Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 817 ggr
starhawk
0

Vad händer?

När jag läste på Maskol-burken såg jag att man inte skulle ha maskolen på längre tid än tre dagar, varför då? vad händer då? är det någon som har erfarenhet av detta och haft på den längre tid än tre dagar

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Vet inte riktigt vad innehåller. Lukten säger kokt valfett och ammoniak. Kanske klara delar kan bli matta eller också sitter det som berget efter ett tag.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Tunnan]
0

Jag har för mig jag har gjort det misstaget en gång och att det då blev hårt som sten och satt som berget Flört

ElLobo
0

Jag har också sett den där texten, och har därför aktat mig för att låta Maskolen sitta för länge. Jag har för mig att jag faktiskt har någon maskerad bil undangömd, och som inte har blivit demaskerad ännu, undrar vad som kan ha skett för intressant med den … Fundersam

StefanW
0

Har haft på lite längre utan att det gjort någon skada, men kan tänka mig att det sätter sig om det får sitta på förlänge. Att de skriver så är väl av samma anledning som klädfabrikanter anger lägre tvätttemperatur än vad som borde fungera…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

starhawk
0

Skall göra ett litet experiment, lägga på lite maskol på en överbliven plasbit och kolla om det går bra att skära ut delar i den och se hur den uppför sig när den får ligga ett par dagar

starhawk
0

#5 forts: Bläh, den luktar verkligen inte gott, jag har nu applicerat två fläckar den ena skall jag måla och den andra får vara referens, jag använde en tandpetare efter tips från en IPS-sida att penslarna skulle vara svåra att få rena, vad tycker ni som försökt med pensel? det gick med tandpetare men skall man göra större ytor blir det synnerligen opraktiskt

[Tunnan]
0

Näe, den tillhör inte favoriten när det gäller aromatiska fröjder.
Luktar lite som Häxans kopparpoleringsmedel.

TommiN
0

Jag har alltid använt tandpetare när jag har använt Maskol,mycket lättare hantering,och efter tre dar så blir den lite marig att få loss,iallafall så var det så för min del.

starhawk
0

Lågtidstest igång jag har hittills konstaterat att 6 dagar verkar vara lika lätt att ta bort som 3 dagar, och den verkar lika mjuk, återkommer med 9 resp 12 dagars fläckarna vartefter tiden går

starhawk
0

Långtidstesten avslutad, här är resultatet: 3-6 dagar i stort sett ingen skillnad lika lätt att få bort, 9-12 dagar kanske aningen segare att få bort men fortfarande inget problem. Så man kan sluta sig till att dom tre dagar som anges på burken är en med grov säkerhetsmarginal tilltagen siffra