Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1209 ggr
[Orso]
0

Vindrutetorkare

Jag behöver nya vindrutetorkare på Polar Lights VW bubbla då dom helgjutna såg lite tråkiga ut och karvades bort.

Jag har för mig att jag sett någon som scratchbyggde torkare på en modell.
Var det på den här sajten?

Björn B

Sven-Erik
0

#0.  Här får vi nog invänta svar från Proosen! Han borde ju veta vart man kan hitta sånt.

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klart jag vet, den dag jag inte vet det så har någon städat här hemma i vitrinen.

Jo, så här gör jag:

Skär med vass kniv tunna remsor av t.ex. folien från ett värmeljus.

Dessa kapas upp i lämpliga längder, böjs och limmas ihop. Var noga med att de följer formen på rutan. Iofs inget problem på en gammal bubbla med plan ruta.

Använd själva fästet mot karossen från originaldelen och bygg resten själv. Själva gummibladet brukar jag göra av en tunn remsa plastic card.

Här är det senaste paret på bild, sitter på min Alfa GTA och är kromade med Alclad.

Lycka till!

Niclas

gigabyte
0

#2 vilken modellmakare ,att man kan få till det så fint !

Sven-Erik
0

#3. Visst är det sjukt……

[Henke29]
0

Otrolit snyggt gjort Niclas Skrattande
De där gör man inte första ggr som sakt..

gigabyte
0

Men hur i enda blåsvarta GÖÖÖÖRR Proosen ,visst har skriver o visar så gör man, men inte fan går det ,det är bara att inse det han är fenomenal , så på  på ren svengelska…helt fuking fablus ……….

[Tunnan]
0

Skrattande

[Tunnan]
0

Näe, det där verkar vara ett pillergöra, man borde nog har lite urmakarekunskaper där.

[Henke29]
0

De får nog bli ett inslag om detta på nästa Locketorps träff tror jag hehe Skrattande

[Tunnan]
0

Jepp, Proosen håller fördrag om hur man får till vindrutetorkare utav tunn alluminiumplåt.Skrattande

[Henke29]
0

Ja de vore nått Skrattande

gigabyte
0

och giga försöker o försöker o sen blir han skogstokig Skrattande

[Orso]
0

Tack.
Det var den jag hade sett. Nu blir det till att bygga torkare, och försöka få till en bra gjutform till mittvinterhjul.