Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 730 ggr
Proosen
0

Hur flyger de egentligen?

ElLobo
0

Skrattande

StefanW
0

Helt otroligt att det lyckas hålla kvar dem i luften. De är väl en av de få som kan göra sådana manövrar utan att haverera. Draken har väl gjort en variant på kobra-manövern men det var väl på mycket högre höjd.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Ojojoj vilken flygningen..
Men de är otrolit bra plan dom flyger me där oxå..

Henke

gismo76
0

Hallå på er.

Jo det är inte utan att man  blir förvånad ibland när man ser en del flygplan. Är själv utbildad till flygtekniker och ibland funderar man hur dom ens kommer upp i luften ….Häftiga saker helt klart .

Gismo

IKV91
0

Gissar att få jaktpiloter vill hamna i kurvstrid mot en av dessa maskinerna.

MVH/Roger

[Henke29]
0

Dom här planen är otrolit bra..
Ryssarna kan sin sak..
Dom håller ju på att rusta upp…

Henke

Azgaron
0

Kul att se! Snacka om manöverförmåga!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

Typiskt exempel på vad dagens instabila stridsflygplan kan åstadkomma för manövrar, jag har sett värre, det var lite jobbigt att titta på med tanke på den skräniga bakgrundsmusiken

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

classeman
0

Sedan kan man ju fråga sig om ett modernt stridsplan behöver göra dom där konsterna. normalt skjuterman väl iväg sina robotar på rätt bra avstånd från sina mål och några dogfights mellan moderna flygplan är väl inte så troligt? Tilläggas kanske skall att jag inte har koll utan bara spekulera men vistt är det läckert att se på.

starhawk
0

#9: "normalt skjuterman väl iväg sina robotar på rätt bra avstånd från sina mål och några dogfights mellan moderna flygplan är väl inte så troligt?"

Det trodde man vid Vietnam-konflikten också men Phantom råkade ofta i närstrid med Mig-21 och det var den inte designad för så det gick inte alls bra

gigabyte
0

Dom ser tyngdlösa ut i sin luftbalett ,vackra bilder !

PonCar
0

Hur "17" klarar piloterna såna G-krafter??

Pontu

starhawk
0

#12: Det är egentligen inte några stora G-krafter inblandade i dom här manövrerna, det hela går ju inte så fort, och piloter har ju numera bra G-dräkter som kärleksfullt kramar kroppen