Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1509 ggr
PonCar
0

Tamiyasprayer på nätet?

Hej bästa medbyggare!

Har någon tips på bra hobbyhandel på nätet (i Sverige), som saluför Tamiyas färger. Har återigen mailat Puma hobby utan resultat (gjorde en beställning i onsdags förra veckan, mailade, ringde, sms-ade på fredan men resultatslöst. Nu ger jag upp på Puma, tyvärr. Är man inte mer mån om sina kunder så…).Fundersam

Virago hobby har jag bra erfarenhet av, men tyvärr har han (Anders) just nu väldigt lite Tamiyafärger i lager, och jag är SÅ ivrig att få klart lackjobbet på Aston Martin DB4:an. Har kollat på IPMS-stocholms länksida över hobbyhandlare, men är osäker på vilka som fungerar bra postorderledes. Tacksam för alla tips! (skulle det mot förmodan vara nån därute som sitter o trycker på en oöppnad sprayburk Tamiya TS-11 maroon-red som man sannolikt aldrig kommer att använda så vet ni var ni kan få avsättning för den.

Go Afton! hälsar Pontus

[Tunnan]
0

Hejsan Pontus
Jag ska in till Kalmar på Torsdag, där har dom deras sprayfärger på ett ställe vet jag
Jag tror att dom har alla deras färger, iaf många utav dom.
Om du vill så kan jag fixa det åt dig
Vilken färg är det du vill ha?

gismo76
0

Hej Pontus ..

www.hobbycenter.se Ligger i Gbg dom har Tamiyas sprayfärger har själv handlat av dom några gånger.

Vad som hänt med Puma vet jag  inte men han verkar inte vara så lätt att få tag på nu för tiden ,,,synd för han var väldigt bra.

Putte

PonCar
0

Tack för erbjudandet Tunnan, men jag kommer att resa bort över påsken, så jag är rädd att betalningen skulle dröja ett tag i så fall. Jag gör nog så att jag kollar med Hobbycenter i Gbg i första hand och ser om de har hemma det jag behöver. Men, som sagt, jättesnällt av dig att erbjuda dig.

Nu är det sängdags -tidigt upp imorrn…GladPontus

[Tunnan]
0

Det var så lite så

Natti natt

Greenhorn
0

Har själv beställt från Puma för över en vecka sedan men har varken fått nåt paket eller ens bekräftelse på beställningen. Kanske det finns en god orsak till den dåliga servicen, men detta är nog ändå min sista beställning därifrån. Det blir istället en tripp till Hobbycenter tidigt på fredag för inköp av färger osv.