igen vad det lider, vet precis hur det är med byggandet. Ibland går det långa perioder när jag bara plockar lite förstrött bland lådor och projekt. Sen, helt plötsligt får jag någon idé som måste följas upp och sen är det kört igen.
Niclas

Du glädjer mej Johnny, ser fram imot någon bild framöver 
"den här är en annan, en Airfix"

från Håkan /Lundgrens
Nuuu blev tunnan glad