Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: airbrush-färg-lack
Läst 852 ggr
pentti01
0

Airbrusch-färg

Jag undrar om någon har provat att spruta med FASKOLOR-färg? (säljs hos Hobbex bla) Jag provade att spruta den outspädd (enligt försäljarens rek)först, sedan förtunnad med dest.vatten. Sprutan var vid båda försöken utrustad med 0.15 munstycke. Har ej provat med det större munstycket 0.4.. Ingen av försöken tillät att spruta tunna linjer; färgen slutade att komma ur sprutan,,,Vid fullfärgmatning fungerade det bra,,,, Ville m.a.o spruta smala långa ränder/linjer. Är det färgen det är fel på eller "lackeraren"Skrattande?    undrar: Pentti.

Monster-Mad
0

När jag inte får till det så e det alltid färgen/sprutan det e fel på, aldrig lackeraren Oskyldig

StefanW
0

#0 Har inte provat dem själv! Faskolor

Stefan - Modellbyggare

pentti01
0

#1: Ja,,, det var väl det jag vissteSkrattande!!  Får väl prova med alla knep jag läst på detta forum, någonting borde väl funkaFörvånad?!  Kul med utmaningar!    Hejhopp!!:Pentti.

StefanW
0

#3 Det enda som jag kan komma på är att få färgen tunn som mjölk och eventuellt öka lufttrycket…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pentti01
0

Jodå, har provat med relativt tunn färg,minst som mjölk. Trycket har jag ställt på 2kg. Har kompressor med 24l trycktank så tryckfall borde det ej vara? Ska testa med att tunna ut med thinner idag,om jag hinner. Provade att tunna ut med det i en liten kopp,fungerade bra! Det som jag ej rört är luftmängds-justeringenpå själva sprutan; kör med "full mängd"  Testar vidare: Pentti.

StefanW
0

#5 Ibland får man prova många varianter innan det blir bra! Det är bara köra på! Lycka till!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare