Garderobsrensning.
Behöver fixa lite plats i garderoberna, så jag tänkte rensa ut lite.
1/48
Hasegawa J35 Draken 300kr
Revells Eurofighter Typhoon. 250kr
Classic Airframes Fiat CR42. Lite påbörjad, men komplett, 75kr
Classic Airframes Bolton Paul Defiant. Lite påbörjad, komplett. 75kr
Falcon Reggiane Re 2005. Lite påbörjad, men komplett. 75kr
1/35
Tristar Panzer 1A 250kr
Italeri LVT-4 150kr
Academy Tiger I. Påbörjad, men komplett. 100kr
1/400
Heller Admiral Scheer. Lite påbörjad, men komplett. 100kr
Sen har jag en hel del annat påbörjat, men då oftast med rätt mycket extrajox som band, ets eller svarvade eldrör. Exempel som Tamiyas Tigrar, Dragon JS-2:or och Jagdtigrar med mera. Om det är något särskilt ni vill ha tag i, så bara fråga. Har också en hel del tillbehör till äldre modeller, t.ex. Italeris Panther.
Eventuella inbyten som är intressanta för mig är t.ex. 1/48 Hasegawas Harrier II, Trumpeters SeaHawk, Airfix Buccaneer, Airfix Harrier FA2, Hellers Super Etendard.

Hej har din Tristar panzer 1 - artikelnummer 35028 eller 35003?
mvh Thomas

#1 Det är väl den första utgåvan, så det är 003.

ok, ska fundera på saken, men håll den inte till mig, först till kvarn osv :)

Inga problem. Tänk så länge du vill.

J35:an har fått ny ägare.

Tiger 1:an.. Hur pass påbörjad är den och vilken version är det?
Också det där med jagdtiger låter onödigt intressant så jag undrar hur långt den är byggd samt skala, version och tillbehör.
Mvh Hampus
Mycket intressanta modeller, men en vill jag nog knipa iaf. Defianten vill jag gärna ha!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
vad vill du ha för en js2 från dragon?

Tiger I:an är väl byggd fram t.o.m. inredningen. Slutade när jag hade en liten fadäs med målingen av inredningen.
Jagdtigrar har jag ett par. En är nästan färdig, och en så där lite halvt om halvt. Båda är Dragons i 1/35.

Men är det early eller mid? vi kan göra såhär istället.. Kan du länka kit nr kanske? Gärna jagdtigrarna med.
Jag är mycket intresserad och ser gärna en bild på jagdtigrarna och dess tillbehör.
// Fattig student som egentligen inte borde köpa modeller
Mvh hampus

Det är en Early.
Jag ska se om jag kan rigga upp för fotografering av Jagdtigrar och annat tills i morgon.

Om ingen annan greppar Admiral Scheer så kan jag ta den.

Kan det förhoppningsvis finnas någon Centurion bland det där "med mera" efter Jagdtigrarna?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Nix, tyvärr ingen Centurion. Tamiyas gamla har så mycket fel, att jag aldrig har köpt den.

#12 Det är noterat.

Det behöver inte vara de bästa bilderna i världen ^_^ kanske någon mobilbild eller något. Ser fram emot bilderna.
Mvh Hampus

Nu när jag plockade runt i lådorna, så insåg jag att den ena Jagdtigern är mer eller mindre färdig för målning, så den behåller jag nog. Känns som att det kan vara roligare för mig än för någon köpare.
Den andra är i stort set basic Dragon, med en uppsättning band från Modelkasten, och Moskit avgasrör. Det som är byggt är suspension och lavetten. Helt OK gjort, i min mening. Borde väl kunna få kosta 250kr? Ser ut så här:

Hittade också ett Aber fotoets-set till Academy-tigern. Kan ju sälja det med tigern för en hundring.

JS-2:an är bokad av leopold, och ISU-122:an av Cyberdemon.
En tanke, nu när ni är på hugget. Om ni bor i närheten av varandra, så finns det porto att spara. Med tanke på att portot på de här lär hamna på över hundringen hur man än gör, så kan det ju vara värt att kolla upp.

Om ingen annan har hunnit före så hugger jag den där JagdTigern

#22 Det ska nog gå för sig.
#20 Academy Tigern, är den tingad? Annars hugger jag nog den med!
Azgaron

#24 Självklart viker jag de grejerna åt dig. 
Tack! 
Azgaron
Annars är jag intreserad av JS 2an
Henke

Är tigrarna borta nu? 

Rotade runt lite i garderoberna, och hittade ett par Tamiya-tigrar. En early, och en late. Inga tillbehör till dessa, som det ser ut nu i alla fall. Dessa är som nya, så jag vill nog ha typ 200 styck för dem.
den tidiga är tagen om den är kvar
jag skicka pm med min adress så får du göra samma med var jag ska betala
micke
ps kan även hämta iallafall dagtid

Tyvärr så gick den tidiga direkt, men jag har en till early, som är lite påbörjad, men det finns en del etsprylar i den, t.ex. de stora plåtarna över avgassystemen. Intressant?
njaeeooea ets låter trevligt men är lite allergisk mot påbörjat har du den sena kvar

Jepp, den finns.
var och när och hur jag jobbar i Malmö med omnejd så jag kan hämta nästan när som helst

När du vill, egentligen. Jag sitter och pluggar, så jag kan komma ifrån när som.
skickar mitt telnr så kan vi bestämma tid och plats

Frestande! Ska tänka lite på det! 
Azgaron

#38: Du funderar på ditt håll och jag funderar på mitt håll!
Hehe, ja det kan ju bli så ibland! 
Azgaron

Tja vi säger väl så här, om Azgaron inte skall ha den så tar jag den, men jag vill inte stressa dig Azgaron, jag har inte bråttom
Sådär, nu har jag funderat färdigt! Jag hugger den också!
Azgaron