Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: köpsäljbyt
Läst 567 ggr
denstore
0

Intressekoll: Airbrushar

Då jag har ett par andra projekt på gång, så funderar jag på att tunna ut lite bland airbrusharna. Priserna kan förhandlas om vid köp av mer än en spruta.

Rich AB100 0.2mm munstycke. Väldigt bra spruta för findetaljering. Fixar linjer tunna som hårstrån. Är använd en del, men har precis bytt packningar, så den är i prima skick. Extra 0.2mm-nål och munstycke medföljer 1000kr

Rich AB300 0.3mm munstycke. Helt oanvänd. Mycket bra allroundspruta, som faktiskt klarar fina detaljer mycket bra. 1000kr

Gunze Procon 275 0.35mm munstycke, Grexnål och pistolgrepp. Mycket trevlig, och i bättre än nyskick. 1000kr

Bekvämt är att alla tre har samma nåltjocklek och gängning till munstyckena. Resultatet blir att det är fritt fram att byta nål och munstycken mellan de olika sprutorna. Bättre kombo för modelbygge går knappt att sätta samman. Alla tre sprutorna för 2500kr.

denstore
0

Oj, det blev lite fel. Det är nålarna mellan AB100 och Gunse Procon-sprutan som går att byta inbördes. Man kan i och för sig byta även till AB-300:an, men då måste man även flytta packningen bak i huset, så det blir en lite besvärligare operation. Dock så ger det ju möjlighet att bygga ihop en väldigt bra detaljspruta av 300:an, om man så vill.

denstore
0

Byter och ändrar lite på sakerna, då lite grejer är sålt, och annat. Se min nya tråd för uppdatering av saker och priser.

Helt nya airbrushar

ElLobo
0

Men då tar jag och låser den här, så blir det ingen förvirring.

Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer