Ville bara tala om...
…att idag så var Biltemas Spitfire på besök i Skövde i samband med att den nya butiken öppnar (äntligen!….sedan är det bara classe i sjön kvar!) det var flyguppvisning kl 09.45- ca 10.00 över huset.
Stod på taket på sjukhuset och hade rätt så bra plats, så man hörde t.o.m. motorljudet….ljuv musik i mina öron!
Det var för långt avstånd för att kunna ta några bilder, men den här bilden fanns på DN´s nätupplaga för ett tag sedan och är taget av Ingvar Andersson

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Och jag som trodde att du hade fått en tjusig bild på Spit'en vid en lågflygning över Karstorpssjön …
Blev genast avundsjuk, det är ju så härligt ljud i de gamla krigsmaskinerna.

Kan ju tala om att det kom ett paket på posten idag som skramlar när man ruskar på det…
Skulle du inte kunna öppna det nu redan Annette
Se va de kan va i det paketet..
Ja Spitfire är ju klart snyggt och så underbart ljud i..
Skulle vilja se den i sommar nån ggr iallfall så man får höra motorljudet från den..
Likaså deras P 51D Mustangen skulle va kul att höra igen.
Blev så besviken när dom sålde Gul Kalle förut..
Men nu är ja gla igen att Biltema har både köpt Spit och Mustang..

#2: Ett liknande paket låg även i vår brevlåda, adresserat till mig …
Bilder på innehållet kommer nog inte förrän imorgon, hinner inte ikväll.
#0 Bilden är tagen över Kullaberg, med Skälderviken i bakgrunden.
Jag antar att det var Bertil Gerhart som flög. Fantastisk pilot! (Han lärde mig ava med Safir en gång…)
Låter himla trevligt Stefan! Hade varit kul att se! Fin bild!
Anders, för mig och oss andra som inte är så insatta i flygterminologin, vad är ava?
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#6 Sorry!
ava är kort för "avancerad flygning"…
;-)
Du vet man viftar och har sig med spak och pedaler för att komma runt i en roll, och det blir slängigt och dant. Så säger Bertil - "följ med i rodren" - och gör samma sak med minimala spak och roderrörelser och flygplanet bara glider runt i den mest fulländade roll…

Får väl ta igen det jag missade nere i Västerås 
"den här är en annan, en Airfix"
Tack Anders! Så det var det, det betydde!
Mitt flygande är dessvärre begränsat till X-wing och liknande! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#2 Vem kan det har kommit ifrån ???
/Janne

#10. Jag tycker ju att ni åtminstone kunde skriva rätt avsändare på paketen, så jag slipper gissa
.

#10 och #11: Det gäller att skapa förvirring!
Kom ihåg: Spionen lägger pussel