Kompressor säljes
Helt ny Euro Tec 16A säljes. 4bars tryck, och 2,5 liters trycktank.
http://www.hansa-airbrush.de/english/kompressor_13.html
Liten, smidig och relativt tyst. Automatik o.s.v.
Körd i totalt hela 10 minuter. Inköpt för ett par veckor sedan. Säljes p.g.a. att jag snabbt insåg att jag inte hade det minsta behov av den.
2300:-
Hej och välkommen hit! Kul att se dig här!
Jag känner mig rätt sugen på kompressorn, men jag får ta och prata lite med finansministern aka regeringen först.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tack!
Du får väl förklara för henne att genom att köpa en sån här, så tar du modellbygget till en högre nivå, och då kommer dina impulsköp av modeller att minska drastiskt, då du är mer seriös nu……
Nja, jag har redan blivit lovad att få köpa en kompressor, och hade väl en i sikte, men jag vet inte hur det ligger till med erbjudandena på Bauhaus.
Jag får väl se om jag kan övertyga henne om att det är bättre med en tystare och bättre kompressor för 1300:- mer.
Jag vet inte men jag tror att hon tycker att jag är mer än tillräckligt seriös! 
Fast om hon Okejar köpet så får jag väl försöka avhålla mig från impulsköp, ett tag iaf.
Azgaron

Hade du satt dem brevid varandra, och låtit henne lyssna, så hade det inte varit någon tvekan.
Jag var iväg på diverse byggmarknader, och lyssnade på olika kompressorer, och det var helt otroligt vad vissa av dem låter. Jag ska inte säga att Bauhaus lät mest, men jag vet om att jag inte hade orkat koncentrera mig med den påslagen i närheten.
Jo, det hade varit bra om jag hade kunnat göra det! Jag tror bestämt att hon gärna vill att jag har en så tyst kompressor som möjligt, då den jag har just nu skuttar runt på golvet av vibrationerna! Dessutom känns det som den knappt orkar leverera så mycket luft som behövs eller nån speciellt lång tid.
Jag hör av mig så snart jag pratat med henne!
Azgaron

Tänk på att i stort sett samtliga kompressorer behöver vila med jämna mellanrum. De tappar snabbt effekt om de överhettar. En av fördelarna med trycktank är ju just att man minskar problemen med överhettning, då maskineriet får slå av och vila ibland.
Jo, jag försöker ju tänka på det, men det känns som den knappt klarar av de korta pass jag kör. Jag vill ju inte gärna avbryta mitt i och behöva göra rent sprutan bara för att kompressorn ska behöva vila redan efter några minuter.
Azgaron

Jag vet inte hur långa pass du kör, men jag tror att den klarar av ganska långa pass, iom att den har hyffsat stor tank.
Inte speciellt långa, några minuter upp till runt tio kanske beroende på vad jag målar. Jag stänger av under tiden jag blandar färg mm.
Azgaron

Då är det ju inga problem, nästan oavsett vilken kompressor du köper, framförallt inte om den har trycktank.
På den här tar det kanske någon minut för den att fylla på tanken, och sedan har man en stunds sprutande innan den startar med automatiken igen, när trycket i tanken har gått under en viss nivå. Jag kan ju säga som så, att när jag testade grejerna, så målade jag foglinjer på en stridsvagn, och det blev hela vagnen utan att trycket i tanken gick ner helt.
Sen går det självklart att spruta under gång också. Det är ju inte så att man ska sluta när tanken är låg, men själva poängen är ju att kompressorn får vila själv lite då och då, även om man har hyffsat långa pass.
Låter jättebra tycker jag! Skönt ifall man kan måla utan att det låter så mycket eller att kompressorn låter ansträngd. Får se kan nog använda det som argument!
Azgaron

Egentligen borde ju alla gifta eller sambos köpa sig en Jula eller Klasse-kompressor för en tusing. Hade man kört den hemma i lägenheten i ett par veckor hade frugan och grannarna skramlat till värstingkompressorn Allan…… 

Kompressorn såld.