Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettgruppbyggen
Läst 1204 ggr
ElLobo
0

GB #5 och GB #6

Det verkar ju som om ni gärna vill ha några nya teman att bygga kring, och ett gruppbygge med Tiger I:or som tema står tydligen högt på listan.

Så vi bokar väl upp några GB-siffror inför framtiden.

GB #5: Tiger I
alla Tiger I-typer, alla skalor

GB #6: Kissekatt
Fartyg, flyg, pansar, fordon och annat med anknytning till katt. Men ska det innefatta även Catalina, Tigershark, Tiger Moth och liknande?
alla skalor

Har ni mer önskningar? Kompletterande upplysningar?
Och vad vill ni ha för tidsperioder för byggandet? Tiger I-gb:et vill ni ju tydligen starta nu i slutet av januari …

[Tunnan]
0

Jag ställer upp med min F8 Bearcat I/48

[Henke29]
0

jag ställer upp me min Kfir i skala 1/72 då :)

ElLobo
0

Ja, ja, men när vill ni börja?!

Glad

WildeSau
0

GB #5 Endast Tiger I -- 10.Jan - 30.April ?

GB #6 Bara kattdjur -- 1.Feb - 31.Maj ?

3-4 månader vardera och olika slutdatum.

Eller har någon byggabstinens?
Madland hade visst en bra lösning på det Skrattande

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Tunnan]
0

Säg ett datum, mig kvittar det.
Men några till vill vi vara.

ElLobo
0

Kom med olika idér och uppslag när det gäller de här gruppbyggena, så ska jag försöka sätta ihop något i morgon. Och glöm inte att föreslå datum och skulle det vara så att någon vill vara lite av moderator för något gruppbygge, så hojta till. Var inte blyga, det är ni ju inte annars!

[Tunnan]
0

1 Feb - 31 Maj, blir bra för oss kattälskare.

gigabyte
0

Är klar för bygge tiger 1  och är med på kattdjur  #6 allamodeller som börjar på cat katt o dyl .

Azgaron
0

Jag tycker de föreslagna start och sluttiderna verkar ok!

Får se om jag kan skaffa en Tiger I, annars har jag nog nån katt av nått slag liggandes. Och blir det för mycket vilddjur springandes så får jag väl plocka fram min Hunter Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Tunnan]
0

Skrattande

ElLobo
0

#4: Det där tycker åtminstone jag verkar vara bra!

Och jag har väl åtminstone halvdussinet rena kattdjur att välja på hemma i lagret, så det ska nog ordna sig.

ElLobo
0

Och om ni pansarnissar är riktigt kluriga, så passar ju även en vagn från GB #5 in i GB #6Oskyldig

leo-
0

en fundering med det där med catanknytning ska det finnas ett cat (i alla dess varianter) i namnet eller behöver fordonet bara ha någonsomhelst anknytninga till katt

WildeSau
0

#0 Näääää, inga hajar och nattfjärilar…

TommiN
0

Är med på GB#5 med min Tiger-diorama.

[Henke29]
0

Ja byter till en Hellcat skala 1/72 istället för min Kfir Skrattande
Då är ja me i GB#6 Kissecat

ElLobo
0

#13: Efter mer funderande tycker jag att WildeSaus förslag känns bäst. Något med namn av ett kattdjur, alltså inga Tigershark, Tiger Moth eller liknande. Men du kan kanske utveckla din fundering vidare så vi inte missförstår varandra.

Förresten, med ditt nick så måste du ju bara vara med i gruppbygget! Glad

ElLobo
0

#1, #2, #15, #16: Anmälningarna tar vi senare i respektive tråd, när de kommer …

pebben
0

datumen låter ok för mig!  det här med namnen var lite värre lite rörigt jaja vi får hjälpas åt där!

kisse bygget blev lite klurigt när jag kollade lagret en tigerI en tigerII och ellobos gammla äggvisp lynx men kanske hittar nått mer om det börjar 1 feb så finns ju lite tid vill inte bygga 2 st 35 tigrar på samma gång tror det blir lite mycket! flapp flappen därimot ska vara med! Glad

//pebben

ElLobo
0

Jamendåså, då sätter jag väl igång GB #5 åt er pansartokiga byggare. Flört 

Gruppbygge #5: Tiger I

ElLobo
0

Och vad säger ni när det gäller GB #6: Är bearcat tillåtet, det är ju varken ett björndjur eller kattdjur?

Azgaron
0

Upptäckte just att ska jag vara med i nått av de här gruppbyggena så måste jag investera i minst en kisse och helst två. Snacka om brster i modellsamlingen. Får se om jag kan åtgärda det i Göteborg idag.

Azgaron

ElLobo
0

#22: Vilken brist! Självklart har man ett kattdjur hemma, vare sig det är av plast eller ett levande! Glad

Azgaron
0

Ja, usch, riktigt eländigt! Jag har ju en halvfärdig Tiger och en nästan färdig Panther i hyllan, men jag vill ju gärna ha nått nytt att starta till GBt. Levande katter har vi haft, men har inga i nuläget.

Azgaron

ElLobo
0

#24: Du ska se att du hittar åtminstone någon plastkatt i Götebrog!

WildeSau
0

#21 Den har åtminstone fyra tassar och morrhår.

Ta med den, annars blir Tunnan ledsen Flört

Azgaron
0

Jo, det får man ju hoppas! Nått ska jag försöka åstadkomma trots lite brist i kassan.

Azgaron

ElLobo
0

#26: Ja men då gör jag det!

[Henke29]
0

Hellcaten är väll till låten va ????

ElLobo
0

#27: Ja, pengar får man aldrig för mycket, hur mycket man än har. Och har man lite så är det inte alltid lätt att få dem att räcka till för lite extra. Men det finns säkert några lite billigare kattdjur att välja på.

ElLobo
0

#29: Jodå, den är tillåten!

[Henke29]
0

Va bra
Tror även ja har en Wild Cat hemma på lager oxå :)

[Henke29]
0

När blir GB #6 av ??
Några datum färdiga än ??

ElLobo
0

#33: Se den här tråden!

Inlägget är låst för nya kommentarer