Man kan ju inte bara köpa.

#0 Härlig samling, satt själv i morse och fingrade lite på Röde Baronens lilla röda….har ett par olika WW1 som jag bara skall hitta lite bättre målnings tips till.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Fina plan du fixat till,,
en fin samling du har där..

#0. Hehe…visst går det att bara köpa! Tycker att det är en stor del av nöjet, öppna nya kartonger. Byggandet kan man alltid skjuta på framtiden med diverse olika bortförklaringar! 
Ja man kan gått köpa på sig lite modeller hehe..
Ibland kan man göra bra fynd och då går de inte att backa..
Då klipper man till och köper för att ha i framtiden…
#0 En skojig samling det där. 
Jag köpte en Eduard för ett tag sedan till en bekant. Lite sugen blev man allt. Eduard har ju några 2-pack numera. Bl.a Fokker Dr.1 och Nieuport 17
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Imponerande Orso! Snart har du ju en hel "Staffel". Kan bli ett fint flygfältsdiorama kanske?
Pontus
Trevlig samling Orso! Hittar du intressanta objekt är det väl bara att köpa och stoppa i förrådet så länge, jag såg att du hade lite kvar att göra på en del.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
orsos flygande cirkus?
här var det fokker DVII som det blev ett par av men när jag kom upp i fem fick jag nog så den gav jag bort men 4 har jag alla revell! ska det bli nån mer får det bli ett annat märke hehe
//pebben
Att köpa modeller för att sedan kolla innerhållet är ju halva grejen med modellhobby enligt mitt tycke.
Men visst…lite väl mycke inköp bli det ju ibland.
För mycket inköp? Vad är det för nått? Hmm var ska jag nu ställa alla inköpen sen träffen? 
Azgaron
He He, ja du var nog värst på inköpet av oss alla på träffen
Jag har packat ned en del i lådor här nu i eftermiddag och hivat upp dom på vinden.
Jag får plocka ner alla mina modeller i flyttkartonger framöver 
Hehe, jo, jag var visst det!
Iaf i antal räknat! Och det blir ju inte bättre av att det suger i byggtarmen på att starta en del av dem.
Stoppa ner i flyttkartonger kan ju vara bra, men sen ska de få plats nånstans också.
Azgaron
Bättre att dom får ligga kvar i kartongerna Henke
Sen kan du ju komma över hit med dom 
Haha tror inte det Tunnan 
De är mina Aktier hehe

#16: Den ökända fabriken slår till igen!
Bra jobbat! Det blir spännande!
Ja, det ska bli kul att se!
Å en annan som har som mest fyra av samma plan å då är de inte i ens i samma skala!
Azgaron

Jag har fem Mossie i samma skala, fast det är ju olika versioner så det platsar väl inte här, har emmelertid två par av Intruders i bygghögen, men dom är tänkta att få olika beväpning, att bygga identiska plan står definitivt inte på min agenda
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#20: Smart! Mycket bra att ha, kan jag tänka mig, även till en mindre storskalig produktion. Det här tipset ska jag ha i tankarna!
Ja, det var ju praktiskt! Och kan ju vara användbart även för en annan.
Azgaron