Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettutanför-ämnet
Läst 1901 ggr
Svake
0

Flygsim

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo jag öppnar en tråd här så det blir ordning på torpet angående sim spel. Jo jag har bara flugit 1946 i en vecka nu så försöker hitta det nya i det. Annars flyger jag oxå Wings over Vietnam, där finns en del jets att embakera, snygga vyer om inte annat. Att flyga i Flight Simulater är aldrig fel, har ej det senaste eftersom min dator inte har styrkan för det. Men som sagt ladda era datorer med "1946" så kopplar vi ihop oss och flyger så vingarna ryker, där finns masor av inspiration för kommande byggen. Så här såg det ut när jag flög jet idag, några sekunder senare blev det svart i rutan, hade blivit nitad eftersom jag ej hade koll på luftrummet, så går det ofta, inget att hänga läpp för.

Sven-Åke

Azgaron
0

Hmm, man kanske skulle ta och investera i en spak och ett spel, och sätta igång! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Det ser lockande ut!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

Då kommer en av dom viktigaste frågorna

vilka specifikationer ska datorn ha???

[Henke29]
0

Ja de beror på va de är för spel du ska spela..
Finns ju även lite äldre spel som passar de flesta datorer..
Men ska man köra typ Flight sim X så behöver man en dator som är rätt grym..

Sven-Erik
0

Fasen, min dator börjar att bli lite sunkig…Man får väl försöka formatera hårddisken! Tycker det vore en kul ide om vi kunde "Battla" mot varann!

[Henke29]
0

Ja de hadde vatt skoj att få spela mot varandra :)
Vi får spåna vidare på detta tycker jag..
Men då som sakt måste man skaffa en helt okej flygspak för ja har ju bara tagentbord inte så kul…

Sven-Erik
0

Någon annan här som tycker att det går seeeegt på iFokus idag??

[Henke29]
0

Ja de går otrolit segt på forumet..
Känns som sirap

leo-
0

4 ja naturligtvis men det här 1946 som det pratas om.

Heter det bara 1946 eller nåt mer???

[Tunnan]
0

Här går det hur segt som helst
Loggar nog ut snart .

Sven-Erik
0

Siiiiiiirrraaap! Nä, nu går jag och äter påskmat istället!

Svake
0

Det är det namnet det har,IL-2 1946 så det är det du ska fråga efter, utges nu i boxen du ser här i serien EXCLUSIVE. Min dator har AMD 2200+, 1bg ram, 128mb grafikkortsminne och det rullar på bra, men inte perfekt, kan hacka ibland när det är för många inne eller för mycket detaljer, allt jag har i min dator har några år på nacken. Man kan dra ner lite på grafiken, behöver inte superfina moln, man drar er lite på upplösningen, det fungerar för mig. Viktigt är att man har bra lina, 28mb modem går inte bra som sagt, någon sort av bredband bör man ha. Så här ser lådan till IL-2 1946 ut.

Svake
0

och så här står det bak på. sedan har jag en "no DVD" att lägga in om någon är intreserad, ett måste tycker jag att ha. Man byter bara ut en exe fil så är det ok.

Sven-Åke

Sven-Erik
0

#13. Ja, det där borde ju funka på min dator! Ska ut i veckan och kolla!

leo-
0

tack för dom uppgifterna då är datorn ok vilket jag iofs trodde men man vet aldrig.

Ska även jag kolla lite i veckan efter det

förresten är det ett rent online eller finns det singelplayer på det oxå? (så att man kan träna lite)

[Henke29]
0

Ja de där måste ja kika på vidare :)
Tack för att du la ut vilka systemkrav som gällde..
Ska kika om de finns på Webhallen..

Svake
0

Där finns hur mycket som helst för en singelspelare, man har massor av singelmisioner, campanger och dogfightings. Man går bara in på Multiplayer, vidare till Creat new Server och där finns en ruta med tre alternativ, bara att välja. Vart och ett har sedan en massa missioner, du flyger inte online, du måste ha en väns IP  nummer inknackat på ett annat ställe. Låter det krångligt, det är det inte om du väl sitter med spelet framför dig. Du kan bygga upp en egen mission, med plan, tanks, båtar och diverse kanoner och byggnader, där finns nästan ingen begränsning, kanske bara din fantasi. Man kan oxå flyga race med andra spelares racerbanor, har en del fina att köra, på  ca 50 m höjd med full sula gäller det att flyga hinderbana i kuperad terräng, mycket roligt. Jo så här galet kan man bygga en mission, landa på hangarfartyg. Om någon har problem att köpa spelet och vill ha hjälp så kan jag hjälpa till med det. Som sagt det kostar ca150kr, väl värt pengarna.

Sven-Åke

Azgaron
0

Verkar himla trevligt! Och det är ju alltid kul med möjlighet att göra egna banor.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Svake
0

Det bygget på bilden ovan är lite extremt, har aldrig provat på så avanserat, har hållit mej till mera normala objekt. En mission jag gjort går ut på att skjuta ner V1or som ca var 5 minut i par dyker upp över en ö i finska viken. Man flyger Mustang och väntar in dom, låter lätt men dom flyger som sagt snabbt och är livsfarliga att skjuta ned för nära, åtskilliga når sitt mål, en annan ö som skyddas av båtar som beskjuter dom. Så här nära bör man inte ligga och panga på som på bilden, här försökte jag senare tippa över den, har aldrig lyckats.

Sven-Åke

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=08ccf07f-0d09-4f97-afa6-36b9466942f5&Filename=v-1 in front of me.jpg)

starhawk
0

Just nu känner jag inte för flygsimulatorer, men jag har flygit åtskilliga, redan på Amigans tid var det en hel del, nu har jag kvar två helikoptersimulatorer och en flygsimulator, tror jag, men endast en av helikoptersimulatorerna är installerad, i min Win 98 dator, men den har inte snurrat på länge nu…

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
0

Kommer du ihåg de underbara Wings till Amiga Starhawk ???
Har de orginal till Amigan här hemma :)

starhawk
0

#21: Nix Wings kommer jag inte ihåg, däremot A-19 (eller F-19?) Stealth Fighter, en av mina favoriter, och så var det en hög med Strike Eagle  och Eagle kommer inte ihåg alla titlar, en rätt bra A-10 simulator fanns visst också, och så fannas det en del rätt bra helikoptersimulatorer håhå jaja det var tider det Glad

[Henke29]
0

Ja synd att du inte kom ihåg Wings de var ett underbart flygspel till Amiga.
Men även de du nämner var bra på sin tid oxå..
Sen fanns det ju Knights of the sky från Microprose oxå Skrattande

starhawk
0

Har en Microprose "European Air War" som jag fick i något sammanhang, någon som kört den, är den något bra?

classeman
0

Är det någon som kan rekomendera en bra och billig glädjepinne (joystick) för flyg simulatorer?

leo-
0

man bara störtar ju Skrikandes och lyckas man lyfta så stallar man Skrikandes

nä skämt åsido har varit ute och flugit ett par ggr men jag tycker att det är lite tråkigt innan det händer nåt på uppdragen

PonCar
0

Själv skaffade jag det första IL2 Sturmovik -forgotten battles" när det kom ut, sedan blev det Pacific Fighters och nu spakar jag allehanda WWII kärror i "Complete Edition" (Forgotten Battles + Pacific Fighters). Har dock inte uppgraderat mig till "1946" ännu. Men hittar jag det billigt nånstans ska jag skaffa det. Spelar inte "online" utan bara för mig själv. Variationsmöjligheterna i olika uppdrag, geografiska platser m.m är oändliga. Fantastisk grafik och mycket stor omsorg har skaparna av simspelet lagt ner på realismen.

Senaste uppdraget jag hållit på med är att flyga in torpedbärande Bristol Beaufighter mot hamnen i Libau för att försöka skicka tyska fartyg till hamnbassängens botten. Men tyskens rikliga och effektiva "Flak" (luftvärn) har oftast lyckats skicka mig i spat innan jag nått fram…

Fly High! Mvh Pontus

Rekommenderas varmt av den som inte bara vill bygga -utan också spaka själv!

Svake
0

#27, det brukar finnas en tidskomprimering för att snabba på till händelsernas centrum, leta reda på  den så blir det genast roligare.

Håller fullständigt med dig PonCar, skaffa dig 1946 och du har hela kittet + alla uppgraderingar, man kan inte idag hitta ett bättre sim med klös, för props och jet.

Sven-Åke

[Henke29]
0

# 28 Ska in till Kalmar imorgon oh då får ja leta efter ett exmeplar av 1946 :)
Hur många olika flygplan är de me ??
Kan man tanka hem nya sen ???

Svake
0

Där finns många typer, här nedan ser dom, jag har inte tagit med de olika versionerna.

A-20,B-25,Beaufighter,BI-1,Buffalo,FM-2,F4U-1,Corsair,F6F-3,F6F-5,Hurricane,I53,I-16,I-I85,I-250,IL-2,IL-10,Lagg-3,La-5,La-7,Mig-3,Mig-9,Mosquito,P.11.P-38,P-400,P-39,Hawk 81,P-40,P-51,P-63,Pe-2,SBD-3,Sea Fire,Spitfire,Tempest,TB-3,Yak-1,Yak-3,Yak-7,Yak-9,Yak-15,YP-80,Zero,Ar-234B,B-239,BF-109,Bf-110,D3A1,Do-335,FW-190,Ta-152,Fiat CR.42,Fiat G.50,G4M1,Go-229,He-111,Heinkel Lerche III B-2,B-2 1945,I.A.R. 80, I.A.R. 81,J2M3,J2M5,J8A,Ju-87,Ju-88,Ki 27,Ki-43,Ki-61,Ki-84,Ki-100,Mc.200,Mc.202,Mc.205,Me 163,Me-262,Ta-183.

Har kanske missat någon men det får vara hänt, som sagt det finns en massa varianter på många flygplan, som Spifire och Bf-109 t.ex. Sedan finns en hel del "datorplan" som man inte kan flyga.

Sven-Åke

[Henke29]
0

Ja de var ett helt gäng plan där som skulle va kul att testa på :)