Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 485 ggr
PonCar
0

Nya Lincolnbilder 22/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för ett par nytagna bilder som får illustrera hur bygget fortskrider i sakta mak. Nu är i alla fall motorhuven på plats (behövde sandpappras en hel del för att passa) och även ratten som synes.

PonCar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här en vy över interiören. De extra baksätena är hopfällbara, därför ser det lite skumt ut kanske.

Gokväll för denna gång, hälsar Pontus.

Azgaron
0

Ser ju bra ut! Kul att det går framåt!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

#0-1 Mycket fint!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

Fin modell som du visar för oss ,kul att du vill dela med dig av ditt ögon godis .

Sven-Erik
0

#1. Jag tycker att det här bygget är så himla läckert! Fina färger och former. Snyggt!

Proosen
0

Håller med övriga förståsigpåare här ovan, den är störtskön.

Niclas

Sven-Erik
0

På tal om nämnda bil ovan: det finns en möjlighet att bygga en likadan själv! Kolla in länken på Tradera:

http://www.tradera.com/MPC_1928_LINCOLN_TOURING-auktion-56629060

PonCar
0

Ja, ta chansen och bygg en riktig klassiker. Men var beredd på att passformen inte är den bästa. I den byggsatsen ("Gangbusters") jag bygger följer det även med ett par gangstergubbar med diverse skjutvapen + handgranater! Men speciellt snygga figurer kan jag inte påstå att de är, så de sparar jag nog till nåt annat. Medföljer även några flaskor smuggelsprit! Samt tillhörande dunk. Jag har även en likadan bil som inkomplett "renoveringsobjekt" liggande, som jag hittade på CCM i fjol. Funderar på att bygga en brandbil av den…  Claes59 på Tradera kan jag f.ö verkligen rekommendera som säljare -det var honom jag köpte min Aston Martin av senast.

Pontus