Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1288 ggr
Proosen
0

Galaxen stävar på

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har lagt vit pärlemor på inredningen och blandade så till en lavendelfärg till säten och dörrsidor. Strök på ena framsätet och det såg ut som skit, mer grått och lortigt än lavendel. Ny färg ska blandas med lite mera "tryck" i nyansen istället för det subtila jag försökte få till först.

Karossen poleras till en halvblank/blank, som om det skulle vara en gnutta mattmedel i lacken. Taket håller på att få sina sjuttioelva lager klarlack för att bädda in flaken ordentligt, penslar på lacken då det i alla fall ska slipas och poleras på slutet.

Nåja, här kommer en tjuvtitt på bygget så långt. Fler bilder finns på min fotohink.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=4a3ff783-e7f4-4aff-8369-c3c205f09847&Filename=Take two001_redigerad.JPG)

gigabyte
0

Enastånde läcket lackat proosen ,hatten av för dig ,Cool

Giga

StefanW
0

Imponerande bygge! Är förundrad över vilka slutresultat du lyckas att åstadkomma, tackar och bockar för bilderna.

P.s. kommer du till GGG?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

denstore
0

Ser grym ut! Gillar utomhusbilderna bäst, då ljuset blir mest realistiskt.

Proosen
0

Inget 3G för mig då varken tid eller pengar har fått någon större tilldelning. Sitter fast i vardagen rejält ett bra tag till så det får anstå även om jag mer än gärna hade sett mig själv på väg nedöver Motala till.

Tack för glada tillrop, sitter hemma med sjuka barn och när de pölar i TV-soffan sitter jag bredvid och snickrar med mitt. Fast just nu är jag också drabbad och pga. det har någon monterat in Niagarafallet i näsan. En aning irriterande med "springande" näsa (fritt översatt från engelskans running nose).

Niclas

StefanW
0

#4 Det var råkigt att höra! Inte kul att sitta hemma med ett rejält "öfsadröpp som di siger på bögda" (takdropp är den egentliga betydelsen, men används också när näsan rinner i en i ständig ström)

Skall försöka ta så mycket bilder som möjligt, och hoppas att det kan lidra smärtan något då vi inte kommer att se dig där!

Krya på dig!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Ser mycket snyggt ut Niclas! Krya på dig!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

Grymt fint bygge ProosenGlad
Ja en drioppande näsa är mycke irriterande och kan även ger upphov till oönskade effekter i lacken om man håller på med det.Fundersam

[Henke29]
0

Jättefint bygge :)
Kan inte annat än att ge dig 10av 10 för detta bygge.

Henke

Proosen
0

Tack ska ni ha allihopa, fortsätter VAB-byggandet imorgon om jag själv orkar vill säga.

Ska få till inredningen och fortsätta med klarlackande av taket. Håller på att få ihop motorn också, den är lila i temats namn och saknar väl bara lite detaljer som remmar, generator, fläkt m.m. så är den klar. Lite målande på chassit så är det också klart.

Vi hörs!

Niclas

PonCar
0

Grymt snyggt Niclas!

GladPontus

Proosen
0

Tackar!

Har suttit och pillat idag igen eftersom både ungarna och jag är förkylda med allt vad det innebär av rinnande näsor, nysningar och huvudvärk. Fast det finns ju tabletter så man kan hanka sig igenom en dag utan att ungarna tar död på en :-)

Inredningen är nästan klar, ska göra nya fönstervevar och dörröppnare sen får det nog duga, bilder kommer när det är klar.

Niclas

Monster-Mad
0

Jätte fin Bil du byggt. Lacken är helt outstanding. Om du har lust och vill så får du jätte gärna lägga upp en beskrivning på hur du gör när du lackar dina bilar. Vill gärna lära mig nu när jag  snart ska börja lacka med Scania