Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 989 ggr
mr-flyg
0

mitt modellbyggarrum 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en del plastskrot har det blivit  med tiden, har lyckats spara ett par modeller sen barndomen, tyvärr gick dom flesta åt i ett antal pyrotekniska övningar med tigerskott och kinapuffar då det begav sig, hå hå ja jaFörvånad

Azgaron
0

Hmm, att förstöra modeller med kinapuffar tycks vara populärt! Jo, det strök väl med en del på det viset! Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

He He…ja det där med kinapuffar känner man allt igen
Mycke krutrök blev det Fundersam

[Henke29]
0

Mmm ska vi nämna om ett visst plan vi sprängde på en stubbe ute i skogen Tunnan hehe..
De blev visst inte så mycke kvar av det..

[Tunnan]
0

Jo röken Flört

[Henke29]
0

Skrattande

Sven-Erik
0

Busungar!! Skrattande

mr-flyg
0

Man kan väl avslöja en sak som förhoppningsvis ä preskiberat vid det här laget, jag var väl runt 9-10 år å fick väl för mig att jag skulle göra en riktigt autentisk flygplansolycka, hade en modell av en jet kärra i den stoppade jag en häxpipa å tände på, (fick således autentiskt ljud åxå) men följden blev att efterföljande gräsbrand spred sig in på grannens tomt och antände en som grannen tyckte  väldigt fin silver gran (den va inte så fin efteråt)  oj va silvergranar brinner snabbt, då va inte pappa glad alltså. D va hårda bud på den gamla goda tidenFlört

Sven-Erik
0

#7. Skrattande

[Tunnan]
0

Det gick hett till på den tiden tydligen He HeFlört

[Henke29]
0

Haha ja du
Dom där smällarna kunde göra mycke otyg…
Var kul att spränga snö me Thunder King se den gröna klumben brinna i snöhögen och sen pang oh stort hål oh mycke rök hehe,,
Man fick alltid ducka för en viss bottenplatta som kom farandes hehe..

mr-flyg
0

särskilt häxpipan hade en förmåga att ta dom mest oväntade vägar, man lärde sig till slut att ha ett "fritt" skottfältSkrattande

[Henke29]
0

Haha så sant så sant :)
Men kul var de att skjuta smällare på den tiden…

TommiN
0

Det var kul när det fortfarande fanns riktiga smällare,och inte som idag att dom låter som en fjärt när man tänder på.Glad

Raven
0

Ack ja. Kommer ihåg när jag var typ 7 år gammal (andra halvan av 70-talet) och kusinerna kom och hälsade på på valborg. Fasters man hade en plastpåse smällare till varje barn, som vi sedan gick lös på utan "adult supervision". Skrattande

TommiN
0

Känner igen det där Raven,det var tider,min Tirpitz fick en värdig avslut i en pöl med några ryssar  och kinapuffar istoppade överallt,pölen var dock inte så djup….Skrikandes

Raldor
0

Hade en Invader somjag byggde in 2 st Mini-kina i. En i ena motorn och en i bombrummet. Jag höll i planet medans brorsan tände på. Planet gledflög i en perfekt bana med rökstimmor efter sig. Slog ned  bakom ett mindre stenblock samtidigt som bomberna small av. Det är vid såna tillfällen som man vill ha en videokamera.

I övrigt så sprängde vi det mesta vi hade. Det var inte mycket som överlevde. Men Invadern var höjdpunkten.

[Henke29]
0

Ja de hadde vatt kul att få se den smällen me Invadern :)
Hadde som sakt vatt kul att filma det

[Tunnan]
0

Jaha ja…nu kommer det sanna jaget fram märker jag.Förvånad
Flygplansmarrodörer utan dess like Flört

mr-flyg
0

det har blivit en riktigt pyroteknisk tråd det härSkrattande

TommiN
0

starhawk
0

Jag påstår inte att jag är extra helig Oskyldig men jag har aldrig sprängt någon modell med kina-puffar … däremot råkade några myrstackar illa ut Generad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
0

Jo här har man smällt kinapuffar och Tigerskott i både flyg och bilar..
Kan säga att de inte blev så mycke kvar av dom när ja var färdig hehe..
Skulle vatt kul att testa en Thunderking på nått flyg,
Men dom är förbjudna nu för att de var så bra tryck i dom..

TommiN
0

Allt roligt förbjudsGlad..

[Henke29]
0

Ja exakt sånt som är rolit tar dom bort Gråter

mr-flyg
0

jag har åxå för mig att tiger skott med fördel även kunde användas som sjunkbomber då dom funkade lika bra under vattnet som ovan, men som sagt , d va på den gamla goda tiden dGlad

TommiN
0

japp,dom funkade lika bra under som över vatten.

[Henke29]
0

Skrattande