IPMS Östergötland, månadsmöte
Nicklas Karlén kallar till nytt möte. På IPMS Stockholms forum kan man läsa följande:
IPMS Östergötland har månadsmöte på söndag 27/1, kl. 12.00-16.00 på FV museum i Malmslätt. Alla intresserade välkomna.
Nicklas

Tänk att ha refernsmaterial i skala 1/1 inom räckhåll, man blir avis för mindre…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Du får väl flytta Skaraborgsträffarna till garageområdet på P 4 … 

#2 Jo, det är tänkt att vi skall åka till en del intressanta platser runt om i länet, det finns ju några förband kvar.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#3: Nu hamnar vi lite OT igen, men det är ju inget ovanligt. 
Har du hört något mer om vad som händer med gamla F 6-området? Fortverket gick ju förra året ut och meddelade att de önskade köpa tillbaka den största delen av flottiljen. Ska F 7 (eller FV) utöka verksamheten som är där idag?

#4 Bara en massa rykten har nått mina öron, så det är inget jag skulle satsa en slant på. Kan jag få reda på något så kommer jag att lägga ut det som går! Samma sak gäller ju också området mellan P4 och Volvo, där kommun, Försvaret och Volvo har intentioner som innefattar markstridsskolan, mobförråd museum m.m. men som sagt det är endast hörsägen och inget som jag sett på papper…
fortsättning följer
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#5: Tack! Innan något står i pränt på officiella papper så florerar ju rykten om både det ena och det andra.
Psst … 
F 6 ska öppnas igen som F 24. F 7 får ändrad verksamhet och istället för flygbasjägarna kommer nu fallskärmsjägarskolan att husera där tillsammans med all utbildning av svensk utlandsstyrka. F 24 blir hemmabas för Europas C-17-flotta, vars personal flyttar in i fästningen …

#6.2 Skall inte säga något…! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare