pebben
Har tittat på alla inlägg blir ju en del att läsa när man inte har varit inne på forumet ett tag ,men ser att pebben inte är närvarande ,så hur går det för han ?

Jo, det var tre veckor sedan han var inne här. Skall slå honom en signal. så återkommer jag med besked!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Tack stefan !
Med det är ju ännu längre sedan Sven-Erik var här inne.
Måtte det inte har hänt honom något. 

#3 Sven-Erik var inne i går kväll, han annonserade tidigare i våras om att det skulle vara en intensiv vår, med trädgård och bilen i skala 1:1 som skulle göras iordning inför våren och sommarens bilträffar och därför skulle han inte hinna att lägga så mycket tid på nätet. Jag kan slå honom en signal, så får du besked!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Nja då är det kanske bäst att inte störa honom
Men om du ändå gör det så får du hälsa honom.
/Janne
Ja, hälsa ifrån hela gänget isåfall!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Hallå alla vänner! Nä, jag är inte helt borta! Försöker vara här inne ibland och kolla vad som händer, men ids inte alltid att skriva något! Känner mig lite "off-side" när jag inte byggt på så länge….MEn jag ska ta nya krafter när tid och inspirationen infinner sig igen! Men det är kul att se att ni bygger och frodas! Keep up the good works! 
Kul att du hör av dig nån ggr ibland..
Saknar dina pansarbyggen här..
Hej Sven-Erik!
Kul att du dyker upp! Fullt upp? Hoppas att du återfår din inspiration!
Azgaron
#7 Du får väl visa upp fullskalabygget här eller måste man pallra in sig till raggare ? 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Hej Sven Erik, trevligt att du hörde av dig lite.
Vi saknar dig så in i bänkens här ska du veta, men samtidigt så har vi full förståelse att du inte har den tiden just nu för bygget och så.
Du har ju ett större projekt på G har jag hört.
Lycka till me det
/Tunnan

Hej alla byggare, har inte heller varit så värst flitigt senaste tiden, mest pga flytt och allt jobb som det medför, byggandet har precis som SvenErik legt lågt för mig, bara köpt på mig en massa pryttlar. Men snart ska jag ta tag i ett diorama för Dragons Nashorn, lutar åt att det blir en ruin-bondgård i Ardennerna.
/thomas
Hejsan thomas
Kul att du hör av dig :)
Ska bli väldit intresant att få se den bondgården framöver här..
Hur har du tänkt att lägga upp det ???
Henke

#0 Nu har jag fått tag på honom. Hans mor har gått bort och tillgången till nätet har varit dåligt, men han var hoppfull om att han kommer hit strax igen. Om inte annat så skulle han förska att ta sig till Liden i Mariestad imorgon för färgförrådet behövdes att fyllas på.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Aj då, det var inte roligt att höra att hans mamma gått ur tiden
Jaa du pebben, om du läser detta nångon så kan jag inget annat göra än att beklaga sorgen.
Mycke tråkigt det här
Vi tänker på dig 
/Tunnan
#14 Tråkigt att höra om hans mamma ,om du läser detta pebben så beklagar jag sorgen . tack stefan för upplysning
Kent ….
Jag de var ju väldit tråkit att höra.
Säger som Tunnan och Giga..
Beklagar sorgen
Henke

Beklagar.

Eftersom jag själv gått igenom samma sak rätt nyligen har jag full förståelse, beklagar sorgen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
hejsan alla! har hittat in till bibblan idag
det blev ju lite jobbigt med mamma och så
men det är ju en del av livet så det e la bara att rammla ihop
och komma igän! fast inte just nu!
av detta skäl ligger bygget helt nere just nu.
men jag kommer igän!
ha det så bra så länge så hörs vi snart igen!
ps skickar en tanke till starhawk han blev ju hårdare drabbad en ja! hoppas du mår bra!
//pebben

Tack pebben, ja jag förlorade ju båda föräldrarna på kort tid, men man börjar väl komma tillbaka så smått nu …

Ta hand om er, både starhawk och pebben!
Pebben, jag beklagar din mors bortgång och du har mitt deltagande i din sorg!
Håkan

Ni har båda mitt djupa deltagande i sorgen.
Välkomna åter när ork och lust finns, vi finns kvar här i cyberrymden.
Niclas

Ja begravningen var den 9 maj så det känns bra att ha det avslutat nu och börja återgå till ett "vanligt" liv, fast det är klart, man tänker på dom ibland, inte minst vid helgerna, men livet måste gå vidare

Ujdå segheten i systemet gjorde att det blev dubbelt!

Vill inte skrämmas men minnena kommer du aldrig att bli av med fast å andra sidan sett så tycker jag att för egen del känns det bra att sitta och minnas nära och kära lite då och då.
Jag kan t.ex. aldrig få sitta i fred och bygga modeller, speciellt bilar utan att få huvudet fullt av barndomsminnen efter en förlorad vän. Mats gick bort när han var 25 pga. en brusten pulsåder, poff! Så fanns han inte kvar längre 
Vi fick i alla fall 23 år tillsammans och han var liksom jag modellbyggare och Formel 1-tok. Därför finns han alltid med när jag bygger.
Har många fler som lever om uppe i skallen och det känns skönt att de inte levat förgäves utan lämnat spår kvar för oss efterkommande att glädjas åt.
Folk pratar om medelålderskriser och annat, min teori är att man så sakteliga blir den äldste i gänget och alla som finns/funnits i ens uppväxt försvinner. Med dem försvinner ju också den värld man funnit sin trygghet i och man får skapa sin egen trygghet på annat håll. Det är då jag känner marken gunga under fötterna och livet känns mer svart än det faktiskt är. Något som jag kommer till insikt med efter ett tag igen och så lufsar livet på som vanligt igen.
Var vid gott mod, allt blir bättre med tiden när det sjunkit in och undan lite granna. När man fått distans till det nya läget så att säga.
Nu har jag filosoferat färdigt för den här gången. 
Niclas

Ja, att man tänker på dom ibland är ju inte helt negativt, allt man upplevt tillsammans, sorg och glädje, är ju en del av ens liv, och det skulle man ju inte vilja radera bort även om man kunde

beklagar å det djupaste sorgen - pebben & starhawk
Det vra bra sagt Proosen…Mycke bra!!!
/Janne