Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1017 ggr
gismo76
0

Porsche 911 GT 1 Testversion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan

Tänkte bara fråga om det finns någon som sitter inne med info om denna bil Porsche 911 GT 1. Denna bil kördes i flera utförande med kevlar och kolfiber omålat när den testades.

Fick en länk av Prossen på en av dessa bilar men skulle behöva mera.

Verkar nämligen otroligt svårt att hitta något på nätet.

Har köpt dekaler från Scalemotorsport men det saknas referenser hur dom skall monteras en hyfsat svår gissningslek när det är över 70 dekaler.

Gismo

WildeSau
0

#0 Modeler site har en beskrivning men den är inte gratis…

911 GT1

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Proosen
0

Fick just veta att Gismos sista hinder är undanröjt så nu får vi alla pusha stenhårt för denna fantastiska bil.

Kör så det ryker och dekalvätskan hänger i luften.

Niclas

WildeSau
0

Ja, jag gillar färgschemat och Warsteiner är ju gott det med Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

gismo76
0

Hallå

Jag lovar er alla då inklusive Proosen att dörren på denna modell kommer bli vit även om den ser lite skum ut. Kanske blir en till med det andra dekal arket vem vet.

Tror inte det är någon bra ide att ta för många Warsteiner innan för då dricker jag väl upp dekalvätskan och hur nyttigt är det.

Kommer nog inte hända så mycket i sommar med till hösten.

Lovar återkomma med en rapport om detta skumma bygge.

Har ju även en Yamaha Spiderman på g kan ju vara kul att visa lite om den med.

Gismo

Proosen
0

Spindelhojen vill vi ju också se, har du skaffat rätta färgerna till den också när du ändå tog grejer från Hiroboy eller kör du med egen blandning?

Hur som helst så är det så jädra fräckt färgschema på den maskinen. Ser riktigt fram emot vad du åstadkommer med den.

Lite sugen är jag ju på en sån själv men har svårt att få klart hojar. De liksom fastnar och jag orkar inte få loss dem igen. Har några såna fastkörda i hyllan sen tidigare så det få nog anstå. Jag njuter av dina och andras hojar istället.

Niclas

gismo76
0

Hallå igen Niklas

Japp jag handlade rätt färger från Steve Hiroboy och dekalerna från Crazy Modelers hoppas dom är lite bättre än deras Batman som var typ 10 storlekar för stora. Vet inte men det kommer ju inte bli det enklaste dekaljobben på någon av dessa 2 modeller.

Lovar återkomma med bilder och lite rapporter löpande.

Just nu ligger det 2 st Yamaha 2001 …Marlboro …Late and Early version på bygg bordet nästan klara måste bara få hem mera färg som tog slut mitt i …räckte inte till båda.

Vad är det för hojar du börjat på och hur långt har du kommit och varför fastnar du i byggandet av dom?

Gismo

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en Honda NR750 som legat sen den vart utgiven första gången, betyg på den = tråkig!

Några andra Hondor som grabbarna fått ta över, betyg = tråkiga!

En Ducati 916 som ev. behöver lackas om. Betyg = inte fullt så tråkig men inget kul att bygga!

Det är väl bara så att jag inte känner för hojar helt enkelt, har kommit på varför jag har tillfälligt tröttnat på race- och rallybilar också. De lämnar inget till fantasin och skaparlustan så som en kustombil gör. Såga, bygga om lacka fränt osv……

Har en drös med racebilar som nog ska bli färdiga en vacker dag, eller kanske en regning snarare men just nu vill jag bygga amerikanskt gjutjärn och kusta för glatta livet.

Tror att brandbilen tog väck en hel del bygglädje för det har varit trögt efter den blev klar men nu känns det som jag kommit ur gropen igen. 

Håller så smått på med en 63:a Galaxie som blir en mild kustom lackad i en svagt lavendelfärg med lila flake på taket. Återkommer med den senare.

Niclas

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=dc3f58e9-294a-4f48-a0ea-875290fed36b&Filename=First set002_redigerad.JPG)