Dubbeldäckare
Hejsan
Nu har jag tråcklat ihop min första WW I kärra
en Roden 1:32 Pfalz D III.
Riggningen var ju den största utmaningen, men med mycket tips
från likasinnade så gick det vägen.
http://i129.photobucket.com/albums/p222/maysula/100_2945.jpg
Länk till fler bilder: IPMS-Stockolm, In the works
En riktigt läcker kärra du fått till
Ser inte att detta kan vara din första WWI-maskin, utan det ser ut som om du inte har byggt nått annat än sånna.
Mycket snygg kärra, Thomas!
Riggningen ser jättebra ut och träådringen på propellern ser helt rätt ut!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Det var ett mycket vackert plan. Tummen upp! Du får gärna berätta hur du fick till riggningen så bra!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Hejsan
En får tacke!! Riggningen gjorde mig som sagt skitnervös!
Men jag fick kontakt med Lars Quarfordt som håller till på
Ipms Stockholms forum, han är en gammal riggnings räv :-)
Han instruerade mig i hans sätt att rigga, enkelt uttryckt så borrade jag små hål där riggnings tråden skall fästas, däri så limmade jag fast små öglor av mycket tunn metalltråd. Själva riggnings tråden heter Gold Zack och finns i sybehörs affärerna
den är mycket tunn och lagomt elastisk, så man kan spänna den lite emellan ögglorna. Jag gjorde ett halvslag runt öglan och
fäste den med en gnutta superlim, sen fortsatte jag vidare mellan öglorna. Jag målade sen tråden med en blandning av silver och svart så den liknar en vajer.Lars Q har lagt ut en riggnings instruktion på Stockholms forum.
Rekommenderas !
Hoppas ni forstod nåt av allt svammel .
Thomas
Väldit bra gjort 
Tack, det där ska jag testa på min J7a

Då har jag letat reda på länkar till Lars Qvarfordts artiklar i "In the works" inne på IPMS-Stockholms sida om sitt bygge av DH4:
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Jo, Larsa är ju vad jag förstått välkänd för sina WWI byggen. Nu har han fått lite konkurrans också! 
Azgaron

Tjenis
jag hälsar all konkurrans välkommen, speciellt då jag är känd för att inte vara så värst intresserad av att ställa ut mina grejer.Jag har blivit för gammal för det, samt att utställandet inte ger mig något positivt. Dock är jag delad i min uppfattning angående att andra har svårt att se mina grejer, men det är ju bara modellbygge det handlar om eller hur. det kan aldrig bli för många som bygger modeller..
Asfint bygge Thomas, synd bara att jag ej hann o tipsa dig om Etset från Parts till kärran, men du får väl se etset på min när den är klar.
Spänn vajern
Larsa Q
verkligen snygg flygmaskin. Jag är grymt imponerad av hur realistisk du har fått till träpropellern.
Pontus
Hej Larsa!
Kul att se dig här!
Azgaron