Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1031 ggr
starhawk
0

Gavia

Någon som har erfarenhet av modelltillverkaren Gavia? Gör dom bra modeller?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Passformen brukar vara god. Jag har sett en Lavochkin La-7 (1/48) på bild som enl. byggaren stämde bra överens med originalet och jag har själv klämt på (men inte byggt) en fin Let L-410 i 1/72.

Här är några balter Glad 

balter 

och L-410 ensam… 

L-410

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
0

Ser där fina byggen må ja sägaSkrattande

[Tunnan]
0

Ja dom var inte alls så tokiga
Mycke fina
Och Gavia har jag ingen erfarenhet av, men skulle gärrna vilja testa på att bygga en sats.

starhawk
0

Gavian är inte helt avförd men just nu funderar jag på Revell eller en något dyrare Matchbox, vad skall jag välja? några synpunkter?

Azgaron
0

Matchboxen är väl dyrare för att den är raritet, annars är det väl bara att vänta på att Revell återutger den, vad det nu är du är ute efter för nått.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

Åh dom är nog gamla båda två, jag menade snarast kvalitet i största allmänhet, jag har ju min Victor från Revell, och den är ett tråkigt kapitel, är den ett undantag eller… Matchbox har jag ett par fina exemplar av, är det en regel eller undantag?

Det är snarast sådana frågor det gäller

Azgaron
0

Ok, då är jag med! Nä, det kan nog vara rätt skiftande kvalite från båda tillverkarna. Även om jag byggde en del matchbox i min ungdom, så har jag inte så stor erfarenhet av dem. Vissa av Revells modeller är lite av en besvikelse då jag tycker att de kunde lagt ner mer jobb på att få det att se snyggt ut. Typhoonen jag bygger är ju helt ok, men Me262an och F-16C tycker jag de missat lite i detalj och utförande på. Sen verkar ju Berkuten i 144 vara riktigt bra! Revells nyare modeller är nog över lag ganska ok tror jag.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!