TJENIZ!
ja då var det dags att säga hej då!
vill passa på och tacka alla för den här tiden och för all hjälp o dyl som jag har fått av er. sedan dec 06 83 trådar och 2531 inlägg hann det bli inte så illa med tanke på att jag inte gillar att skriva på datorn hehe, och glöm nu inte att ha roligt när ni limmar 
//MVH Ronny//pebbiz

Vadnu, skall du lämna vårt glada sällskap? Bara tillfälligt hoppas jag!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tack för det trevliga sällskapet och hoppas att allt löser sig och du dyker upp här snart igen.
Ett tips! Skaffa en gammal bärbar dator med trådlöst nätverkskort, vet ja. 
Det finns så många fortfarande som kör helt okrypterat på sina trådlösa nätverk. Bara att ta med datorn i Opel Kaputten och ge dig ut och scanna. Det kan bli hur spännande som helst med live-rapporter lite varstans 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
hoppas att du kommer att dyka upp här snart ,för du är en fin byggkommpis tycker jag !

Säger detsamma,lycka till och på återseende
.
Nu igen?
Nä, jag hoppas verkligen att du kan hitta ett sätt att ta dig tillbaka! Jag/vi kommer att sakna dina byggen och ditt kunnande här!
Hope to see you soon!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#1 ja trist som tusan! men för att göra en enkel förklaring så står nätet på min ex och är uppsagt så det blir svart i rutan nu!
och med några sk betalnings anmärkningar så ser det lite småkört ut. men men nu är jag inte sån som ger upp i första taget så vi får se framöver
#2 tack själv! det var kul att få lära känna dig lite grann
#3 ja vi får se kan jag så dyker jag naturligtvis upp här igen! 
jag måsste också få säga att du har varit en rackare på att snappa upp byggandet fort! från nybörjare till så här snygga byggen på så kort tid det bara måsste man bli imponerad av!
#4 tack tommin! jag ska försöka låna en dator så att jag får se slutet på din bombare! men jag hoppas också att du tar upp fartygsbyggandet igen då dina fartyg är bara så läckra!
//pebben
#5 nu igen? nä samma tog lite längre tid bara! och jag kommer att sakna dig/er massor!
det kommer att bli riktigt trist här nu ett tag framöver men kan inget göra för tillfället åtminstonde men ska försöka hällsa på då och då!
//pebben
De besöken ser jag fram emot! Lycka till pebben!
Azgaron

Pebben! Fasen vad trist att du inte kan vara med oss! Kommer att sakna dina glada inlägg och vårat munhuggande! Blir betydligt tråkigare i träsket utan dina fina byggen! 
Hoppas att allt reder sig till slut. På något vis brukar allt reda upp sig!
På återseende Amigo! 
Ja de ver verkligen tråkit Pebben 
Hoppas att du kommer hit igen framöver..
På återseende Pebben
Usch jag saknar han redan :o( ,trots att jag har bara träffat han på nätet så får man en kamratilg känsla med pebben .

Hoppas att det löser sig med det snaraste, inte kul att bli isolerad så där. Fast du, kolla in på något internetkafé om längtan blir för svår och inget annat alternativ finns.
En kaffe och en timmes surfande är inte så dyrt, speciellt inte om nöden kräver det.
Vi hörs i etern igen!
Niclas
Usch, detta är inte roligt, att behöva ta farväl av en byggkompis.
Hoppas det löser sig med allt och att du snart är med oss här igen.

Pebben, har de inget bibliotek i krokarna där du bor så du kan surfa där så länge?

Jag saknar redan pebben!……
Du är inte ensam om att sakna Pebben..

Välkommen tillbaka när du kan starta upp igen, som dom andra säger, det finns alltid datorer på biblioteken som är till för att användas, lycka till i fortsättningen!
Sven-Åke
hm jo ett bibliotek finns ju i gullspång vet inte hur det är med datorer där men klart värt att kolla upp. men jag vill nog ha en egen uppkopling här hämma ändå! det ingår ju i min morgon prosedur nu för tidan först åker förståss kaffet på sedan kollar jag in modellbygge!
haha har nog blivit lite beroende tror jag. tusan också nä får minska modell inköpen lite och börja lägga undan lite till ett sånt där mobilt bb från telia för det gick för sig mot en hm liten deposision men sedan blir det surfing safari igen! å då står det ju i mitt eget namn och då kan bara jag säga upp det! så det blir kanske ordning till slut ändå
men nu får ni lite semester från pebben ett tag! men inte idag! hehe!
//pebben
Ja va kul att de kanske löser sig till slut Pebben 
Blev redit orolig där ett tag att du skulle försvinna helt härifrån nämligen..
Hur mycke behöver Telia ha ???
Kan vi inte göra en liten insamling till Pebben ?????

"I Gullspångs kommun finns två bibliotek, ett i Gullspång och ett i Hova
Internetdatorer finns i båda biblioteken."
aha tack ellobo! det får nog bli i gullspång i så fall blir i alla fall 3 mil närmre.
//pebben
Kul om du kan ta ett mobilt bredband ,hoppas på det bästa pebben !!!!!!!!
#19 ja det känns gott att det inte är helt hopplöst!
nu kommer det att ta ett litet tag men det är ändå gott att se ljuset i tunneln om man så säger. o sen måste jag ju skaffa en ny kamera också så jag kan bombadera forumet med suddiga bilder
så jag får la spara min 251 falke till dess så att jag kan reta sven-erik ordentligt med den det kommer han säkert att gilla! hehe
//pebben
#19 jo det skulle väl gå men……. vad tycker du pebben ,skulle det vara lite mycket ………..vet ej vad jag skulle tycka i samma läge …….inte helt lätt .men jag är med om du vill ha lite hjälp på traven !

Klart du skall ha eget internet, Pebben! Men tills du skaffar det är ju bibliotekets bättre än inget alls. Dessutom slipper vi att sakna dig så. Ta dig du en daglig promenad till biblioteket framöver.
haha ja då hadde jag nog fått kondis! det är i alla fall 1 mil t/r
nä det blir nog att kaputta in dit!
//pebben
Tack giga henke och tunnan ! men jag kan naturligtvis inte sno era surt förvärvade slantar! men jag uppsckattar det till max tro inget annat!
och det värmer hjärtat att det finns så många snälla och hjälpsamma mäniskor här! det är så man känner sig stollt över er och att ha tillhört eran gemenskap här! längtar redan tillbax hit hehe å hur ska det inte kännas imorgon då rutan är svart? jaja en dag isänder som man säger
//pebben
Jo jag förstår dig me Pebben..
Men lova att kika in ibland via biblioteket…
Tills du har fått eget bredband
jarå henke så offta jag kan! 
//El pebbloidoz
Ja men de låter bra
Sen håller vi tummarna för att du får ditt bredband snart..
Så du kan lägga ut dina mästarbyggen här..
he he! mästerbyggen? tror vi får börja en insamling till ett par glasögon till henke hehe! 
// pebbelz
Haha 
Men då måste vi köpa 2 par glasögon till Henke, för han har ögon i nacken åxå
.
Jag förstår dig pebben att det är lite känsligt det där med pengarhjälp.
Man vill ju försöka klara av det själv.
Men du vet vart du ska vända dig om du ändra dig.
/Tunnan
#33 jepp du skall inte tveka om det kniper ,så är det bara !
Va har ja 4 ögon de var konstigit Tunnan 

#29 Tänk på att kompressorn måste vara extra tyst om du ska sitta och bygga på biblioteket 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Ja och gott om folianter att ha som sprutskydd/box 
Azgaron