Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettscience-fiction
Läst 3029 ggr
Temeraire
0

Bygga robotar.

Jag funderar på att bygga modeller av robotar från serier som t.ex. Gundam Seed, om ni vet vad det är? sög på Google annars.

Jag undrar, istället för att köpa byggsatser, om man inte kan försöka få tag på bilder som ger olika vinklar osv på en robot, och sedan bygga med eget material?

Vad ska det vara för material i så fall? trä? frigolit? plast? det ska vara något som man kan göra riktigt små detaljer utav. Kanske blanda olika material?

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

StefanW
0

Att bygga de modellerna från scratch, är nog inte det lättaste. Jag tycker nog att det vore mycket arbete, personligen så skulle jag satsa på att köpa modeller.

Det första stället i Sverige jag kommer att tänka på är nog Volat i Sävedalen. (som även tunnan skrev)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0

Ett bra ställe annars för det mesta inom plastmodeller till hyfsade priser är Hobby-search

De har Gundam och Mechas ifall du går bet att hitta något i sverige. Jag har ingen större erfarenhet att handla från just den firman men den order jag tog hem därifrån kom relativt snabbt och tullen lät den flyta igenom.

Niclas

Azgaron
0

Annars finns ju evil-bay. Jag köpt en del Macross och nån enstaka no-grade Gundam därifrån.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!