Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 1803 ggr
ProMod
0

Minimönstring i Lindesberg...

Nu börjar det bli dags att tänka på att åka till Lindesberg på  våran årliga modellutställning som kallas minimönstringen.

Den går av stapeln lördagen den 17/5-08

Det är en utställning för både fordon i skala 1/1 och för plastbyggsatser i alla skalor.

Nytt för i år är en egen klass för allt som har militär anknytning.

Intresserade och nyfikna kan kontakta antingen undertecknad eller "Raldor" för mer info.

ProMod…

AlliN
0

Entligen lite info om vad som händer på min födelse dagSkrattande

//AlliN

ElLobo
0

Nytt är att Minimönstringen (och Vårmönstringen) genomförs på ny plats. I år blir det på Fornaboda Travbana utmed riksväg 50, 4 km norr om Lindesberg. Minimönstringen kommer att ske i anslutning till byggnaden och därmed under tak om än utomhus.

Förra året var det inskrivning för utställare kl 09-11 och utställningen hölls kl 10-15. Prisutdelning var kl 15.

ElLobo
0

Och för er som undrar vad Vårmönstringen är för något, så kan ni kolla här:

Vårmönstringen

ElLobo
0

Vårmönstringens affischer. Den första …

ElLobo
0

… och så nästa.

ElLobo
0

Lite bilder från Minimönstringen 2007.

ElLobo
0

Det närmar sig … Glad

StefanW
0

Det skall bli kul att åka! Håller på att packa alla plan som skall med. Hoppas att vädret blir bra.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Ja ni som åker dit får hålla oss andra me information hur de går och gärna bilder sen Skrattande

ElLobo
0

#9: Men har du inte hört att det är fotoförbud på travbanan hela helgen! Förvånad 

Orsak: Kvarvarande blixtrester kan störa hästarnas travresultat … Flört

[Henke29]
0

Haha den var bra Flört

Annette
0

Jag som till och med skickar med min (vår) käraste ägodel, nya systemkameran Förvånad. Den har hittills bara fotograferat hästar, men om tillställningen sker på en travbana skall det nog gå bra.

ElLobo! Håll koll på Stefan så han inte slarvar bort den bara ;)

ElLobo
0

#12: Ska försöka i alla fall!

Den där kameran kommer nu att kunna fota fler hästkrafter än vad den kunde drömma om! Glad

Raldor
0

# 12 Det brukar aldrig vara brist på "Hästar" på detta evenemang. Såväl fyrbenta som en mindre flock tvåbenta ;).

Vad beträffar vädret så ska det enligt SMHI vara kallt och grått med risk för regn idag (tisdag). Det har vi inte sett något av här. Solen skiner och det är t-shirt och kortbrallor som gäller. Det återstår att se hur pass bra dom gissar till helgen.

Raldor
0

# 8 Det skulle vara kul om du skriver en presentation / bakgrund till planen. Kan vara intressant för besökarna.

ElLobo
0

Pontiac63 skriver på Raggare iFokus att "Vi ser ut att få molnigt men uppehållsväder och bara 10 grader varmt.

http://shralinde.blogspot.com/"

BjarneS
0

Jag planerar att åka dit, förhoppningsvis i Cheva 53:an. Och kameran har varit med på Rättviks travbana (Classic Car Week) flera gånger, får jag ta med den då?

Vi ses
Bjarne

StefanW
0

#15 Ok, jag skall göra en liten beskrivning och ha utskrivet till jag kommer.

Cecilia och Marcus kommer att följa med!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#17: OK då! Glad

WildeSau
0

#10 Jag tror minsann ElLobo ljuger som en häst travar Flört

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#20: Gnägg, gnägg!

Proosen
0

Är ju bra sugen på att packa i tre smågluttar och i alla fall åka å titta. Blir i så fall inget deltagande då jag vill ha flyktvägen fri ifall ungarna tröttnar eller jag inte orkar jaga dem runt premisserna mera.

Vi får se, skulle vara kul att träffa lite folk som man bara slängt käft med här på forumet. Svärmor hade ju den dåliga smaken att ge frugan en konsert med Peter Carlsson i present just denna lördag. Kl. 15.00 dessutom så det totalkrockar med Linde.

Niclas

ElLobo
0

#22: Skulle ju vara kul om du kunde titta in. Det är ju alltid trevligt även om du inte tänker delta. Och det finns förmodligen mycket intressant att titta på även i år. Hemlis

StefanW
0

#22 Det skulle vara skoj om du kunde komma, min lilla ängel på 8år följer med!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Senaste väderuppdateringen på SHRA:s blogspot

"Det ser ut att bli uppehåll, molnigt och 10 grader varmt. Möjligen kan det bli en skvätt regn, men inget ihållande."

http://shralinde.blogspot.com/

Proosen
0

Nu har vår bil bestämt att jag inte ska åka någonstans på några dagar, något skrapar i höger bakbroms och jag lär inte få tid förrän tidigast lördag att kolla upp det hela.

Så jag önskar alla en trevlig helg och många bilder att titta på från evenemanget.

Niclas

ElLobo
0

#26: Otur! Det var tråkigt, både med bilen och att du inte kan komma! Hoppas det ordnar sig utan alltför stora kostnader.

Proosen
0

Tack!

Hoppas att misstanken är fel, i annat fall blir det byte av bromsok på båda sidorna. Å det kostar ju en slant även om man gör jobbet själv som jag gör. Har för mig att det skramlar iväg uppåt 1500 :- styck om det inte går att få dit nytt material i ett par fästöron….om det nu beror på dessa öron!?

Niclas

gigabyte
0

vad är det för bilmärke ?

Proosen
0

Citroën C5 Break 2002 med 14500 mil på mätaren.

Ok i aluminium med bromsdetaljer i stål, jättebra tänkt så länge man inte har saltgalningar ute på vintern. Gissa vilket som fräts sönder först? En monteringssats för 125 :- eller oken för drygt 10 gånger den kostnaden?

Kan väl säga att det inte används någon kopparpasta i de bromsarna utan den metallfria pastan istället. Det skulle nog nästan gå att höra hur det knastrar bort metall annars!? 

Niclas