Letar efter en bubbla 1300
Tjena!
Efter några månaders uppehåll i inköpande av plastmodeller så letar jag efter en vw 1300 att köpa till min sambo.
Har försökt kolla runt lite på olika hemsidor, och vet att Tamiya har en; eBay
Nån som kan hjälpa mig?
Har inte lust att köpa från hongkong (dyr frakt)
/Hylsan
Vet att Anders på Virago Hobby säljer Tamiyas VW 1300. Kolla i länkar.
Johnny

#0: När du säger Hong Kong så förmodar jag att du menar säljaren på eBay …
Annars har LuckyModel i just Hong Kong modellen till salu för USD 13.99 + flygfrakt USD 5.81 = USD 19.80 (EUR 14.21, GBP 9.96) = ungefär SEK 123 (eller lite dyrare SEK 134 om du väljer EUR).
Var inne på virago, jag var bara lite blind (plus att jag inte tycker om sidor som inte har bilder :) )
ska kolla in Luckymodel, de kanske är billigare än den nissen jag kollade på.
Tackar!
/Hylsan
Ja det var lite skillnad i pris,har för mig att Virago tar 260:-. Men annars så är han en säljare som verkligen går att rekommendera. Jättebra service.
Johnny
Hittade massa annat skoj hos Luckymodel, så det blir nog där.
Fick trots allt 3 bilar inkl frakt för 300 spänn.
Men visst det är synd om de svenska lokala butikerna, svårt moraliskt dilemma det där…
/Hylsan

#5: Ja, det är ju på gott och ont med att beställa utomlands ifrån. Oftast sparar man ju några hundralappar, men å andra sidan så får ju den lokale (nåja, svenske då) handlaren ännu svårare att överleva. Jag kan egentligen inte säga vad som är rätt eller fel. De flesta byggare vill ju trots allt ha kvar våra butiker så man kan gå omkring där och klämma på och titta nyfiket i lådorna, men samtidigt vill man ju få så mycket som möjligt för pengarna.
#6: Det är en svår fråga. Man vill ju både handla billigt och samtidigt känns det bättre att stödja de svenska handlarna.
Johnny
mm…men det är svårt att tänka patriotiskt när det skiljer 170:- per modell.
Men visst, jag impulsköper ju en del när man är inne i en affär, det är ju svårt att motstå :D
/Hylsan
Jag har en i fullskala (en -66:a), men den står på bockar i garage, tämligen avskalad för närvarande. Borttagning av gammal underredsmassa väntar… Men när ska man hinna med det, man har ju fullt opp med modellbyggandet!!
Pontus

#9 hehe…jo jag ska köpa en sådan till frugan när vi väl får plats för fler bilar. Hon får nöja sig med en modell så länge :)
/Hylsan

Jag sa till min hustru så sent som i lördags att jag gärna skulle vilja köpa på mig en bubbla igen. Det är kul bilar! Har haft en -69 1300 Lim (eller var det 1500 Lim?) och en högerstyrd -70 1500 (eller 1300). 

#12 Och hon blev väldigt entusiastik?
//Stefan

Stefan - Modellbyggare

#13: Om vi säger så, så blev det kanske mest ett "Jaså" … 
hehe, jo så brukar min också säga när jag snackar om alla mina bilar :)
Fast bubblan var det hon själv som sa, då hon såg en jättefin på parkeringen till matbutiken.
/Hylsan