Dekaler !!!!!!
Hejsan
Har en fråga om det är någon som har erfarenhet av att använda vatten dekaler av ett fabrikat som är Museum Collection.
Dom har en skum yta och är väldigt tjocka(matta i färgen) verkar nästan som att det är något som man skall ta bort efter att dom torkat fast på modellen.
Vet att det finns något som heter High Tech dekaler där skall man tydligen göra på detta sätt inte provat och vet inte hur det funkar.
Putte

De är lite speciella: Här är några kommentarer från andra…
The high tech decals are special decals that are designed to leave no carrier film on the model. They are applied normally, then after they are very dry the top carrier film is removed with some masking tape leaving only the graphic behind. Obviously this is a great idea, especially for those names on the windows. Trouble is they are very delicate. They pretty much have to be applied straight to the model, you can't move them around too much or the graphic will detach itself from the film. Then when removing the clear top layer it is very easy to take the graphic off as well.
Stefan - Modellbyggare

Läs även detta från AutomotiveForum
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
ok bara att vänta tills dom torkat då och testa med lite tejp.
Putte

#3 Berätta gärna hur det gick då jag inte provat dem själv!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
lovar att jag skall berätta och om resultatet blir bra så kan jag kanske visa en bild
putte

#5 Lycka till!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Första försöket gick åt ,,,,h!!!!!!!!e tur man har flera funkade inte med dekalväska på dom i allafall ….provar utan nu får jag se
Putte
Usch, det låter rätt petigt med såna dekaler. Jag som brukar behöva flytta runt dekaler i evigheter innan jag fått dem dit jag vill. Fast det blir säkert snyggt när man lyckas med såna dekaler.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ja dekaler kan driva en till vansinne
Nää, tackar vet jag gnuggisar 
Du menar ett visst märke nu va ;) # 9
Öööhhh…Starfix kanske?
Jepp ja tänkte på det märket oxå ;)
Fina skalor dom hadde oxå Starfix
Ja, 1/60 eller nått sånt där.
Hej igen
Dessa dekaler här nästa helt omöjliga att få på blir väldigt bra på en plan yta men inte där det svänger osv då går dom sönder direkt.
Vet ej vad jag gjorde för fel men jag la ner det och använde Tamiyas orginal dekaler resultatet ser ni i länken om min Pegga.
Man lär sig något nytt varje dag ,,,finns ju bättre och sämre tillverkare av extra dekaler (tobaksreklam osv)
Putte