egen tråd till ambulansen
efterson det inte gick att redigera i förra tråden försöker jag här
Iallafall den låg i en prasselpåse ihophäftad och i denna påse fanns 4 st kartor och en glaskarta +ett gäng däck i plast
Väldigt enkel modell med få delar känns lite som en rysk stridsvagn lite delar men robust. Vid närmare koll hittade jag lite gjutskägg men inte så farligt.
Fram med lim och kniv och börja så smått , Plasten är liksom halvhård att hålla på med och ramen som började hela bygget fick jag till utan större svårighet MEN alla delarna måste rensa s då det obefintliga stora gjutskägget ersatts med kraftiga skarvar .
Det finns tappar som gör att delarna hamnar rätt men bara på halva modellen
alltså t e x huven som är av tre delar .på sidorna fanns det tappar men på ovandelen inga hål så tapparna åkte och allting inpassas med öga och fingrar som måttstock. upptäckte även att just huvens ovandel var konvex mot torpedväggen???
få lite intrycket att den inte är tillverkad med någon större precision
fler foton lär väl dyka upp när jag köpt batterier till kameran
fortsättning följer

Spännande bygge! Ser fram emot fortsättningen
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ser spännande ut leo
Är det Easten Express?
IL-2an som jag bygger är ifrån det märket, men innerhållet är ifrån Toko, vet ite hur det är med din sats !!!
Samma som artikeln handlade om alltså en Eastern Express 1/35 enligt beskrivningen och jag hittar inget annat namn någonstans.
Glömde skriva att delarna är inte nummermärkta på gjutkartan utan det visas bara i beskrivningen Lite halvförvirrande
Okay, på min stod det Toko på gjutstammarna.
Ska bli intressant att följa det här! Knepigt det där med tapparna!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
kommer att bli kul att följa din ambulans ,det är den ryska gammla Eastern Express ,den är lockande att bygga ,lycka till med bygget och mycket bilder ,det är ett krav ;o)
Ja en hel del spackel blir det
Sen att den där ska vara matt hmm
Lycka till me fortsättningen..
Hmm, nä så himla matt såg den ju inte ut att vara! Ser ut som du får göra en del spacklande som sagt!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser bra ut ,trots att passformen leo !
Det heter inte Biltema utan Feltema enligt min åsikt He He
Visst dom har mycke bra saker, men mycke skit också.

Kul projekt Leo! Inte den mest vanliga modellen. Ska bli kul att följa upp!