Hej alla...
som ni märkt så har min aktivitet här sjunkit drastiskt.
har haft mycket att göra nu inför sommaren därför har mitt byggande i stort sett varit ingenting
.. men när det lugnar sig så återkommer jag.
jag hoppas alla mår bra och har hälsan
Mvh Patrick
ps. akta er för vätskebrist i värmen

#0 Välkommen åter när du har tid och lust!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ha det gott patrick, jag har inte haft någon tid att pilla heller men nu så har jag i alla fall fått lackat lite i värmen !

# Samma här, i sommar väntar snickerier osv. Kanske blir det lite modellbygge vid regniga dagar.
Ja de blir inte så mycke bygge här heller.
Så mycke annat man vill göra på sommare oxå.
Men visst någon kväll ibland blir de nog lite byggt ändå.
Kom gärna tillbaka efter sommaren och när du fått mer tid till bygget :)
Ser gärna fram emot dina fina byggen Patrick 
Nä det är väl stor risk att det inte blir så mycket byggt i sommarvärmen!
Ser också fram emot fler av dina byggen när andan faller på!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ja modellbygge är nog mestadels Höst och vintersysselsättning.
Men det var trevlig att du hörde av dig Patric
På återseende, hoppas det inte dröjer för länge bara 

#6 Själv är det en sommarsysselsättning. Sedan jag var kanske 5 år gammal, så har jag haft pollenallergier. Har plockat på mig kvalster och pälsdjursallergier också, men i vilket fall som helst, så är mina största och bästa sommarminnen just modellbygge. Satt i mitt rum på och byggde som en tok när jag var liten. Nu har min fru bestämt sig att hälsa på sin mamma i sommar, så man blir ensam i 7 veckor. Ska det byggas i sommar? Gissa om!
Aj du, låter inget vidare att vara så pass mycke allergisk som du är.
Då förstår jag att du mår bättre med att vara inne och bygga.
Jo givetvis så byggs det lite här också på somaren, men inte lika mycke.

#7 Är själv allergisk mot mesta och astma, så jag stannar också gärna inomhus om det går!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Det var ju tråkigt att höra Stefan 
Astma måste vara fruktansvärt jobbigt, har själv försökt att andas igenom ett sugrör…Fick panik direkt

Jag är ju mest irriterad i ögon och näsa, men även en liten släng av astma, när det blir för mycket protein i luften. Hund kan vara riktigt jobbigt ibland.
Men jag tänker inte så mycket på det längre. Har ju levt med det så länge, att det inte märks, nästan. Dock så har jag insett att folk inte inser hur ofta man bara biter ihop, fastän man mår skit. Det är ju liksom ingen mening att gnälla över eländet. Det är där, och ingenting man gnäller på kan gör något åt det. Medicin tar jag inte ens längre, mer än kanske en tre fyra dagar om året. man vaknar med hopklistrade ögon, och man går till duschen. Precis likadant som dagen innan, Same same. Det finns så mycket annat att gnälla över i världen, så varför lägga energi på allergin. 

#7 Min hustru är hemma hela sommaren, så här blir det inte mycket tid till att bygga. Inte modeller i alla fall, husen finns det hur mycket som helst att göra på. Åsså ska det gullas med bina. Fast eftersom pollenallergin har blivit värre så kanske jag får ge upp den bisysslan.
#9 Samma här + UV-allergi, så pollen + sol = sova tills solen går ner! Eller åtminstånde stanna i ett rum på norrsidan. Ska jag gå ut måste jag ha täta kläder i dubbla lager, gissa hur det känns när det är över 25°. Förra sommaren lyckades jag härda mig så jag kunde vara ute korta stunder i tshirt för första gången på 25 år, vilken känsla.
Patrick, ser fram emot dina kommande byggen.
Bjarne

#11 Jag får medicinera flera gånger om dagen året om, men jag är i princip aldrig hemma ifrån jobbet p.g.a. allergin och astman. Att man blir mer känslig för luftrörs infektioner är en annan sak. Jag brukar trösta mig med att de finns de som har det värre, ta de som t.ex. är rullstolburna eller synskadade!
#12 UV-allergi! Det lät inget trevligt. En annan kan ju vara ute i solen även om man inte gillar det!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare