Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1112 ggr
Madmax
0

Airbrush noob

Sådär, då var premiären avgjord när det gäller airbrush. Var rätt intressant, då det är mycket man kan göra med en airbrush.

Själv är den tänk för min del att användas till för att måla stora ytor med i början. Men destå längre tiden går så vill man säkert prova på motiv också, eller små detaljer.

Testet utfördes med en Airbrush typ sidmatad som inhandlas på Clas Olsson m m. Samt en kompressor.

Jag testade med att använda mig av Biltemas plastfärg på sprayburk som jag fyllde i koppen. Funkade riktigt bra, förutom att jag kladdade i början. Men men, man lär sig. Det gäller att var säker på hand så att man inte råka trycka sprutan bakåt och får ett ton färg på ett och samma ställe.

Har också bygget en liten lackeringsstation som placeras under fläkten i köket, bra så att man blir av man allt lukt. Har inte använt mig av Acryl färger, men kommer att göra det längre fram. 

Så nästa gång är det tänk att min Bismarck ska få lite färg under sig. Dock så ska skrovet grundmålas först.

Spray spray…

TommiN
0

Lycka till,det är kul med airbrush,som sagt,kom ihåg att alltid avsluta en sprayning med att föra avtryckaren fram så att det bara kommer luft,då slipper du överraskningen nästa gång du trycker ner avtryckaren,dvs.det kan skvätta till med lite färg,och det är ingen kul…tro migGlad

Azgaron
0

Airbrush är en trevlig erfarenhet! Lycka till med målandet!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!