7,5 miljader ,undrar hur många tamyia byggen man får för det 

Tråkigt när ett plan går i backen, men det viktigaste är ju att piloterna klarade sig och inga skadades på marken.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ja dom han ju skjuta ut sig tack och lov..
Ja där fick dom något att bita i jänkarna.
Dom kan göra misstag dom med
Tur att piloterna hann att skjuta ut sig iaf.

Planet går ju inta att flyga utan datorerna så något där måste ha gått fel där, för dom har ju åtminstone dubblerade system
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Alltid skönt när besättningen klarar sig! Tyvärr var det ju inte lika lyckosamt tidigare i veckan när två amerikanska F-15 krockade i luften.
Jo det skönt att piloterna klara sig ,men det är väl lite over kill i hela det amrikanska krigsmakten ett plan, för flera miljader för blåsa skorna från talibaner, ett högtekno mot krigare i sandaler och dom får stryk dess utom !

Tja anledningen att dom tagit fram och producerat det där planet är väl snarast för att ha något att skryta med, amerikaner är svaga för sånt
Ja, när motorkraften sviker i en dylik maskin finns det inte mycket glidförmåga att lita till… Visste ni f.ö att den f.d amerikanske underättelseofficeren, överste John Philip Corso (runt 80 bast idag) i intervjuer och i sin "memoarbok" Day After Roswell, bestämt hävdar att detta plan direkt utvecklades med utgångspunkt för det påstått kraschade UFO som US Airforce under rigoröst hemlighetsmakeri skall ha räddat från new Mexicos öken (Roswell) och sedan dess hållit i förvar på bla Edward Air Force Bace. Det man ännu inte kunnat kopiera till 100% enligt nämnda överste är drivkällan och det anti-gravitationssystem som den främmande farkosten skall vara försedd med…(det hade man behövt nu…).
Googla på "Day After Roswell" eller på "colonel John Philip Corso" hittar ni säkert mer. Finns även en hel intervju utlagd på YouTube.
Pontus

Jo vad Roswell beträffar vet man inte riktigt vad man skall tro, det förekommer en massa underliga saker i den härvan
Med risk för att göra intrång på "UFOiFokus" (finns det ett sånt?) domäner, kan väl tilläggas att det påstådda kraschen i Ne Mexico ägde rum 1947. Dock hävdar nämnda överste Corso att tyskarna redan långt tidigare lagt vantarna på en liknande, bumerang-eller vingformad farkost (även den kraschlandad) vilken bla ledde till utvecklandet av den sk "Schwalbe-maskinen" (samt även i viss mån till utformningen av tex raketplanet Me 363). Corso tjänstgjorde under åtskilliga år vid Pentagons avdelningför "foreign technologies", vilket även, och i första hand, innebar att försöka lägga vantarna på så mycket warzavapakts-teknologi som man någonsin kunde.
Boken "the Day After Roswell" finns att beställa som pocket på bla bokus (tror den kostade 59:-). Den är dock på engelska och bitvis ganska tragglig då han mest redogör för interna intriger och hemlighetsmakeri inom Pentagon versus CIA. Men bitvis är det faktiskt ganska häpnadsväckande läsning! Ni skulle bara veta hur det kommer sig att vi har bredbandstrafik i fiberoptiska kablar… Eller kevlar… Eller hur transistorn så fort kunde utvecklas… Eller… Nä, ni få kolla själva och begrunda!
Pontus

Du gör inget intrång i UFO i Fokus, för den är inte startad än!
Har någon mer än jag sett något utöver det vanliga ?

#14. Skulle väl vara pebbens kamo-målning på Tigern då? 
Men går det under "Övernaturligt"? Tja, kanske..? 

Jag o morsan (jag var ca 9 år ) så vad vi trodde var två lågflygande plan rakt i mot oss i rote ,sen smackade till och den som låg strax bakom var som bortblåst ,men den som var kvar stannade stog stilla ca 10-25 sekunder ,sen på högkant och då såg vi att den var rund ,liksom fladrar ,som heta gaser gör ,sen small det en hög knall o sen med en oerhörd fart rätt upp ,morsan tappade alla potatisar sög tag i mig o skuttad in ,vi talar ibland om detta. o undrar vad det var ,detta är den enda gången som det nämns utan för familjen är ju lite anonym här .
Ja, det finns nog fler än man tror som upplevt märkliga ting liksom gigabyte. I min späda ungdom var jag medlem i föreningen UFO-Sverige (som ännu lever o frodas), även om jag själv inte direkt varit med om något sådant. Är ej medlem längre, men intresset finns kvar. Fr.a tycker jag definitivt att man skall ta folks upplevelser på allvar och inte förlöjliga dem.
Enligt, återigen, ovannämnda J. P. Corso och hans bok är mycket av "förlöjligandekampanjerna" o snacket om "små gröna män" osv ett helt medvetet led i såväl USA:s/Nato:s som Warzavapaktens strategi att dölja hurpass allvarligt man i själva verket har tagit, och tar på detta med Unidentified Flying Objects, dvs oidentifierade flygande föremål. I själva verket har man upplevt dessa "besök" som en såpass allvarlig säkerhetsrisk att man under senare tid även samarbetat mellan de försvarsstrategiska maktblocken för att kunna etablera någon form av internationellt försvarssystem mot eventuella fientliga angrepp mot planeten jorden.
POntus
Pontus
Men var det någon som skulle berätta. det som jag skrev ,så inte skulle jag tro han ,det är ju för konstigt ,men lik väl så såg vi det ,vi kan nu inte sett så fel båda två ,men när man går o tittar på tidnings klipp vid denna tiden 66-67 så var det många observationer i västkusten .

Något UFO iFokus finns inte ännu men Utomjordiskt finns ju …
har tittat på den sidan ,men trots min iaktagelse som liten ,så får jag säga ,vete fan hur det står till med folk ,andar på planeter som styr oss ,frekvenser som är osynliga för oss och där gömmer "dom" sig, hå hå ja ja

Ja, en del saker och uppgifter måste man ta med en (mycket stor) nypa salt! Men att UFO finns är ju tämligen självklart, men att det därmed skulle handla om flygande tefat eller något besök från andra planeter är ju något helt annat. UFO är ju som namnet säger ett Unidentified Flying Object, alltså ett flygande föremål som ännu inte är identifierat. En ljuspunkt som man inte kan urskilja vad det är är ju ett UFO, får man däremot bekräftat att det är en på omvägar inköpt rysk MiG-23:a som kraschar i den amerikanska öknen, och som blir borttransporterad under mycket hemlighetsmakeri, så är det ju inte längre något oidentifierat …
Helt korrekt ElLobo! Tyvärr är det alltför ofta så att begreppet UFO mixas ihop med diverse esoteriskt "övernaturligt" och sk "New Age", fast det egentligen inte alls har med det att göra. Se där, ännu ett bevis för att supermakternas strategi har varit framgångsrik…
Exempelvis skulle ju de allierade (åtminstone teoretiskt sett) ha klassat en Me 363 som ett UFO då man första gången siktade en dylik maskin (vet ej om begreppet UFO var i bruk redan på -40-talet).
Pontus
#23 dom allierade piloterna kallade dom för foo f något ting som följde dom ,var skärrade över deras manövrar fram för nosen, dom allierade fruktande att tyskarna låg bakom men efter kriget så fram kom att dom tyska piloterna upplevde samma saker, föremål som gjorde halsbrytande manövrar runt deras flyg formationer .
Just det gigabyte -Foo-Fighters var det!
Pontus