Jo, det där såg ju mycket intressant ut! Jo, de hade varit kul att bygga och de såg ju bra ut med!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Jag har faktiskt aldrig byggt resin, men det är väl mest att man behöver annat lim?
Ja det där skulle jag också kunna tänka mig att bygg i framtiden
Jo man behöver Cyanoacrylatlim (Superlim) för att fästa ihop bitarna, och så bör man även har en fin modellsåg, sandpapper, munskydd och bra ventilation.
Resinångorna är giftiga att inandas.
Och det krävs mycke torrpassning, för när man väl har limmat ihop bitarna så sitter dom direkt
I vissa fall kan det behövas armering då limmet inte räcker för att hålla ihop det relativt tunga resinet. Beror kanske lite på vad det är för modell och belastningen på delarna, men jag vet att det är vanligt på stora 1/8 - 1/6 figurer.
Azgaron
Ja det är klart, superlimmet smälter ju inte plasten, utan det blir hårt och kan lätt spricka om det är stora tunga vingar tex.
Det biter bra på huden också…det kan jag intyga 
Hehe, det gör väl det va! Låter inte som nån höjdare. Det har ju hänt att delar som jag skulle ha limmat med CA har följt med fingrarna eller pincetten istället för att sitta kvar på modellen.
Azgaron

#7-2: Jo, men så är ju en av orsakerna till utvecklandet av superlimmet just att det skulle ha bra vidfästningsförmåga mot huden. Det skulle ju gå att använda som plåster i fält, vilket visade sig gå alldeles utmärkt.
Ahaa, det måste jag testa nästa gång jag skär mig 

#10: Men kom ihåg att hålla alla andra fingrar borta från det skadade fingret till limmet har torkat! 
#9-10 Ja det användes i Koreakriget som "krigsreparation" av sårade.
Passar bra till ett M*A*S*H-tema med en Bell 47…
Undrar om det är pilligt att göra en CA-limflaska i 1/72 ? 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Då kanske man kan använde det som lagning av självsprickor i huden med kanske ?
Fast man kan nog ger sig den på att det kommer att svida som attan.