Antenndragning med metalltråd
Ett tips jag fick av en av våra medlemmar i Quintus 72 för länge sedan och oftast använder mig av. Farbrorn ifråga är 80+ och bygger fortfarande. 
Vad jag tycker är den snyggaste lösningen för antenner.

Här en närbild på min 109a med "lite häng" i kabeln. Antenntråden har en diameter på 0.1 mm och limmad med cyanoakrylat. Som jämförelse är ett hårstrå 0.05mm i diameter.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Mycke bra info :)
Tack så mycke WildeSau de ska testas då ja har fått tag i en kabel från jobbet hehe..
#5 fått tag i en kabel på jobbet ,,vi har väl inte tjuvar här inne hoppas jag ,,,aja baja på dig Henke.
Hur går det med Rallybilen ,,,håller själv på med en Subaru Impreza nu Arai Version från 2000
Putte

#0-4 Tackar för ett utmärkt tips! Det blir till att testa själv!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
tack för ett fint tips ! undrar om inte skulle kunna ta en sån och rigga med vid ett dubbeldäckar bygge ?
# 6 Näe ja tänker på sånna kablar som bara typ blir stumpar över och som vi ändå slänger för att de inte går att sälja sånna småbitar..
Och givetvis så frågar man alltid innan oxå.
Skulle aldrig få för mig att själa på jobbet,
Dom är så bra där så de skulle ja aldrig kunna nyta ärlit talat..
#8 Ett alternativ till riggning är gummitråd som finns i sybehörsaffärer. Den blir tyvärr spröd med åren.
Roligt när det börjar det skjuta omkring saker i vitrinen. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Haha ja de är sant ;)
Men då kanske de ändå är dags för att göra en ny sånn modell eller
Me min Rallybil går de väldit segt just nu.
Jag fastanade på bälterna..
Men nu ska jag lacka karossen iallfall och sen fixa lite annat smått och gått på den..
#10 Ja du visade Henke o mig detta här knepet när vi var nere hos dig sist och det fungerade ju väldigt fint.
Tråden blev ju näst intill spikrak.