Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 878 ggr
AndersE
0

70-tal / Zero

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sista modellen som tittade ut ur sin Törnrosasömn idag är en Zero. Det är en modell i 1:48, troligen Tamiya, som jag byggde under flygpojkskvällarna vintern 1977/1978.

AndersE
0

Visst är 1:48 en härlig skala!

AndersE
0

Fin cockpit var det. Mycket att pyssla med…

AndersE
0

Pilot som kunde blivit bättre…

AndersE
0

På plats…

AndersE
0

Dags för ännu ett uppdrag i kejsarens tjänst…

gigabyte
0

Du spara det bästa till sist ,även om dom andra var fina så är Zeron en klass för sig  :o)

AndersE
0

#6 Tack, fast man kan inte riktigt jämföra 1:72 och 1:48…

gigabyte
0

#7 Nej blir ju svårare ju mindre skalan är ,jag har ju bara byggt i skala 1:35 ,dock en  airfix 1:72 ( vilket gjutskäggs monster ) så en annan har ju bara börjat att skrapa på ytan av den väldiga modellbyggs havet ;o)

PonCar
0

Suveränt fint flygplan Anders! Även jag sökte till "flygpojkarna", men kom inte in…Eller om jag "bangade" i sista stund? Minns inte riktigt. Man hade ju varit o sett "en officer o gentleman" med polarna. Fanns det något häftigare än stridsflygplan och deras piloter?

GladPontus

AndersE
0

#9 Jag gick på vinterkurser på F10 (tisdagskvällar tror jag) som innebar att man byggde modeller, tittade på filmer och gjorde olika besök på flottiljen. Vissa utflykter ingick också, samt en flygdag (SK50) på våren.

Sen var jag på sommarläger/kurs också. På F5 1976, på F1 1977 och sedan kom jag med på ett IACE i USA tre veckor sommaren 1978. Mycket kul…

Azgaron
0

Fin Zero, Anders!
Jo, 1/48 är ju en rätt tacksam skala att jobba i med hänseende på både storlek och detaljer.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!