Vampyren
Tjusigt! Ja, mycket spacklande och slipande blir det ibland! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#5 Ja det är nästan ofrånkommligt.
Hehe, nu var tydligen jag för snabb! 
Jo det är väl det. Ser bra ut! Snart dags för målning, eller är det mer som ska slipas eller spacklas?
Azgaron
Nej det borde klara sig nu
Vafför har du satt luftintagen uppochner ? 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Upp o ned???
Passade bara åt detta hållet
#12 Skulle bara kolla om du var med. 
En mycket tacksam cockpit (förutom att det inte finns någon plats för blyet. Bara ned med penseln och vispa runt med lite svart färg
Hur ska vampyren märkas ? Helsvart med röda huggtänder? 
ja det vore nått
Men just nu så vill inte ställen dit som dom ska.
Mina nerver 
#14 Hur man än gör så ser den kobent ut och när man äntligen fått till huvudstället hyfsat så går nosstället av i första leden 
Ja jag fick ta bort lite plast på benen, men nu verkar det blir den rätta lutningen.
På tal om motvikten så har jag fyllt i blybitar överallt där det går i nosen, men lätt var det inte
Jaha här byggs de för fullt ser jag :)

#7. Tjusigt Tunnan! Kul plan! Jo, det här med modellbygge kan verkligen gå en på nerverna!
Tack Sven-Erik, ja men än så är jag långt ifrån din klass.
Men man lär sig lite i sänder, men jag märker det nu att jag vågar att testa och pröva på flera saker nu än mot vad jag gjorde förr.
Se där ja en vampyr att sätta tänderna i ,skall bli kul att följa din blodsugare !!!

#19.
Nä, säg inte det! Jag tycker man utvecklas hela tiden. Ju mer man håller på, desto mer törs man prova på. Efter ett tag så "hittar" man sin stil och resultatet blir bättre och bättre!
Jag tycker att dina byggen har utvecklats och blivit väldigt bra under den lilla tid jag mött dem här på modellsajten!
#21 Ohhhh…Nu blir ju jag rörd 

#22: Det där blir väl bra!? Vinklarna är ju alltid problematiska om man inte har lite jiggar eller andra anordningar.
#22 Snart ska Tunnan på jakt efter den förlorade balansvikten 
#25 Påminn mig inte om den tack, den spratt iväg här igår när jag skulle limma fast den för andra ggr.
Har inte hittat den sen dess, så jag får göra en ny
Men det är utmaningarna som förhöjer byggkänslan

#26: 
Första lagret färg brukar inte se så kul ut, men det blir nog bra med några lager till.
Azgaron
Näe det är så sant, och nyansen blev betydligt ljusare på fotot med.
Men imorgon ska lager nr 2 på.
Börjar se bra ut Tunnan :)
Lycka till
Tackar
Ja, nu börjar det likna nått!
Azgaron
Se där Tunnan snyggt blev de oxå 
Man tackar
Lite småmissar blev det allt, men det syns inte så väl på fotot, (med mening) 
Fattas ju en motvikt på stabben 
Aha du okej
Ser ju bra ut Tunnan!
Ska bli kul att se den klar!
Azgaron

Väldigt hemtrevlig "Vampyr" det där! Snyggt byggt Tunnan!

Snygg Vampyr!
Tack alla
ja det är lite små missar här och var, men det ska la ordnas till.
Sitter och pysslar me detta just nu.
Lycka till Tunnan me bygget ikväll 
Tack Henke.
Vaknade nyss 
Då blir de sent me bygget ikväll 
ser kalas fint ut :o) Det blir en snygg rackare när den är klar tunnan !!!
Ser helskön ut, fint jobb ! En snygg vampyr ,du är en duktig byggare ,har mycket att lära av dig o andra på forumet ,jag är ingen finbyggare, men kan bli om man ser o lär av dig o andra här .Snyggt jobbat Tunnan!!!
Tack Giga
Jag tycker då att dina byggen är superfina, och dina dioramabyggnader är ju hur bra som helst.
Sånt har inte jag vågat mig på än, men jag har lite sånt liggande i planeringen, och då går det åt en Vampire och en Tunnan kan jag säga.

Alltid fint när färgklickarna kommer på!
Om den nu fortfarande vill luta sig bakåt i viloställning och du inte riktigt håller med, så återstår väl kanske inte mycket annat än att sätta den på en bottenplatta och limma fast noshjulet i plattan.
#51 Vad fin den blev med lite blågult på 
Du har ingen gubbe i gjutjärn att sätta i cockpit?
Borde kunna tynga ned lite grann…
Ser tjusigt ut med lite dekaler på också!
Visst är trist när man upptäcker att tyngden man lagt i inte räcker. Ställ i metall hade nog varit bra!
Azgaron
#52 Ja det lutar åt att det blir en basplatta till denna modellen.
Är inte så sugen på att fylla hjulschaktet med bly också, ser inte så bra ut.
#53 Tack Sau!
Ha Ha…Njao det kanske kan finnas något som kan ser ut som en gubbe iaf.
Ska undersöka saken

#51. Jättefint bygge Tunnan! Angående svansföringen: det blev lika med min "Tunna", så då gjorde jag iordning den där plattan! Ser snyggt ut och planet kan limmas fast så det står rätt! 
Tack Sven-Erik
ja det är mycke snyggt med en basplatta, och du fick din Tunna superfin
Ja, jag behöver nog göra likadant med min Tunna.
Azgaron
Snyggt Tunnan! Svårt med såna dekaler med mycket dekalfilm emellan.
Azgaron
Ja den ser bra ut Tunnan :)
Synd me dekalerna..
Tack Azgaron & Henke
Nej dekalerna var helkass, borde bytt ut dom.
Dom sitter inte så bra heller, så dom får nog ändå bytas ut framöver.

Prova med att klarlacka modellen innan du sätter dit dekalerna, ytan på matt färg ger inget fäste för dekalerna, dom ligger och skvalpar runt på toppar med luft imellan som blir det så kallade silvret, bättre då att fylla ut med klarlack. Men även do behöver man mjukgörande medel som Micro sol efter dekalen satts dit, jag badar också platsen där dekalen ska sitta med Micro sett för bättre fäste. Jag tror nog du lätt kan få bort dekalerna med ljummet vatten och en pensel, har själv gjort det ett par gånger då jag ej var nöjd med plaseringen. Lacka kärran och som lim till dekalerna använder du utspädd vitlim. Ett litet förslag bara som hade fått rätsida med dekalerna. Annars ser den bra ut, känner själv suget att göra en Vamp men som sagt, en i tagen gäller nu.
Sven-Åke
Tack Sven-Åke
Jo jag får nog plocka bort dom och klarlacka innan jag lägger på dom andra dekalerna.
Brukar göra så, vet inte varför jag inte gjorde det denna ggr.
Vitlim till dekalerna har jag däremot aldrig testat, ett bra tips igen
Härlig flygmaskin det där! Har faktiskt (trots den bilbyggare jag är…) en SAAB B17 BS från Marivox (1:72) liggande på jobbet. Då kommer jag bara suuuga i mig alla finfina flygbyggartips på siten! Tanken är att bygga ett dio med den på flottörer för att visa hur det kunde se ut när dessa plan låg stationerade i en vik vid Nynäs slott (där jag jobbar) 1943 - 1945. Men, först har jag några bilar att bygga..
Pontus
#59 En mycket fin vampyr Tunnan ! snyggt jobbat :)
Tackar alla
Nynäs slott, lyllos dig som får jobba på slott
Jag brukar åka omkring och besöka lite olika slott, men har mest varit i skåne då.
Typ Trollenäs, Trolleholm, Vrams Gunnarstorp Wanås mm.