Bygga om 1:43-bilar
Att samla på 1:43 modellbilar platsar kanske inte riktigt på Modellbygge? Men här är faktiskt ett undantag.
En sida av en holländsk Citroën-fantast innehåller otroligt många bilar i 1:43. Länk
Letar man runt lite hittar man en sektion kallad "My projects". Där visas på ett föredömligt pedagogiskt sätt hur han skapat exakta kopior av riktiga bilar. Titta t.ex. gärna på U23 Gazogène, eller 2CV Trike.
Visst blir man sugen på att t.ex återskapa den första bil man minns. Föräldrarnas bil, morfars bil eller din egen första bil.
Någon som provat?

Självklart platsar även samlande av modellbilar på den här sajten! Fattas bara annat!
Det var snygga byggen han har åstadkommit! Jag gillar den där triken!
Kul site! Mycket snyggt gjorda! Triken var kul och halvbandarna gillas skarpt!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#0 Visst hör det hemma här! Själv har jag ett pojekt som jag sitter och filar på med metallbilar: det är en Volvo i 1/43 som skall bli en Ambulans. För tillfället så håller jag på att ta kort så "kapningen" blir bra (bottenplattan på S80 är förlängd med 96 cm) Skall krypa runt lite till i Ambulanshallen och mäta! Det stora "problemet" blir att kunna få fram bra dekaler (har sökt, men inte funnit något!)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Å jag harvar på med en liten Amazon åt en kund. Tar en hel evighet då jag pga. dennes djupa kristna tro har ombetts att inte bygga på söndagar. Tyvärr den enda helt lediga dagen jag har så den tar längre tid än väntat att få ihop.
Men den kommer sig så sakteliga framåt.
Niclas

#4. Hehe…låter mer som en Proosen-skröna, tycker jag! 
Mycket trevlig site, till och med Dpontarnas bil finns med.
Tveksam på stavningen där. 

Alldeles sant faktiskt, du skulle bara veta hur många gånger jag plockat fram den lilla Amazonen för att bara plocka bort den igen för att det är söndag. Det är en trevlig prick som brukar vilja snacka bort en timme eller så när han hör av sig för lägesrapport. Det brukar också komma in på lite djupare ämenn ibland men oftast är han i behov av hjälp av en eller annan teknisk fråga. När Amazonen är klar så ska den levereras till Skövde och hans växande samling modellbilar. Får väl se om jag får förtroendet att lacka om en folkabuss också, en 1/18-bil av första generationens buss.
Niclas

#7. Det var som rackarns! Trodde det var en släng av burlesk Proosen-prosa! 
Där ser man, mycket märkliga människor möter man här i livet.
Inget ont i det!!! Tycker att det är kul med lite udda människor, man kan snappa upp en hel del där!
Lycka till med Amazonbygget då Proosen! Det får väl ta den tid det tar…