Lincoln ready for roll-out.
Hej. Nu äntligen är den färdig, efter en inte helt komplikationsfri montering… Har fått omforma ganska många delar för att få det att passa. Jag tar med den till CCM i Stockholm på lördag, för den som vill suga i sig mer nostalgiska vibbar. Tipset jag fick på forumet att göra nummerplåtar genom att skriva ut dem på skrivare var toppen! Hittade bilder av originalplåtar från 1928 (Delaware), skalade ned bilden i Photoshop o skrev ut på hyfsat kraftigt, halvblankt fotopapper i 2 ex. Skar ut "plåtarna" o målade kanterna med mörkbrunt så att inte det vita pappret skulle synas där. Lite superlim på och sen var det klart!

See you at CCM Open 9/2 -08. Pontus
Ser härligt ut. Gärna fler bilder!
Otrolit fin bil du har fått till :)
Mer bilder som sakt på denna 

#3. Vilken härlig bil!! Väldigt snygg och pampig! Mycket snyggt byggt och finish utöver det mesta!
Nå, nog finns där en och annan liten skavank, men jag räknar kallt med att helhetsintrycket gör att man kanske inte fäster sig så mycket vid det… Har inte brytt mig om att göra några extravaganta poleringar e.dyl av kaross eller skärmar. På en sån här gammal bil tycker jag inte allt behöver vara superblankt. Ibland kan det vara bra att inte överarbeta och så har jag inte riktigt det tålamodet att vara perfektionist heller. Mina byggen går sakta nog ändå…
Pontus
Ett fint ögongodis pontus ,en mycket fint gjord bil , mycket snyggt!
Ja den blev ju mycket fin Pontus! Kul att det löste sig med skyltarna!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#0 och #3: En mycket fin bil! Ett jättesnyggt bygge du har fått till!